بیزینس کوچینگ در تبریز نقش مهمی در رشد و توسعه کسب و کارهای مختلف و تجاری سازی ایده های استارتاپی شهر تبریز دارد. اکثر سازمانهای موفق و برندهای معروف و شناخته شده، رشد خود را مدیون حضور کوچ حرفهای (که سازمان آنها را آنالیز و رشد دادهاند) می باشند. در ادامه با ما باشید تا به شکل تخصصی به بررسی بیزینس کوچینگ تبریز بپردازیم.
کن بلانچارد یکی از برجستهترین نویسندگان حوزه مدیریتی در کتاب «know can do» میگوید:
اگر از یک بیزینس کوچ در کسب و کار خود کمک بگیرید، احتمال موفقیت شما از ۵% به ۹۵% افزایش پیدا خواهد کرد.
رئال ربات؛ تیم دیجیتال مارکتینگ، کوچینگ و مشاوره کسب و کار با کمک نیروی مجرب و کارکشته خود آماده همراهی کارفرمایان پروژه های زیر است:
- تجارت الکترونیک
- بازاریابی اینترنتی
- مدیریت هوشمند کسب و کار
- برندسازی در تبریز
- دیجیتال مارکتینگ در تبریز
- مشاوره، راه اندازی و توسعه کسب و کارهای اینترنتی
تاریخچه پیدایش بیزینس کوچینگ در تبریز و جهان
سالهای اولیه دهه هفتاد( 1970 میلادی)، نویسنده آمریکایی با نام تیموتی گالوی مجموعه کتاب های «سری درونی Inner Series» نوشته و منتشر نمود. گالوی در این کتابها مجموعهای از ایدههای جدید در مورد مربیگری یا کوچینگ و دستیابی به موفقیت همه جانبه در ورزشهایی نظیر تنیس و اسکی و هنر و موزیک را مطرح نمود. که نیازمند قدرت درونی فرد و انضباط فردی آنها بود.
مدل گالوی آنقدر محبوبیت داشت که به جز ورزشکاران افراد دیگر در مشاغل مختلفی نیز در زندگی شخصی و شغلی خود آن را پیاده کردند. آمریکا و مردمش تشنه ی ایدههای جدید تیموتی گالوی بود و از سراسر آمریکا او را برای سخنرانیهای مشاغل تجاری و کسب و کارها دعوت میکردند.
مقاله پیشنهادی رئال ربات: آموزش تدوین مارکتینگ پلن
3+1 گام پروسه کوچینگ کسب و کار
- اولین گام در بیزینس کوچینگ در تبریز مشخص کردن هدف است.
- سپس باید در پی یافتن نقاط قوت و نقاط قابل بهبود کسب و کارتان باشید تا به چشمانداز واضحتری از رشد سازمان و نیازهای آن دست یابید.
- حال باید برنامهای طراحی کنید و ببینید برای رسیدن به اهدافتان چه اقداماتی صورت دهید.
- در پایان باید میزان پیشرفتتان را در راه رسیدن به هدف ارزیابی کنید.
توجه : بیزینس کوچ و صاحب کسب و کار مطابق برنامه ای بسیار منسجم و منظم با هم ملاقات و مکالمه دارند تا؛
- تمام تکالیف یا توافقهایی که در جلسه پیش تعیین شده بررسی شود.
- اهداف و آرمانهای صاحب کسب و کار برای تجارت خود در دوره بعدی کوچینگ مشخص گردد.
- برنامهای برای محقق شدن اهداف در دوره بعدی کوچینگ طراحی و تدوین گردد تا معین شود چه اقداماتی باید انجام شود.
- توازن و تعادل مابین کار و زندگی کارفرمایان و کارمندانشان برقرار گردد.
بیزینس کوچینگ لازمهی رشد و توسعه کسب و کارها!
مقوله ی حضور کوچ بیزینس در شرکت و موسسات چه دولتی و چه شخصی جزو مباحث پرطرفدار در حوزه تجارت الکترونیک محسوب می شود. مزایای وجود یک تیم بیزینس کوچینگ در تبریز یا کوچ کسب و کار در هر سازمانی به همراه مراحل، تکنیک، عملکرد خدمات ارائه شده به صاحبان کسب و کار در هر زمینه فعالیتی بسیار مهم است. از این رو تصمیم گرفتیم تا به موارد فوق بپردازیم.
هیچ فرقی ندارد که شما صاحب کسب و کارهای کوچک باشید یا مؤسس یک کمپانی چند میلیاردی و ملیتی بزرگ! بیزینس کوچینگ به شما در مسیر رشد و توسعه کسب و کارتان حسابی کمک خواهد کرد.
این ابزار قدرتمند به افراد فعال در حوزه تجارت الکترونیک کمک می کند تا در مراحل تجاری سازی، اجرا و تحویل اهداف شرکت ها شده و در مدیریت تیم، عملکرد اصولی و…به موفقیت برسید. و علاوه بر این شما را در رسیدن به یک درک عمیقی از مهارت، قوت و ضعف، فرصت، تهدید، سایر احتمالات برسید. می توان نسبت به هدف های بیزینس خود آگاه تر شده و با بصیرت بالایی میزان بازگشت سرمایه و سودآوری بیشتری را جذب کرد.
مزیت اصلی کوچینگ بیزینس
به طور کلی شرایط هر یک از کسب و کارها با سایر موارد زمین تا آسمان فرق دارد، نمیتوان با استفاده از نوشتن یک فرمول جادویی چنین ادعایی داشت که افزایش میزان حجم فروش و سوددهی کلیه شرکت ها و فروشگاهها، سازمانها و… را شاهد خواهیم بود!
با جاسازی و رشد فرهنگ به کار بستن نیروی کوچینگ در هر بیزینس چه آنلاین و مدرن. چه کسب و کارهای فیزیکی و سنتی قادر هستید. میزان پتانسیل و ظرفیت رشد و توسعه خود را به عنوان مدیریت کسب و کار و پرسنل و نیروی انسانی تیم افزایش دهید. و همچنین تیم در مورد عملکرد کلی بهینه و نتیجتاً درصد راندمان کسب و کار خودتان بیشتر و بهتر از سابق گردد.
تیم رئال ربات همواره در تلاش است تا پایههای بیزینس کوچینگ در تبریز را تقویت نماید.
مزایای داشتن بیزینس کوچینگ چیست؟
دادن انگیزه و تشویق از عناصر اساسی مزیت بیزینس کوچینگ برای کسب و کارهای گوناگون محسوب می شوند. کوچ کسب و کارهای متنوع در شهر تبریز با برترین رزومه کاری و تجربه پیشبرد مشاوره و… را از رئال ربات بخواهید.
- ارتقاء مهارتهای رهبری
- کمک به رسم نقشه راه موفقیت
- رسیدن به دیدگاه واضحتری از کسب و کارها
- برداشتن باورها و سایر موانع از سر راه خود
- پیشبرد کسب و کارها طبق ارزش و اهداف شخصی
- نوشتن و تنظیم پلن استراتژیک متناسب با فرصتها
- فراهمسازی محیطی ایدهآل به جهت رشد و ترقی کارکنان سازمان
- انتخاب و استخدام یا جذب بهترین و مناسبترین افراد در اکوسیستم خود.
- شناخت باورهایی که بیزینس را محدود یا مختل می کند یا از حرکت به سمت جلو بازمی دارد.
- کمک به جذب و پرورش نیروی انسانی و تربیت پرسنلی که پاسخگو (مسئولیت پذیر)، با بازدهی و عملکرد بسیار بالایی هستند.
بیزینس کوچ (Business Coach) کیست؟
دقت داشته باشید که بیزینس کوچ یا مربی کسب و کار یک مربی و رهبر است، نه مشاور!
درواقع بیزینس کوچ (Business Coach) شخصی است بسیار مجرب که در راه اندازی کسب و کار آنلاین یا هر تجارت دیگری موفق عمل کرده است. وی میتواند به صاحبان کسبوکار در افزایش فروش کمک کند و برای رشد بیشتر آنها برنامههای مختلفی را تدوین کند. به منظور پیوستن به بیزینس کوچینگ در تبریز بایستی تعاریف اولیه را فرا گیرید.
چگونه می توانم یک بیزینس کوچ موفق باشم؟
پاسخ کوتاه به این سؤال این است که دریکی از دورههای آموزشی مورد تأیید ICF شرکت کنید. در عین حال، آکادمی کوچینگ FCA، آموزشها و حمایتهای تکمیلی در قالب کوچینگ های گروهی را ارائه می دهد. این موسسه به کوچها برای کشف نقاط قوت و پیدا کردن جایگاه ویژهٔ خود در بازار را به دانشجویان و کوچها کمک می کند.
معرفی بیزینس کوچ ایرانی معروف
بیزینس کوچینگ در تبریز کلمه ای فراگیر است. به انواع مختلف کوچینگ های سازمانی و کسبوکارها اشاره دارد. این حرفه توسط کوچهای داخل سازمانی و خارج سازمانی انجام میشود که با عناوین مختلفی معرفی میشوند. فارغ از عنوان این افراد متخصص، بیزینس کوچها با همان مفهوم تمرکز دوسویه بر روی مراجع و سازمانش تعریف میشوند.
- اول کوچ شرکتی
- دوم کوچ مدیران ارشد
- سوم کوچ های اجرائی
- چهارم کوچ رهبری
- و در نهایت کوچ توسعه سازمانی و غیره
1_ مسیح جوادی
مسیح جوادی بنیانگذار اولین مرکز تخصصی بیزینس کوچینگ ایران (Iran Business Coaching) به اختصار IBC، تحلیلگر و استراتژیست ارشد کسب و کار، فارغ التحصیل دورههای بینالمللی فدراسیون کوچینگ جهانی، مدیر عامل موسسه بینالمللی تحلیل کسب و کار (شعبه ایران)، بیزینس کوچ حرفهای بین المللی بوده و مدرک بین الملی FCA خود را از آکادمی بین المللی کوچینگ دریافت کرده است. مسیح جوادی توانست اولین نفر در ایران باشد که بیزینس کوچینگ در ایران را به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای اجرا کند. یکی از نقاط قوت مرکز بیزینس کوچینگ ایران داشتن رابطه نزدیک با کارآفرینان مطرح اینترنتی کشور است.
قائم مقام مرکز بیزینس کوچینگ ایران، آرزو چیتگر نام دارد. او یکی از مهره های اصلی و یاران نزدیک مسیح جوادی است که با شعار «هر بانوی ایرانی، یک بیزینس کوچ» بانی برگزاری اولین همایش بزرگ کوچینگ بانوان (فرشتگان ثروت ساز) در ایران شد.
2_ ماهان تیموری
محمد رسول تیموری ملقب به ماهان تیموری بنیانگذار هوش مالی در ایران است. ماهان تیموری تا به الان برای بیش از ۱۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده و در ۴۰۰ سمینار حضور یافته و بیش از ۳۶۰ ساعت کارگاه آموزشی برگزار کرده است. او می گوید رسالت من این است که به مردم کمک کنم تا به بالاترین سطح ثروت برسند.
ماهان تیموری معتقد است که افراد برای ثروتمند شدن باید روی سه چیز کار کنند:
ذهنیت، شخصیت و مهارت به گفته خودش این جمله رمز موفقیت وی در این سال ها بوده است. دوره آموزشی ایشان با نام دوره ی هوش مالی پلاس تاکنون بیش از ۸۰ هزار دانش آموخته داشته است که ۲۵ هزار نفر از آنها توانسته اند به نتایج فوق العاده ای از این دوره دست یابند.
3_ تیمور میری
تیمور میری به همراه مریم معتمد؛ بنیانگذاران آکادمی FCA (موسسه کوچینگ فارسی زبانان) در سال ۹۲ هستند. آقای میری اولین فارسی زبان است که موفق به دریافت مدرک بین المللی MCC ؛ بالاترین سطح مدرک در فدراسیون بین المللی کوچینگ یعنی ICF شده اند. تیمور میری حدود 20 سال تجربه در صنایع نفت و گاز و بیش از 30 سال تجربه رهبری دارد. او کوچ حرفه ای مورد تایید مؤسسه گالوپ (Gallup) به عنوان کوچ نقاط قوت و دارای بالاترین تأییدیه (MCC) از فدراسیون بین المللی کوچینگ (ICF) میباشند.
این بیزینس کوچ موفق ایرانی از بنیانگذاران و کادر رهبری انجمن کوچینگ فارس زبانان (FCCI) و مدیر مسئول شرکت MTMi با تمرکز به ارتقاء سطح مدیریت و کار تیمی در انگلستان میباشد.
آقای میری از سال ۲۰۰۳ میلادی بیزینس شخصی خود را شروع است. میری در حال حاضر با هولدینگ و شرکتهای کوچک و بزرگ بین المللی و SME در سراسر دنیا بهخصوص اروپا و خاورمیانه به منظور پشتیبانی و رهبری تیم آنها برای افزایش و بهبود عملکردشان همکاری میکند.
آقای تیمور میری از سال ۲۰۱۳ تحت نظارت فدراسیون بین المللی کوچینگ (ICF) در حال برگزاری دوره های آموزشی مهارتهای کوچینگ می باشد و برای فراگیران خود از طرف این فدراسیون مدارک معتبر ارائه می نماید.
4_ محمود معظمی، گران قیمت ترین بیزینس کوچ ایرانی !
محمود معظمی ساکن کانادا و دارای چندین مدرک دانشگاهی می باشد. او دانشآموخته کارشناسی در رشتهی بیولوژی از دانشکده علوم دانشگاه تهران است و کارشناسیارشد بیوفیزیک را با امتیاز +A از مرکز تحقیقات بینالمللی بیوشیمی و بیوفیزیک (I.B.B) وابسته به دانشکده علوم دانشگاه تهران در سال ۱۳۵۷ دریافت کرده است. اما ایشان به مدارک دانشگاهی، درجات علمی، تعدد آنها و اعتبار دانشگاهها و موسساتی که از آنها مدرک گرفته، افتخار نمی کند!
«خودت را دوست بدار و کمک کن تا دیگران نیز خود را بیشتر دوست بدارند» این شعار اصلی آقای معظمی است که در آموزشهای خود ترویج میدهد و خود او عمیقا به این جمله ایمان دارد.
این بیزینس کوچ موفق ایرانی با توجه به شرایط اقتصادی وخیم مردم در دوران شیوع کرونا ویروس تصمیم گرفت تا به کسانی که نیاز به کوچ دارند و خواستار تغییر در زندگی و رشد و پیشرفت اما توان مالی ندارند که هزینه شرکت در این دوره ها را بپردازند، خدمات کوچینگ رایگان ارائه دهد.
او میگوید: «در این شرایط دشوار کشور، من داوطلب شدم، تا به مردمان مسئولیتپذیر و توانمند سرزمینم را یاری دهم تا به بهترینهای خود دست یابند و متقابلاً با تلاش و تعهد آنان ایران را بیش از پیش آبادتر و سربلندتر سازیم»
چنانچه قصد دارید جزو لیست بهترین های این حوزه باشید، پیشنهاد خود را با کارشناسان ما در رئال ربات مرکز بیزینس کوچینگ در تبریز و برترین شرکت دیجیتال مارکتینگ در تبریز در میان بگذارید.
بیزینس کوچ کیست؟
کوچ های کسب و کار کارآفرینان باتجربهای هستند که معمولا خودشان صاحب کسب و کار هستند، این افراد با بهرهگیری از استعداد و مجموعۀ تجاربیاتشان مسیر موفقیت کسب و کارها را طراحی میکنند.
تفاوت کوچینگ با سایر راهنماها
1. بیزینس کوچینگ و روانشناسی
کوچینگ، روانشناسی یا مشاوره دادن نیست. در مشاوره و روانشناسی، تمرکز بر درمان انواع مشکلات روانی و اختلال شخضیتی است و معمولا رویکرد اصلی آن، واکاوی و نگاه به گذشته فرد است. اما کوچینگ یک فرایند درمانی نیست، بلکه یک فرآیند ارتقای کیفیت و تحول است.
یکی از مهم ترین تفاوتهای روانشناسی با کوچینگ این است که در روانشناسی بیشتر بر آثار وقایع گذشته و حال تاکید میشود ولی در کوچینگ، کلاینت ها را تشویق میکنند هرچه زودتر به هدف کنونی خود دست بیابند. روانشناسان بیشتر با افرادی سر و کار دارند که نوعی خلاء عاطفی را تجربه کردهاند.
در آنسو کوچ ها با افرادی سر و کار دارند که از نظر عاطفی سالم بوده و دوست دارند به سطوح بالاتری دست یابند. کوچینگ برای رشد و توسعه، به گذشته افراد توجه ندارد، فعالیتی اقدام محور بوده و تمرکز بر روی توسعه افراد برای رسیدن به هدف مطلوب می باشد.
اگر با گذشته افراد سروکار دارید، پس شما یک روانشناس هستید. مثلا فردی در گذشته اعتیاد به مواد مخدر داشته و اکنون از نظر روحی آسیب دیده است. شما سعی میکنید با یادآوری گذشته و عواقبی که برای او رقم خورده او را از این کار منع نموده و سلامت روحی و روانی اش را بازیابی کنید.
2. بیزینس کوچینگ و مشاوره
با اینکه کوچینگ و مشاوره تا حدودی مشابه هم هستند، ولی تفاوت های مهمی بین این دو مقوله وجود دارد. مشاور معمولا فردی است که در حوزه خاصی تبحر دارد و بیشتر به ارائه راهحل در مسالهای تمرکز دارد. مشاور با کلاینت ها همکاری میکند تا مشکل آن ها را حل نموده و وقتی این مساله از بین برود همکاری مشاور با کلاینت تمام خواهد شد. در واقع، مشاور خارج از حوزه تخصصی خود با کلاینت همکاری نمیکند.
کوچ از رویکرد جامعتری استفاده میکند. مثلا، موقعیت مورد نظر را به همراه کلاینت بررسی کرده و دوش به دوش کلاینت حرکت میکند. در واقع، کوچ لزومی ندارد که خودش یک کارشناس در کسب و کار کلاینت باشد. خود کلاینت، کارشناس است. کوچ به همراه کلاینت و با استفاده از دانش و تخصص خود او به راه حل می رسد.
3. بیزینس کوچینگ و منتورینگ
منتورها تجارب بیشتری نسبت به کلاینتها دارند. منتور هم دانش و تخصص خود را ارزانی میکند و هم در نقش مشاور ظاهر شده و هم میتواند افراد را راهنمایی کند.
آموزش های منتور هم رسمی و هم غیررسمی میباشند. منتور، متخصص اصلی در زمینه کسب و کار کلاینتهاست. منتور شخصی است که دارای تجربه در یک زمینهی تخصصی است و میتواند به شخص دیگری که تجربهی کمتری در همان زمینه دارد کمک کند.
دانش، توصیه و منابعی که منتور با فرد در میان میگذارد بستگی به اهداف رابطهی منتورینگ دارد. ممکن است منتور اطلاعاتی را راجع به مسیر شغلی خود به فرد بدهد یا بیشتر به دنبال پشتیبانی کردن احساسی، دادن انگیزه و بازی کردن نقش یک الگو باشد. کمک به کشف ظرفیتهای جدید در هر شغل، هدفگذاری صحیح و شناسایی منابع نیز میتواند در حوزهی عملکرد منتور قرار بگیرد.
چرا باید از بیزینس کوچینگ در کسب و کارم استفاده کنم؟
افزایش بازدهی یک کسب و کار به این معناست که با هزینههای کمتر (چه هزینهی زمانی و چه هزینهی مالی) سود بیشتری به دست بیاوریم. در شرایط مختلفی شاید به فکر افزایش بازدهی کسب و کار افتاده باشید. ممکن است آنطور که باید و شاید سود نمیکنید و به اصطلاح هشتِ شرکت شما در گرو نُه آن است. یا این که نه؛ چرخ شرکتتان میچرخد، درآمد خوبی هم دارید، اما قصد دارید که خیلی بیشتر از این حرفها سود کنید و بازده کسب و کارتان را بالا ببرید. برای تحلیل کسب و کار خود نیاز به یک بیزینس کوچ خواهید داشت.
حال سوالی که مطرح می شود در این شرایط و برای افزایش بازدهی کسب و کار نقش بیزینس کوچینگ چیست؟
1. کسب اعتماد به نفس فوق العاده
یکی از اساسیترین عوامل پیشرفت شما در کسب و کار، اعتماد به نفس بالای شماست. مطمئن باشید که وقتی شما به خود و کسب و کارتان اعتماد داشته باشید، مشتریان هم به شما اعتماد میکنند، از صحبت کردن با شما لذت میبرند و تصویر ماندگاری از شما در ذهنشان میماند.
داشتن یک بیزینس کوچ ماهر اعتماد به نفس شما را به شدت افزایش میدهد. به خصوص وقتی کسب و کار شما با چالشهای اساسی روبرو میشود و نیاز به حل مسئله دارید، به شدت در معرض از دست رفتن اعتماد به نفس هستید.
دقیقا همینجاست که بیزینس کوچ با درایت و آگاهی به یاری شما میآید و در شرایط بحرانی به شما کمک میکند. بهترین کمکی که یک بیزینس کوچ حرفهای به شما میکند این است که به شما یاد میدهد تا بهترینِ خود باشید و این مهمترین چیزی است که در کسب و کار و حتی زندگی به دردتان میخورد.
2. آموزش نحوهی برخورد با شخصیت های مختلف
عموما بیزینس کوچینگ شامل تمریناتی است که حول مهارتهای شخصیتی و سبک رهبری میچرخد و کمک میکند شما راحتتر خودتان را بشناسید. علاوه بر این بیزینس کوچ به شما در شناخت و رهبری تیپهای مهم شخصیت کمک میکند. یک کسب و کار با انواع و اقسام آدمها سرکار دارد.
مشکل بیشتر مدیران این است که با یک یا دو نوع تیپ شخصیتی سازگار هستند و در مورد سایر آدمها نمیتوانند رفتار درستی داشته باشند. بیزینس کوچینگ به شما کمک میکند تیپهای مختلف را بشناسید و متناسب با ویژگیهای شخصیتی هر تیپ آنها را رهبری کنید. این هم به هدایت پرسنل شما کمک میکند و هم ارتباط با مشتریانتان را تقویت میکند. حتی در زندگی شخصی و برخورد با آشنایانتان نیز پیشرفت چشمگیری خواهید داشت.
3. بیزینس کوچ چیزهایی میبیند که شما از آن بیخبرید.
وقتی به چیزی خیلی نزدیک هستید یا با کاری درگیرید، عموما نمی توانید نقاط کور آن را تشخیص بدهید و برطرف کنید. یک بیزینس کوچ خوب این توانایی را دارد که از بیرون بیزینس شما را بررسی کند و نگاهی فراتر از نگاه شما داشته باشد. همین باعث میشود که به سرعت نقاط کور و ایرادات کسب و کار شما را پیدا کند (کاری که خیلی مواقع برای شما سخت است).
البته مزیت بیزینس کوچ به این مرحله ختم نمیشود، همانطور که بیزینس کوچ قادر است سریع مشکل شما را پیدا کند، میتواند با سرعت راه حلی هم برای مشکل شما پیدا کند.
نکته ای در رابطه با کسب و کار های در حال رشد حائز اهمیت است این است که حال کسب و کار خوب به نظر می رسد، کسب و کار در حال سوددهی است و صاحب کسب و کار خوشحال از این امر با آسودگی در حال پیشبرد اهداف خود است. اما بیزینس کوچینگ وضعیت فعلی کسب و کار شما را به سمت یک وضعیت بهتر و مطلوبتر در آینده میبرد و از مشکلات آتی به دلیل داشتن دید از بیرون پیشگیری می کند.
4. گشوده شدن افق های تازه به کسب و کار شما
دونالد رامسفلد (Donald Rumsfeld) که یکی از بزرگترین بیزینسمن های آمریکا و وزیر دفاع جورج بوش بوده است، میگوید:
چیزهایی وجود دارند که ما خبر نداریم که آنها را نمیدانیم
منظور از این جمله چیست؟ یک بیزینس کوچ چگونه به ما دانش و آگاهی بیشتر ارزانی میکند؟
یک کوچ قوی به شما کمک میکند یک چشم دیگر هم پیدا کنید و افقهای تازهای از بیزینس شما را به روی شما باز میکند. ویژگیِ برجستهای که بیزینسهای بزرگ جهان را ساخته، یک برخورد خلاقانه و متفاوت با چالشها و دشواریهای کسب و کار است. دقیقا همین مسئله است که اهمیت بیزینس کوچینگ را برای شما صدچندان میکند.
5. بیزینس کوچ از شما سوالات درست را میپرسد.
یک بیزینس کوچ پیش از هرچیز سوالاتی از شما میپرسد؛ سوالاتی که شما را با چالشهایی در مورد کسب و کارتان مواجه میکند و به شما کمک میکند که از زاویه نقادانه به کسب و کار خود نگاه کنید. از طرفی دیگر بیزینس کوچی که از یک صنعت دیگری آمده میتواند از زاویهای دیگر به کسب و کار شما نگاه کند؛ زاویهای با دید عمیقتر و کاملتر.
بنابرین در سطوح مختلفی، با سوالات متنوع، ذهن شما را به چالش میکشد. همین چالشها و بحث و بررسی آنها پله پله شما را به سمت موفقیت و پیشرفت شغلی هدایت میکند.
استارت آپها از مواردی هستند که به شدت به بیزینس کوچینگ نیاز دارند. چرا که استارت آپ معمولا با چالشهای زیادی درگیر خواهد بود که شاید در ابتدا اصلا به چشم نیایند. بیزینس کوچ کمک میکند که این چالشها کاملا هویدا شوند و با برنامهریزی دقیقتری یک استارت آپ کلید بخورد.
6. مراقبت از وفاداری و وضعیت کارمندان
معمولا کارمندان هر سازمانی، جدا از منافع کاری و درآمدهای ماهانه، دوست دارند در سِمت خود پیشرفت کرده و به هدف مطلوب سازمانی دست یابند. با به کارگیری بیزینس کوچ، این اطمینان را به کارمندان خود می دهید که از یک منبع حرفه ای برای قدرت بخشیدن به امور سازمان استفاده کردهاید که می تواند مهارت های فردی کارمندان را نیز ترقی دهد. یعنی اینکه شما به فکر کارمندان خود هستید و دوست دارید شاهد پیشرفتشان باشید.
7. او همیشه در کنار شما میماند.
کسب و کار شما خوب است، خودتان هم مدیر خوبی هستید. اما به زودی درخواهید یافت که برای موفقیت شغلی، خوب بودن کافی نیست. شما میخواهید عالی باشید. اصلا شما باید عالی باشید. چون رقبای شما عالی هستند و اگر نتوانید مانند آنها و حتی بهتر از آنها کار کنید بازار، شما و کسب و کارتان را قورت میدهد. تمام ورزشکاران برتر جهان نیز میخواهند که بدون توفق پیشرفت کنند.
به همین دلیل است که به دنبال برترین مربیان دنیا در زمینه ورزشی خود میگردند. شما نیز مانند یک ورزشکار حرفهای هستید. برای رشد و پیشرفت کسب و کار خود نیاز دارید تا ذهن خود را پرورش بدهید. یک مربی کسب و کار یا همان کوچ (coach) با تمرینهای حرفهای و پیوسته، ذهن شما را باز میکند.
درست است که یک کوچ حرفهای مسئولیت بیزینس را برعهده شما میگذارد اما همیشه در کنار شما خواهد بود. او شما را در تمام لحظات هدایت میکند، گاهی به شما فشار میآورد، گاهی از شما نتیجه میخواهد و گاهی نیز شما را برای قرار گرفتن در مرتبه بالاتر تشویق میکند.
8. آیا با کسب و کار خود ازدواج کردهاید؟!
آیا شما نیز از آن دسته مدیرانی هستید که ساعات بسیاری از روز را به رسیدگی به امور بیزینسی خود اختصاص میدهند؟
خب… این خیلی هم عالی است. به هر حال رشد و گسترش یک کسب و کار و موفقیت شغلی، بستگی زیادی به علاقه و دلسوزی مدیر آن دارد.
اما شما باید در جریان باشید «چه مقداری از این زمان بازدهی مفید دارد؟»
آیا نمیتوانید نتایج خود را تحلیل کنید و بفهمید که چه مقدار کار، واقعا برای شما لازم و ضروری است؟ اینجاست که بیزینس کوچ به کمک شما می آید و یاری گر شما خواهد بود. بیزینس کوچ به شما کمک می کند که در کسب و کار خود سیستم سازی کنید. کوچینگ مدیریت به شما کمک میکند تا زمان خود را کنترل کنید. شما به یک مدیتیشن اساسی نیاز دارید تا ذهن خود را خالی کنید. شما که با کسب و کار خود ازدواج نکردهاید!
9. نتایج تکراری دیگر تکرار نمیشوند.
اگر می خواهید همان کارهای تکراری را انجام دهید پس از گرفتن نتایج تکراری تعجب نکنید و انتظار معجزه نداشته باشید. مربیان کوچینگ، شما را به چالش میکشند و شما را به اقداماتی سوق میدهند که سود را افزایش میدهد. آنها به شما میدان می دهند تا کسب و کار خود را بدون توقف به سمت جلو برانید.
شما باید نسبت به این تغییرات ذهن بازی داشته باشید تا برای کسب و کار شما نتیجه بخش باشد. کوچینگ کسب و کار به طور چشم گیری درآمد و سود کسب و کار شما را در طی ماههای شروع برنامه افزایش دهد.
10. سفر میروم، پس هستم.
آیا شما معتقد هستید که باید تمام روزهای سال را در کنار کسب و کارتان باشید و تعطیلات برای شما بسیار دور از ذهن است؟
بله درست است که بعضیها فکر میکنند اگر 24ساعته بالای سر کسب و کارتان نباشید پس صاحب واقعی آن نیستید، اما یک کوچ کسب و کار به شما کمک میکند که در فرایندهای کسب و کار، تیم مدیریت خود را توسعه بدهید به طوری که کسب و کار (حتی بدون حضور شما) رشد کند.
کوچینگ مدیریت به شما کمک میکند تا بفهمید که چه آنجا باشید و چه نباشید، کسب و کار شما در حال فعالیت است و موفقیت شغلی از آن شماست.
به تعطیلات بروید؛ این تعطیلات است که ذهن شما را باز و سر حال نگه میدارد تا همواره ایدهها به ذهنتان سرازیر شوند تا شما به یک صاحب واقعی کسب و کار تبدیل شوید. زندگی خیلی کوتاه است. چرا مدام در تجارت باشید؟
11. درختان نمیگذارند جنگل را ببینید؟!
شما آنقدر در کسب و کار خود عمیق شدهاید که نمیتوانید ببینید کجا هستید. نمیتوانید ببینید بیزینس شما دارد به کجا میرود. در این حالت یک فرد بیرونی میتواند شرایط شما را بهتر از خودتان تحلیل کند. این مسئولیت سنگین برعهده کوچ شما است.
مربی کسب و کار شما به شما نشان میدهد که کجا هستید و موقعیت شما چگونه است. کوچ بیرون از چهارچوب کسب و کار شما ایستاده و آن را تحلیل و راهکارهایی را در چهارچوب مناسب به شما ارائه میکند.
12. سرمایهگذاری روی خودتان با بیشترین سود
شما تجربه زیادی در کسب و کار داشته اید، درست؛ با این حال در این سالها روی خودتان سرمایه گذاری نکردهاید. می توانید کارکنان خود را به دوره های آموزشی بفرستید، اما نیازهای خودتان چطور؟ شما خودتان را نادیده گرفتهاید. اگر روی خودتان سرمایهگذاری بکنید که خودخواهی نکردهاید!
مربی شما با شما کار خواهد کرد تا جنبه های خاصی از عملکرد خود را بهبود ببخشید و با حمایت از شما به شما انگیزه میدهد تا پیشرفت خودتان را ببینید. رابطهی بین شما و مربی کسب و کار شما، تاثیر بسیاری روی شما و عملکرد کسب و کارتان میگذارد. کسب و کار شما یعنی خود شما. پس برای پیشرفت و موفقیت شغلی، اول خودتان پیشرفت کنید.
13. در جستجوی اشتیاق از دست رفته
گاهی اوقات از کسب و کارتان خسته میشوید؟ آیا دلتان میخواهد همه چیز را در یک لحظه رها کنید و بروید؟ به دو دلیل نگران نباشید. دلیل اول اینکه همه آدمها همینطوری هستند و شما تنها نیستید. دلیل دوم اینکه کوچینگ در کسب و کار دقیقاً در این لحظه به کمک شما میآید. مربی کسب و کار شما احساسات شما را احیا خواهد کرد و چشماندازی جدید در بازاریابی به شما میدهد. او به اهداف کسب و کار شما سامان میدهد و رویاهای شما را دوباره به یادآوری و آن شوق اولیه را دوباره در شما زنده میکند.
دیگر وقت آن است که برای طلب یاری از یک همراه دلسوز اقدام کنید پس وقت را تلف نکنید چرا که در هر لحظه رقبایتان پیشرفت می کنند و با تعلل از بازار جا می مانید.
حال که به ماهیت و ارزش بیزینس کوچینگ پی بردید، شاید برایتان سؤال پیش بیاید که اصلاً بیزینس کوچینگ از کجا و چه مرحلهای شروع میشود؟
بیزینس کوچینگ دقیقاً از کجا شروع میشود؟
بیزینس کوچ آموزش خود را از هرچیزی که به برند شما مربوط میشود شروع میکند. از ارزشهایی که برای برند خود تعریف کردهاید تا مشتریان هدفمند شما. در تمام چالشهایی که پیش روی شما قرار دارند، قدم به قدم همراه شماست.
وقتی بیزینس کوچ از همۀ جوانب کسب و کار شما آگاه شد و امکانات متنوع و گوناگون آن را بررسی کرد، نوبت به تصویر شخصی شما و اهدافتان از کسب و کار میرسد.
در این مرحله بیزینس کوچ نگاه شما را بررسی میکند و به شما کمک میکند که تصویر روشنتری از کسب و کار خود داشته باشید. آیا به دنبال برندینگ و شناخته شدن هستید، یا صرفا به یک درآمد میلیاردی فکر میکنید؟ تمام اینها در اهداف و تصمیمات شما تاثیر گذار است.
پس از این مرحله، بیزینس کوچ به شما کمک میکند تا برای تیم خود اهداف مفید و قابل دستیابی مشخص کنید و تیم خود را در جهت درست حرکت دهید.
این اهداف دقیقا همان چیزهایی هستند که شما برای رشد و موفقیت کسب و کار خود به آن نیاز دارید. و در نهایت با کمک بیزینس کوچ، خود شما برای کسب و کارتان مجموعهای از استراتژیها و برنامهها را طراحی کنید تا در مسیر اهداف خود قرار بگیرید.
بررسی بیزینس کوچینگ در تبریز
بیزینس کوچینگ در انواع مقیاسها به کمک شما میآید، چه یک کسب و کار کوچک محلی باشید، چه یک شرکت رو به رشد، یا حتی در شرف راه اندازی کسب و کار باشید. یک تصور وجود دارد که بیزینس کوچینگ فقط به درد کسب و کارهایی میخورد که دچار مشکل هستند یا بازار آنها گنگ و مبهم است. اما این تصور کاملا اشتباه است. حل مسائل و مشکلات بغرنج و پیچیده تنها یکی از قابلیتهای بیزینس کوچ است. بیزینس کوچینگ در ابعاد بسیار گستردهتر و وسیعتر از این میتواند وجود داشته باشد.
بیزینس کوچینگ نیز همانند اغلب مباحث مدیریتی و توسعه انواع مختلفی دارد. در ادامهی این مقاله به بررسی دستهبندی کوچینگ مستقیم(دستوری) و غیر مستقیم(غیر دستوری) می پردازیم.
انواع بیزینس کوچینگ
1. کوچینگ مستقیم (دستوری)
شاید رایج ترین تعریف از کوچینگ، همان چیزی است که آن را “کوچینگ مستقیم” مینامیم. این نوع کوچینگ، برخواسته از نوعی فلسفه است: کوچ، یک متخصص در حوزه خود بوده و میتواند به مراجعان هر آنچه مورد نیازشان باشد، آموزش دهد. رفتارهای کوچینگ مبتنی بر این رویکرد به گونهای است که کوچ خودش به طور مستقیم و یا دستوری مسئله را برای فرد مقابل حل میکند. البته تعاریف بیشتری هم در مورد نسخههای پیشرفتهتر این مفهوم وجود دارد مثل پرسیدن سوال برای کسب اطمینان از درک و تایید رفتارهای بهبود یافته.
محدودیتهای کوچینگ مستقیم
از جمله محدودیتهای کوچینگ مستقیم، کاهش چشمگیر اثربخشی آن است. زیرا نیازهای مراجعان، از یادگیری مفاهیم اساسی برای تولید دانش، مهارت ها، هنجارها و یا عقایدشان درباره ادغام با سازمان، به سمت چگونگی انجام وظایف به صورت روزانه تغییر می کند. ظهور فناوری و افزایش جهانی شدن آن، چشماندازهای کسب و کار را تغییر داده و از این رو، یافتن کوچهای باکیفیت و یا منتورهای مجرب، چالشبرانگیز شده است. به راهحل های جدید نیاز داریم زیرا راه حلهایی که ممکن است قبلا خیلی ایده آل بوده باشند، دیگر چندان موفق و کارآمد نباشند.
2. کوچینگ غیر مستقیم (غیر دستوری)
فلسفه دوم کوچینگ، به کوچینگ غیر دستوری اشاره دارد. این مدل، مهمترین محرک برای فعالیت شرکتهایی است که به دنبال افزودن مهارتهای کوچینگ و ادغام آن با فرهنگ سازمان خود هستند.
این نوع کوچینگ برخواسته از این رویکرد است که مراجعان تنها در صورتی می توانند سود بیشتری از کوچینگ ببرند که خودشان بتوانند مهارت ها، دانش و هنجارهای موجود را کشف کنند و آن ها را برای توسعه راهحلها به کار گیرند. کوچ، با استفاده از این رویکرد به طور غیر مستقیم و با ایجاد شرایط به گونهای عمل میکند که فرد مقابل خود بتواند مسئله را حل کند.
هنر اصلی در رویکرد غیر مستقیم، استفاده از سوالات و روشهای ارتباطی غیر مستقیم برای ایجاد یادگیری و رشد فرد مقابل است.
مردم بیشتر علاقهمندند در راهحل مشکلاتی سرمایه گذاری بکنند که در آینده با آنها مواجه هستند. چنانچه مسئولیت تصمیمگیری بیشتری در اختیار افراد قرار گیرد، بیشتر احساس اعتماد به نفس و خودکفایی خواهند کرد. ایده های جدید به طور مداوم از مغزها بیرون میزنند و عملکردهای عصبی، این تحقیقات جدید در خصوص کوچینگ را حمایت میکنند.
منشاء این نوع کوچینگ به احتمال زیاد کوچ های ورزشی سطوح بالا بوده اند که اغلب با چالش کوچینگ فردی مواجه می شوند که توانایی بازی به شیوههای مختلف را داشته و یا توانایی بسیار بالاتری از یک کوچ بسیار مجرب دارد.
بعد از آشنایی کامل با بیزینس کوچینگ، رویکردها و مزایای آن، بهتر است به مربی (کوچ) هم بپردازیم تا با وظایف و ویژگیهای یک کوچ خوب آشنا شویم.
کوچ کیست؟
کوچها افرادی هستند که به شما کمک میکنند که به آگاهی برسید و مسائل را خودتان کشف کنید و یاد بگیرید. کوچها هرگز شما را نصیحت نمیکنند و به شما راهکار ارائه نمیدهند، بلکه آنها با استفاده از ابزارهایی کارآمد در سیستم کوچینگ، به شما کمک میکنند تا نقشه راه را برای پیشبرد اهدافتان تعیین کنید و به نتیجه مطلوب برسید.
نهایتاً کوچ به مراجعهکننده کمک میکند که از نقطه A (شرایط فعلی) به نقطه B (شرایط مطلوب یا هدف نهایی) دست یابد و در کل این مسیر در کنار فرد است.
به او کمک میکند تا بتواند بهترین تصمیمها را بگیرد و بهترین مسیر را طی کند. مهمترین کار کوچ این هست که مراجع را از مرزهای باور خودش رد کند تا فرد بتواند کاری انجام دهد.
چگونه یک کوچ شویم؟
موضوع بیزینس کوچینگ در تبریز از جمله موضوعات بسیار بحث برانگیز است و هرچقدر که به بررسی آن بپردازیم؛ باز هم عناوین جدیدتری مطرح می شوند. با این حال بهتر است به مسائل مرتبط به بیزینس کوچینگ در تبریز بپردازیم. از دیگر سوالات پر تکرار این است که چگونه یک کوچ شویم. در نظر داشته باشید که تبدیل شدن به یک کوچ در یک حرفه بسیار سخت و دشوار می باشد اما با این حال یادگیری مهارت کوچینگ غیر ممکن هم نیست.
دلیل آن این است که شما با افراد در سطح بسیار عمیق تری ارتباط برقرار می کنید و به ایجاد زندگی حرفه ای آنها کمک می کنید. در کل کوچینگ به نوبه خود می تواند تغییر مثبتی در جهان ایجاد کند، زیرا شما به مردم کمک می کنید تا علایق خود را دنبال کنند و در تجارت و کسب و کار خو به موفقیت برسند.
پیاده سازی بیزینس کوچینگ در تبریز و یا جای جای کشور یکی از پروژه های هدفمند و پربازده می باشد.
یک بیزینس کوچ چهکارهایی انجام میدهد؟
پیش از آن که به ویژگی های بیزینس کوچ بپردازیم بایستی تعیین کنیم که یک مربی کسب و کار چه کار هایی را باید و چه کارهایی را نباید انجام بدهد. اگر شما به عنوان یک بیزینس کوچ ندانید که چه کار هایی وظیفه شماست نمی توانید ویژگی های مورد نیاز را در خود تقویت کنید. اگر هم به عنوان یک صاحب کسب و کار در حال خواندن این مقاله هستید این مقاله به شما کمک می کند تا در استخدام یک بیزینس کوچ و انتظاراتی که از او دارید هشیار باشید.
- یافتن مشکلات مدیر کسب و کار: وظیفه شما به عنوان یک مربی کسبوکار این است که به مردم کمک کنید کسب و کارشان را از طریق شناسایی موانع و مشکلات موجود در کسبوکارشان ارتقاء دهند.
- اصلاح عادات مدیر کسب و کار: معمولا مشکلات در عادتهای درون فردی مربوط به رهبری و مدیریت، ریشه دارد. بههرحال شما بهعنوان یک مربی استخدام شدهاید تا به این افراد کمک کنید و آنها را به رهبری تواناتر تبدیل کنید.
- پرسیدن سوالات مناسب: وظیفهی شما این است که سؤالات درست را در زمانهای درست بپرسید، حقایقی که میدانید را به آنها انتقال دهید و مدیران را نسبت به مسئولیتهایی که در مسیر دارند هشیار نگه دارید.
- ایجاد انگیزه برای صاحب کسب و کار: هدف مربیگری کسبوکار این است که به مشتریانش کمک کند نسبت به کارهای خود شوق بیشتری پیدا کنند و در کارهایشان تغییر ایجاد کنند، طوری که توانمندتر شوند. آنها را راهنمایی کنند تا متوجه شوند که کسبوکارشان و موفقیت آن فقط به خود آنها بستگی دارد. یعنی مدیران و صاحبان کسبوکار و کارمندان آنها را از ارزشهای مالی موجود در یک زندگی هدفمند، در کنار سیستمهای ارزشمند موجود آگاه کنند.
داستان برند همه چیز است
یک کوچ کسب و کار به تیم مدیریتی شما کمک میکند تا داستان برند خود را بنویسید. اما داستان برند چیست؟ داستان برند، همه چیز است! از صفر تا صد مجموعهی شما. داستان برند شما، داستان خود شماست. برای اینکه کسب و کار خود را به سوی موفقیت هدایت کنید، باید هدف خود را واضح ببینید. باید بدانید برای چه اینجا هستید و چه کاری انجام میدهید.
اصلا از همه مهمتر اینکه باید بدانید چرا این کار را انجام میدهید. مجموعهی این سوال و جوابها، داستان کسب و کار شما را میسازد. شاید فکر کنید که شما جواب این سوالات را از قبل میدانید. اما تنها در صورت کمک گرفتن از یک کوچ است که شما با خود واقعیتان روبرو میشوید. یک کوچ حرفهای هیچ سناریوی از پیشتعیینشدهای ندارد. او برای هیچکسی در مجموعه شما نقشی تعریف نکرده است.
فرد مذکور با یک کتاب پر از صفحات خالی میآید تا بیزینس شما را بررسی کند و به شما کمک کند تا داستان برند خود را در آن کتاب بنویسید. او حتی خودش نیز داستان شما را نمینویسد. این کار فقط و فقط توسط شما و تیم شما انجام میشود. کوچ شما را با خود واقعیتان روبرو میکند.
یک کوچ، به کسب و کارها کمک میکند تا داستان شرکت خود را با آیندهای که سزاوارش هستند، هماهنگ کنند. اقداماتی که یک بیزینس کوچ حرفه ای در راستای ساختن داستان یک برند انجام میدهد را میتوان در موارد زیر خلاصه کرد. یک بیزینس کوچ شما را به عنوان یک مدیر کسب و کار متقاعد می کند تا:
- هدف خود را شفاف بیان کنید.
- نقشهای سازمانی را انتخاب کنید.
- فرآیند مدیریت را برنامهریزی کنید.
- چطور از تمام اینها نتیجهگیری کنید.
- و چطور نتایج را تحلیل کرده و در راستای اهداف سازمان به کار بگیرید.
انتخاب بیزینس کوچ
هر کوچ دارای سبک، شخصیت، نقاط قوت، ترجیحات و ضعفهای منحصر به فرد خود است. به همین ترتیب، هر فرد نیازها، ترجیحات و سبک یادگیری مخصوص خود را دارد.
به همین دلیل انتخاب کوچ مناسب اولین گام در حصول اطمینان از موفقیت تعامل کوچینگ است.
بهترین راه برای انتخاب کوچ این است که رزومهی دو یا سه کوچ را مرور کنید و سپس مصاحبه گزینشی با آنهایی که معیارهای شخصی فرد را برآورده می کنند، انجام دهید.
فرد در طول مصاحبه گزینشی و در سراسر فرآیند کوچینگ، باید همچنان به اصلاح و تنظیم ارزیابی خود از نحوه کمک کوچ به او برای رسیدن به اهداف اعلام شده ادامه دهد. بهترین راه برای موفقیت در بیزینس کوچینگ در تبریز انتخاب کوچ با سابقه و کار بلد است.
سوالات مصاحبه های گزینشی:
- تاریخچهی شغلی خود را شرح دهید.
- آموزش و تحصیلات شما در زمینهی بیزینس کوچینگ چیست؟
- آیا به افرادی در سطح من خدمات بیزینس کوچینگ ارائه داده اید؟
- آیا می توانید با من کار کنید تا بتوانم نحوه ی کار کردن موثرتر با دیگران را درک کنم؟
- چگونه اطلاعات محرمانه مرا حفظ خواهید کرد؟
- رویکرد بیزینس کوچینگ خود را توصیف کنید.
- از چه ابزارهای ارزیابی به عنوان بخشی از روند بیزینس کوچینگ استفاده می کنید؟
- چگونه بهبود/موفقیت را می سنجید؟
- چگونه مرا در برابر نتایج مسئولیتپذیر میکنید؟
- معمولاً چطور با مشتریان بییزنس کوچینگ ارتباط برقرار میکنید؟
- با چه نوع از مشتریان، موثرتر کار میکنید؟
- مهارتهای ضروری یک کوچ موثر چیست؟
پس از اتمام فرآیند مصاحبه، فرد با بیزینس کوچ تماس میگیرد تا انتخاب یک کوچ را نهایی کند. شبکهای از افراد که دارای طرز فکر مشابهی هستند و میتوانید ایدههای جدید را با آنها به اشتراک بگذارید یا در مورد مسائل و مشکلات با آنها بحث کنید، ایجاد کنید.
بیزینس کوچ حرفه ای
بیزینس کوچ ها می توانند برای کسب و کاری که در معرض مشکلات فراوان قرار دارد، دیدگاه متفاوتی به ارمغان بیاورند؛ و این امر دقیقا به اندازهی کسب دانش و مهارت های کسب و کار مهم است. فرض کنید که شما صاحب یک کسبوکار هستید، اما نمیدانید که دقیقا چطور رفتار سازمانی خود را به خصوص بین همکاران و کارمندانتان اجرا کنید.
ممکن است بعضی مسائل و نکات مهم در بیزینس را ندانید. مثلا ندانید در یک رویداد چگونه لباس بپوشید که بهتر دیده شوید و یا در یک قرار کاری چه بگویید و چگونه بگویید. حتی رفتار درون سازمانی شما با کارمندان و همکارانتان و اینکه چه موقع عصبانی شوید و یا چه موقع گذشت کنید از نکاتی است که طبیعتا هیچ انسانی بدون گذراندن دورهی آموزشی و یا داشتن یک راهنمای خوب نمیتواند فرا بگیرد.
بیزینس کوچینگ در تبریز به شما کمک میکند تا دانش مدیریتی خود را به قدری بالا ببرید که شاهد افزایش چند برابری درآمد و رونق کسبوکارتان شوید، قاعدتا بیزینس کوچها با مطالعه کتب مختلف و با گذراندن دوره های تخصصی توانستهاند خود را در جایگاهی قرار دهند تا به صاحبان مشاغل آنچه را که نمیدانند بیاموزند.
سمینار بیزینس کوچینگ در تبریز
اثرگذاری یک صحبت یا جلسه حضوری همیشه بهتر از ارتباط های آنلاین است. اگر شما با همقدم شدن افراد همفکر و ایده خود در یک محیط بهتر عمل می کنید، هماهنگی در برگذاری یک سمینار فشرده بهترین انتخاب برای شما و سایرین خواهد بود.
موفقیت بیزینس کوچینگ در تبریز هم لازمه هم فکری و صحبت است. قرار گرفتن در میان افراد دیگر با هدف یکسان برای تبدیل شدن به یک مربی و کوچ معتبر رهبری، راهی عالی برای ایجاد یک جامعه پشتیبانی است.
مبحث درآمد بیزینس کوچینگ
اگر از افراد با سابقه در حوزه کسب و کار باشید، از پیش به این نتیجه رسیده اید که درآمد زیاد یک شبه تحقق نمی یابد و قطعا لازمه یک برنامه ریزی حرفه ای و قوی است. در بیزینس کوچینگ، مربی کسب و کار به عنوان راهنمای شما وارد عمل می شود تا در ابتدا جایگاه خودتان را شناسایی کنید و ببینید تا به این مرحله چه کارهایی انجام داده اید. چه کارهایی لازم بوده و چه کارهایی اتلاف وقت. به این ترتیب پس از تحلیل های انجام شده، اشتباهات شما مشخص می شود و مواردی که نیاز به اصلاح دارد شفاف می کنید.
دوره های بیزینس کوچینگ در تبریز یک فرصت برای تمامی افرادی است که قصد پیشرفت دارند.
به منظور کسب مشاوره های لازم در خصوص بیزینس کوچینگ در تبریز با ما در تماس باشید.
پل ارتباطی مشاوره رایگان بیزینس کوچینگ در تبریز با امیرحسین مهردوست :
- اینستاگرام: Amirseven.ir@
- ارتباط مستقیم با مدیر رئال ربات:
09148745374
هیچ فرقی ندارد که شما صاحب کسب و کارهای کوچک باشید یا مؤسس یک کمپانی چند میلیاردی و ملیتی بزرگ!