راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس مد و پوشاک یکی از دغدغههای صاحبان ایده و کسب و کار سنتی است. لازم است چندین گام را طی نموده تا یک سایت فروش لباس راهاندازی نمائید. در این مقاله به بررسی این مراحل و فرایند راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس می پردازیم.
راهنمای راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس
قبل از هر چیز بهتر است بدانیم مزایای راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس و پوشاک چیست؟ از آنجایی که صنعت مد و پوشاک طرفداران زیادی در کل دنیا و کشور ما دارد، اهمیت توسعه این کسب و کار نیز روزافزون میشود.
پلتفرمهای فروش اینترنتی پوشاک معروفی همچون فروشگاه کیف و کفش چرم پانتو ایران، دیجی استایل، بانی مد و هزاران آنلاینشاپ دیگر از نمونههای موفق هستند.
این نوع فروشگاهها که با تبدیل روش فروش، مشتریان خود را به سمت سفارش اینترنتی از طریق بستر امنی همچون سایت و اپلیکیشن موبایل سوق دادهاند روز به روز سود و درآمد بیشتری نصیبشان میشود.
مقاله مرتبط: طراحی سایت مشابه باسلام
مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس
1) مشاوره و تصمیم گیری
از آنلاین شاپ های اینستاگرامی، روبیکا، بله، واتساپ و ایتا و سایر شبکه های اجتماعی و کانال های پیامرسان های داخلی و خارجی دعوت می شود تا در یک بستر امن و معتبر مثل وب سایت رسمی و در محیط پر رقابت و بین المللی گوگل به فعالیت تجاری – بازرگانی خود ادامه دهند.
- وب سایت و اپلیکیشن فروشگاهی نسبت به اینستاگرام و سوشیال مدیاها این مزیت را دارد که مالک اصلی و نهایی، صاحب امتیاز و مدیر کل پلتفرم خود شما خواهید بود.
- تحت تاثیر هیچ عوامل خارجی مثل تحریم ها و فیلتر، اطلاعات مهم، محتواها و از همه مهمتر مشتریان وفادار و ارزشمند خود را از دست نمیدهید.
- با راه اندازی فروشگاه اینترنتی در بستر وب ارزش بیشتری به برند و کسب و کارتان میبخشید.
- علاوه بر این موارد، در آینده نزدیک در صورت استمرار در امور سئو و تولید محتوا به درآمدی بسیار بیشتر از آنچه گه فکرش را میکنید خواهید رسید.
2) تعیین سرمایه اولیه
اولین گام برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس تعیین میزان بودجه مد نظر در مرحله استارتآپ است. باید به صورت حدودی و نه دقیق میزان سرمایه اولیه خود را به منظور دستیابی به این هدف مهم مشخص سازید. برای مثال تعرفه راه اندازی یک وب سایت فروشگاهی وردپرسی ساده را در رئال ربات بررسی کنید.
بعد از آن در صورت تایید مقدار سرمایه اولیه جهت استارت کار به یک تیم یا شرکت طراحی سایت مراجعه و یا با پشتیبانی و کارشناسان آنها در ارتباط باشید.
3) انتخاب پلن طراحی سایت
اگر تاکنون هیچ اقدامی در این راستا انجام نداده باشید کارشناسان طراحی سایت فروشگاهی یک پلن جامع از خدمات خود را که اغلب شامل خدمات انتخاب و ثبت دامنه ، انتخاب سیستم مدیریت سایت و سبک طراحی ظاهری سایت و امور گرافیکی و کدنویسی و موارد مربوط به هاست و سرور (میزبانی) را به شما پیشنهاد میدهند.
4) انتخاب و ثبت دامین
در ادامه پس از تأیید دامنه و بررسی آزاد بودن آن میتوانید با نام خود مالکیت دامین سایت فروشگاهی تان را داشته باشید. این مرحله حدود 3 الی 7 روز و گاهاً کمتر و یا بیشتر بسته به تعداد صف سامانه ثبت دامنه و عوامل دیگر طول میکشد.
5) قرارداد با مجری راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس
طی برگزاری جلسه و توافقات اولیه جهت تنظیم یک قرارداد با طراح سایت فروشگاهی و تیم اجرای پروژه خود امور گرافیکی و قالب سایت فروشگاهی را آغاز کنید. پیشنهاد می کنیم اگر ایده های قبلی دارید یا در از پیش یا طی انجام اقدامات اولیه و مقدماتی از ظاهر یک سایت فروشگاهی خاص چه ایرانی و چه خارجی خوشتان آمده، حتماً قبل از شروع طراحی ui و ux سایت با مجری پروژه خود درمیان بگذارید تا در زمان و هزینه صرفهجویی شود و این مرحله با سرعت انجام گردد.
مقاله مرتبط: طراحی سایت فروشگاهی مشابه بانی مد
6) درگاه پرداخت و مجوزها
پس از طراحی قالب سایت و چیدمان صفحه اصلی آن از جمله لوگو، فوتر، منو، دسته بندی، هدر و… نوبت به اخذ درگاه پرداخت و مجوزهای کسب و کار اینترنتی از جمله اینماد و ساماندهی فضای مجازی و سایر نشانهای مورد نیاز جهت راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس میرسد. در این مسیر مشاورین رئال ربات کمکتان می نمایند. با ما در تماس باشید.
7) صفحات مهم سایت
بعد از دریافت این مجوزها باید به فکر مطالب صفحات مهم و اصلی سایت مثل صفحه درباره ما، تماس باما، سوالات متداول، قوانین و مقررات سایت و مطالب ضروری که به منظور جلب اعتماد و سادهسازی بیشتر فرایند شناسایی و انتخاب شما توسط کاربران گوگل و سایت لازم است درج و منتشر میشود.
8) ساخت منوی محصولات
در این مرحله لیست کامل محصولات خود را در یک دسته بندی کلی جهت درج در منوی سایت و دستهبندیهای کالا به صورت دست نوشته یا تایپ شده باید تحویل طراحان سایت دهید.
مثلاً اگر به قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس مردانه، سایت را طراحی میکنید؛ دسته بندیها میتوانند شامل موارد زیر باشند.
لباس تابستانی، زمستانی، بهاره و پاییزه، مجلسی، راحتی، اسپرت، دامادی، ورزشی، لباس زیر، کیف و کفش و اکسسوریهایی مثل کلاه، کراوات، کمربند و… که در انبار موجود دارید و یا قرار است توسط تأمینکنندگان دیگر در وبسایت خود به فروش برسانید.
9) طراحی ui و ux
پس از بخش منو که می تواند بر حسب سلیقه مگامنوی همبرگری، منوی ساده و سایر مدل های منوی سایت که مشاورین به شما پیشنهاد می دهند نوبت میرسد به محتواهای تصویری و بخش های دیگر سایت مثل اسلایدر و بنرهای صفحه اصلی سایت، متناسب با تمپلیت مورد نظر خود و یا انتخاب خود طراح سایت بر حسب تجربه توسط تیم تولید محتوا و گرافیست حرفه ای طراحی و در سایت قرار داده میشود.
10) شناساندن شما به گوگل
در مرحله بعد سایت در گوگل مپ و گوگل سرچ کنسول که جهت انجام امور آنالیز و فرایندهای سئو سایت لازم است ثبت می شود. به مرور که تعداد محصولات سایت شما افزایش می یابند، وبمستر شما افزونههای رایگان و گاهاً پرمیوم (پولی) مورد نیاز سایت مثل افزونه سئو و یا ابزارهای تخصصی سایتهای برنامه نویسی شده دارای cms اختصاصی را به شما ارائه میدهد.
11) تولید محتوا
چنانچه از بخش انبارداری و قیمتگذاری و سئو محتوای محصولات سایت خود سررشته نداشته باشید 1 الی 2 جلسه آموزش کار با پنل مدیریت سایت در قدم آخر راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس به شما ارائه میگردد.
این آموزش می تواند ویدئویی و آماده و یا آنلاین و به سبک وبینار به شما ارائه گردد.
12) مرحله پایانی راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس : سئو سایت
چنانچه فکر میکنید فرصت مدیریت محتوای سایت حتی اقدامات انبارگردانی و قیمتگذاری محصولات سایت خود را نخواهید داشت و یا ادمین محتوای سایت و سئوکار در تیم خود ندارید نگران نباشید. با پرداخت هزینهای ماهانه، بسته به تعداد محصولات برای شما خدمات ادمین محتوای سایت پیشنهاد میشود.
مدیریت محتوا و سئوی سایت خود را به رئال ربات بسپارید تا در کوتاهترین مدت به نتایج برتر گوگل برسید.
جمع بندی:
در این مقاله کوتاه سعی شد تا مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس و پوشاک را به شما کاربران گرامی که قصد ادامه روند کسب و کارتان از طریق سایت و اپلیکیشن اندروید و ios فروشگاهی دارید ارائه شود.