تولید ویدیوی هوش مصنوعی بدون بازیگر Mirage by Captions، تولید محتوا را تغییر میدهد!
دنیای هوش مصنوعی با Mirage by Captions در حال تجربه یک پیشرفت بزرگ است. این مدل پایه ویدیویی که برای اولین بار در نوع خود ارائه میشود، ویدیوهای کاملاً واقعگرایانهای را بدون بازیگران واقعی یا فیلمهای از پیش ضبطشده ایجاد میکند. این نام جدید، نشاندهنده آرمانهای گستردهتر این شرکت برای تبدیل شدن به یک آزمایشگاه تحقیقاتی هوش مصنوعی است که بر روی مدلهای بنیادی چندوجهی (multimodal) متمرکز شده؛ مدلهایی که بهطور خاص برای محتوای ویدیویی کوتاه در پلتفرمهایی مانند TikTok، Reels و Shorts طراحی شدهاند. این شرکت معتقد است این رویکرد، تمایزی بین مدلهای سنتی هوش مصنوعی و رقبایی مانند D-ID، Synthesia و Hour One ایجاد خواهد کرد.
ویژگیهای انقلابی برای تولیدکنندگان محتوا
این تغییر برند، همچنین محصولات شرکت را تحت یک چتر واحد متحد میکند و پلتفرم پیشروی ویدیویی هوش مصنوعی متمرکز بر خلاقان به نام «کپشنز» (Captions) و استودیوی میراژ (Mirage Studio) که اخیراً راهاندازی شده و مختص برندها و تولید تبلیغات است را در کنار هم قرار میدهد.
«گوراو میسرا»، مدیرعامل شرکت گفت:
«از نگاه ما، رقابت واقعی در حوزه ویدیوی هوش مصنوعی هنوز آغاز نشده است. هویت جدید ما، یعنی MIRAGE، نشاندهندهی دیدگاه گستردهتر و تعهد ما برای بازتعریف دستهبندی ویدئو، با شروع از ویدئوهای کوتاه، از طریق تحقیقات و مدلهای پیشرفته هوش مصنوعی است.»
پیام فروش پشت Mirage Studio که در ماه ژوئن راهاندازی شد، بر توانمندسازی برندها برای ایجاد تبلیغات کوتاه بدون نیاز به بازیگران انسانی یا بودجههای کلان متمرکز است. تنها با ارسال یک فایل صوتی، هوش مصنوعی محتوای ویدئویی را از ابتدا تولید میکند که شامل یک پسزمینه تولیدشده توسط هوش مصنوعی و آواتارهای سفارشی هوش مصنوعی است. کاربران همچنین میتوانند سلفی آپلود کنند تا آواتاری با شباهت به خودشان ایجاد شود.
به گفته شرکت، آنچه این پلتفرم را متمایز میکند، توانایی آن در تولید آواتارهای هوش مصنوعی با گفتار، حرکات و حالات چهره طبیعی است. علاوه بر این، MIRAGE میگوید که به فیلمهای استاک موجود، کلونسازی صدا یا لبخوانی متکی نیست.
Mirage Studio تحت طرح کسبوکار در دسترس است که هزینهای معادل ۳۹۹ دلار در ماه برای ۸۰۰۰ اعتبار دارد. کاربران جدید در اولین ماه ۵۰٪ تخفیف دریافت میکنند.
در حالی که این ابزارها احتمالاً به برندهایی که میخواهند تولید ویدیو را ساده کرده و در هزینهها صرفهجویی کنند سود میرسانند، نگرانیهایی نیز درباره تأثیر بالقوه آنها بر نیروی کار خلاق ایجاد میکنند. استفاده فزاینده از هوش مصنوعی در تبلیغات، با واکنشهای منفی مواجه شده است، همانطور که در تبلیغ اخیر برند گس (Guess) در شمارهی چاپی جولای مجله ووگ (Vogue) که مدلی تولیدشده توسط هوش مصنوعی featured بود مشاهده شد.
علاوه بر این، با پیشرفتهتر شدن این فناوری، تمایز بین ویدیوهای واقعی و دیپ فیک (جعل عمیق) بهطور فزایندهای دشوار میشود. این موضوع برای بسیاری از افراد پذیرش دشواری دارد، بهویژه با توجه به سرعتی که اطلاعات نادرست میتوانند این روزها منتشر شوند.
Mirage اخیراً در یک پست وبلاگی، نقش خود در فناوری دیپ فیک را مورد بحث قرار داد. این شرکت در عین تصدیق خطرات واقعی اطلاعات نادرست، خوشبینی خود را درباره پتانسیل مثبت ویدیوی هوش مصنوعی نیز ابراز کرد. این شرکت ذکر کرد که اقدامات نظارتی را برای محدود کردن سوءاستفاده، مانند جلوگیری از جعل هویت و نیاز به رضایت برای استفاده از شباهت، اجرا کرده است.
با این حال، شرکت تأکید کرد که «طراحی بهتنهایی راهحل جامعی نیست» و راهحل واقعی در پرورش «یک نوع جدید از سواد رسانهای» نهفته است؛ جایی که مردم به محتوای ویدیویی با همان نگاه انتقادی که به تیترهای خبری دارند نزدیک میشوند.