انتخاب شغل، به طور کلی یکی از مهمترین انتخابهای زندگی است. اگر بخواهید کارتان را به صورت فریلنسری شروع کنید؛ بهتر است اول با پردرآمدترین مشاغل فریلنسری آشنا شوید.
فریلنسر کیست؟
فریلنسر کسی است که به طور رسمی استخدام نمیشود و به صورت مستقل و پروژهای و معمولاً به شکل دورکاری فعالیت میکند.
فعالیت به عنوان فریلنسر ، چیزی است که در چند سال اخیر به سرعت محبوبیت پیدا کرده و روزانه تعداد بسیار زیادی از افراد شغلهای عادی و روزمره خود را رها کرده و فعالیت به عنوان فریلنسر را به عنوان منبعی برای کسب درآمد خود انتخاب میکنند. دیر یا زود افراد از سر کار رفتن مداوم و خسته کننده از ساعت ۸ تا ۴ بعد ازظهر با حقوقی ثابت، انجام کارهای یکنواخت، محیط اداری خشک و بی روح، رئیسهای سختگیر و همکاران بد اخلاق خسته شده و تصمیم میگیرند که کار خود را رها کنند و به عنوان یک فریلنسر فعالیت کنند.
مزایا و معایب مشاغل فریلنسری
فعالیت به عنوان فریلنسر ، مزایا و معایب خود را دارد اما باید گفت مزایای آن بیشتر است، در این شغل شما خودتان رئیس و کارمند هستید، مرخصی، میزان حقوق، ساعت کاری و محیطی که در آن کار میکنند به خود شما بستگی دارد و همه چیز به انتخاب شما خواهد بود. اگر مهارت خاصی دارید و از شغل اداری خود خسته شدهاید قصد دارید فریلنسر شوید اما نمیدانید که از کجا شروع کرده و اصلا در چه زمینههایی میتوانید به عنوان فریلنسر کار کنید، در این مطلب محبوبترین شاخه های فعالیت به عنوان فریلنسر را برای شما جمع آوری کردهایم.
مشاغل فریلنسری در سراسر دنیا به عنوان بهترین و پر درآمدترین شاخههای فعالیت شناخته می شوند.
پردرآمدترین مشاغل فریلنسری
محبوبیت و دامنه مشاغلی که میتوان به عنوان فریلنسر در آنها فعالیت داشت بسیار گسترده و متنوع است. در قسمت اول این مطلب به ۱۲ مورد از محبوبترین زمینه های شغلی فریلسنری اشاره کردیم که به سرعت میتوانید در آن رشد کرده و فراموش نکنید که فریلنسر بودن نوعی خویش کارفرمایی است و موفقیت شما در این شغل بسته به میزان تلاش و تواناییهای شما دارد. بهتر است با برنامه ریزی پیش بروید و تصور نکنید که فریلنسر بودن یعنی بی نظمی و کار نکردن، بلکه مانند همیشه باید ساعات کاری، جدول برنامه ریزی داشته و اصول اخلاقی را رعایت کنید تا بتوانید به درآمد فوق العادهای برسید.
دیجیتال مارکتینگ در تبریز
بازاریابی دیجیتال شامل مجموعه همه ابزارها و فعالیتهایی است که برای بازاریابی محصولات و خدمات در بستر دیجیتال (وب، اینترنت، موبایل یا سایر ابزارهای دیجیتال) مورد استفاده قرار میگیرند. این مهارت نیز یکی از پردرآمد ترین مشاغل فریلنسری در ایران محسوب می شود.
اصطلاح بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing) از دو دهه پیش تاکنون به عنوان زیرمجموعهای از مدیریت بازاریابی و نیز مدیریت تبلیغات مورد اشاره قرار میگیرد. اما با توجه به توسعه فناوری اطلاعات طی سالهای اخیر، افزایش متوسط زمان آنلاین بودن کاربران، استفاده گسترده از موبایل و افزایش ضریب نفوذ اینترنت در جهان، امروزه به عنوان یک دانش و تخصص مستقل مورد توجه قرار میگیرد. رشته دیجیتال مارکتینگ در ایران هم به رغم برخورد سرد دانشگاهها، مسیر توسعهی خود را طی کرده و انتظار میرود در آینده جای خود را در دورههای رسمی مدیریتی (مثلاً دوره MBA در مقطع کارشناسی ارشد) باز کند.
یک بازاریاب محتوایی در تیم دیجیتال مارکتینگ میتواند سراغ تهیه محتواهایی برای وبلاگ برود، که ثابت شده این کار در سالهای اخیر بیشترین میزان جذب مخاطب را داشته است. دیجیتال مارکترها در شبکههای اجتماعی ممکن است سراغ تهیه پستهایی برای پیج کسب و کارها بروند، حتی برای تبلیغات در این پلتفرمها نیز محتوا آماده کنند و در نهایت با انتشار محتوا به ارتقا پستهای وبلاگ کمک کند. مارکترها در بخش ایمیل مارکتینک کمپینهای ایمیلی تدوین و اجرا کنند و در آن کمپین از محصول و یا پروموشنهای جدید به کاربران میگویند.
انواع دیجیتال مارکتینگ
- بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)
- بازاریابی محتوا
- بازاریابی از طریق شبکههای اجتماعی
- پرداخت به ازای کلیک (PPC)
- افیلیت مارکتینگ
- تبلیغات نیتیو
- اتوماسیون بازاریابی و فروش
- ایمیل مارکتینگ
- بازاریابی آنلاین
- بازاریابی درونگرا
- محتوای حمایت شده یا دارای اسپانسر
کارشناس سئو در تبریز
به عنوان یک کارشناس سئو یا بهینه سازی موتور جستجو، باید مدت زمان مناسبی را برای یادگیری تجارت و بهبود مهارتهای خود صرف کرده باشید. هنگامی که مدیریت یک تیم سئو را بر عهده دارید، فراموش نکنید که باید زمانی برای پیشرفت شخصی خود به هر یک از کارکنانتان اختصاص دهید. ما هنوز هم فکر می کنیم اهداف پیشرفت شخصی بهترین KPI ها هستند. وقتی در حال یادگیری باشید، از کار لذت می برید. در زیر مسئولیت ها و مهارت و پیش نیازهای سئوکار حرفه ای را مشاهده می کنید:
مهارت های کارشناس سئو فریلنسر
- استراتژی تولید محتوا
- ایجاد بک لینک
- استراتژی کلمه کلیدی برای افزایش رتبه بندی در تمام موتورهای جستجو
- مدیریت کمپین های SEM در Google
- تجزیه و تحلیل داده ها و شناسایی فرآیند و رویکرد برای رسیدن به حداکثر ROI در کمپین های جستجوی پولی.
- پیگیری، گزارش و تجزیه و تحلیل وب سایت، کمپین ها و طرح های PPC.
- مدیریت هزینه های کمپین، صرفه جویی در بودجه، برآورد هزینه های ماهانه و تطبیق اختلافات.
- بهینه سازی صفحات کپی و فرود برای بازاریابی موتور جستجو
- کشف کلید واژه ها، گسترش و بهینه سازی
- تحقیق و پیاده سازی توصیه های بهینه سازی توسط موتور جستجو
- تحقیق و بررسی لینک های تبلیغاتی رقیب
- توسعه و پیاده سازی استراتژی ساخت لینک
- کار با تیم توسعه جهت اطمینان از اینکه بهترین شیوه های سئو به درستی روی کد توسعه یافته جدید اجرا می شود.
- کار با تیم های سرمقاله ای و بازاریابی برای هدایت SEO در ایجاد محتوا و برنامه نویسی محتوا
- ارائه پشنهادات برای تغییردر طراحی وب سایت، محتوا، لینک دهی و عوامل دیگر به منظور بهبود موقعیت های SEO برای کلمات کلیدی هدف.
- تجربه های ثبات شده SEM در مدیریت کمپین های PPC
- درک جامع از بازاریابی عملکردی، تبدیل و کسب مشتری آنلاین
- تجربه عمیق در مورد کار با ابزارهای تجزیه و تحلیل وب سایت
(به عنوان مثال، Google Analytics، NetInsight، Omniture، WebTrends) - دانش کاری در مورد HTML و CSS ،محدودیت ها و توسعه جاوا اسکریپت
- شناخت شاخص های رتبه بندی و الگوریتم های موتور جستجو
- به روز بودن با آخرین روند و بهترین شیوه ها در SEO
تولیدکننده محتوا
تولید کننده محتوا کسی است که در مورد یک موضوع یا ایده مطالبی را بنویسد. یک تولیدکننده محتوا باید خلاق باشد و درک درستی از موضوعی که قرار است بنویسد داشته باشد، تا بتواند با دقت بسیار بالا مطالب را بیان کند. این مطالب باید شفاف بیان شود تا اثر کافی را روی مخاطب خود بگذارد. این فرد باید یک سری مهارت هایی داشته باشد، تا بتواند سریع و دقیق تر مطالب را منتشر کند. تولید کننده محتوایی که برای سایت کار می کند باید به کامپیوتر مسلط باشد. همچنین داشتن خلاقیت می تواند این شخص را در نوشتن مطالب جدید بسیار کمک کند.
نویسندگی مهارتی است که به وسیله ی علاقه در فرد ایجاد می شود، اما اصولی هم دارد که باید رعایت شود. به عنوان مثال در بحث سئو باید اصولی رعایت شود و شخص کپی رایتر باید آن را در نظر بگیرد به عنوان مثال موارد زیر را باید در نوشته ی خود رعایت کند:
جملات نباید طولانی باشد.
پاراگراف ها نباید طولانی باشد.
محتوا بایستی عنواین زیادی داشته باشد، تا مخاطب در صورت طولانی بودن نوشته سردرگم و خسته نشود.
عناوینی که راجع به آن نوشته می شود، باید در طول متن بارها تکرار شود.
طراح گرافیک
گرافیست (Graphist) یا طراح گرافیک؛ از مشاغل فریلنسری در حوزه صنعت گرافیک است که تصاویر، تایپوگرافی یا گرافیک متحرک را با یکدیگر ترکیب میکند تا قطعه ای از طراحی را ایجاد نماید. طراحان گرافیک در درجه اول برای رسانههای چاپی، الکترونیکی یا تبلیغاتی، طراحی میکنند، همچنین گاهی مسئولیت چاپ، تصویرسازی، رابط کاربری طراحی(ui ) یا طراحی وب را نیز بر عهده دارند. اشتغال در طراحی گرافیک شامل انجام وظایف تخصصی، مانند خدمات طراحی، چاپ و نشر، تبلیغات، و روابط عمومی است. مسئولیت اصلی یک طراح گرافیک چیدمان عناصر بصری در بستر رسانه های گوناگون است. یک طراح گرافیک میتواند مدیر هنری، مدیر خلاقیت، طراح لوگو، انیماتور یا حتی تولید کننده محتوا باشد.
طراحی سایت و توسعه وب
دِوِلوپر یا توسعهدهنده وب کسی است که برای شما اقدام به طراحی سایت میکند. البته با وجود cmsها کار همه آسان شده است و با یادگیری wordpress میتوان به راحتی انواع سایت را طراحی کرد.
سایر مشاغل فریلنسری در تبریز
- طراح اپلیکیشن و توسعه اندروید و ios
- بازاریابی اینترنتی (آنلاین مارکتینگ)
- مدیر شبکه اجتماعی (کارشناس سوشیال مدیا)
- کپی رایتینگ (تبلیغ نویسی)
- نویسنده مقاله و بلاگر
- نریشن و گویندگی
- مترجمی
- تدریس آنلاین
وب سایت های مشاغل فریلنسری
وقتی صحبت ها جدی میشود شما نیاز به ابزارهایی دارید تا بتوانید یک تعامل قوی با کارفرما داشته باشید. منظورم رابطهای است که محدودیتهایی مانند چت کردن یا ارسال یک پیام در فرم ارتباط با ما را نداشته باشد. این موضوع سطح کاری و سطح شخصی شما را بسیار حرفهای نشان میدهد و به کارفرما احساس اطمینان بیشتری خواهد داد. ممکن است این ابزار همان واتس اپ باشد که هم میتوانید تماس ویدئویی در آن داشته باشید و هم انواع متن و فایل را برای یکدیگر ارسال کنید و یا همچنین میتواند یک دفتر کار مجازی باشد که روی سایت خود طراحی کردهاید و در آن ابزارهای لازم برای ارتباط با کارفرما را تعبیه کرده اید. ابزارهای دیگری مثل اسکایپ یا لایو نیز هستند که میتوانید از آنها استفاده کنید. اما بهترین گزینهای که ما به شما پیشنهاد میکنیم وب سایت های فریلنسینگ است.
رزومه شما را نمایش داده و پروژه های مرتبط با مهارتهای شما را معرفی میکنند. دریافت مبلغ دستمزد و تحویل پروژه در داخل این وبسایت ها انجام می شود.
وبسایت های فریلنسینگ در دو نوع منطقهای و بینالمللی فعالیت میکنند و هرکدام آنها برای یک دسته مشخص از فریلنسرها بازخورد بهتری دارند.
سخن پایانی
از آنجایی که فریلنسر بودن و کارفرماها در این نوع از مشاغل به مکان و مرزها محدود نیست، برآورد دریافتی و حقوقها در هر حیطه شغلی نیز به صورت بینالمللی و متوسط جهانی بیان شده است تا شما برآورد دقیقی از درآمد خودتان حتی به صورت بینالمللی داشته باشید.
با پیشرفت تکنولوژی، فریلنسری در بین مردم محبوبتر شده است و همچنین شرکتها هم همواره به دنبال کار با افراد فریلنسر هستند. پس اگر علاقهمند به کار فریلنسری هستید؛ شغلی را که از آن لذت میبرید را انتخاب کنید و بعد از تهیه کردن یک رزومهی خوب، کار خود را شروع کنید. شرکتهای بسیاری منتظر شما هستند…