شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

calltoaction
شناسه پست: 1718
بازدید: 317

1 calltoaction Call To Action یا دکمه فراخوان چیست؟ آشنایی با انواع CTA

دکمه فراخوان یا (CTA) تصویری یا یک خط از یک متن است که بازدیدکنندگان و یا مشتریان شما را به هر اقدامی مانند کلیک کردن وادار می کند، و به صورت کاملا ساده یک “فراخوان” برای انجام یک “اقدام” است. در این مقاله بررسی می کنیم که CTA چیست و انواع آن را معرفی می کنیم.

یک نمونه ساده دکمه فراخوان یا (CTA) این است:

برای دسترسی به وبلاگ رئال ربات اینجا کلیک کنید.

هیچ راه حلی یکسانی برای همه برای دکمه فراخوان یا (CTA) وجود ندارد. شما نمی توانید فقط از جملاتی مانند “این جا را کلیک کنید” و یا بر روی لینک ابی کلیک کنید استفاده کنید، شما باید آن ها را در هر جایی از وب سایت خود که می خواهید افراد روی آن کلیک کنند، قرار دهید و سپس شروع به جلب توجه مشتریان و کاربران وب سایت خود کنید.

CTA چیست؟

در این قسمت از مقاله به سوال call to action چیست پاسخ می دهیم. دکمه دعوت به اقدام یا (CTA) کمی پیچیده تر از آن است که شما فکر می کنید. شما چندین نوع مخاطب مختلف دارید که از وب سایت شما بازدید می کنند. آن ها ممکن است یک بازدیدکننده عادی باشند، یک شخص باشد که نیاز به راهنمایی در یک موضوع خاص دارد، یک مشتری ساده باشد که قصد خرید یک محصول یا خدمات از شما را دارد و یا ممکن است یک شرکت تبلیغاتی باشد که قصد تبلیغ شما را دارند. شما می خواهید هر گروه را به انجام کار های مختلف وادار کنید. ابزار های بازاریابی متفاوتی وجود دارد که به شما کمک می کند تا اطلاعات بیشتری در مورد بازدید کنندگان وب سایت خود به دست آورید و با توجه به آن ها دکمه فراخوان یا (CTA) های خود آماده کنید.

شما می خواهید این بازدیدکنندگان را به سمت وب سایت خود هدایت کنید و سپس این بازدیدکنندگان را به مشتری ثابت تبدیل کنید و کاری کنید که مشتری های شما تبلیغات شما را بین افراد انجام دهند، اما شما نمی توانید از CTA های یکسان برای تحقق اهداف مختلف استفاده کنید.

راه حل این موضوع این است که شما باید چندین نوع CTA برای انواع مخاطبان مختلف خود و با توجه به اهداف خود ایجاد کنید تا بتوانید آن ها را از کانال بازاریابی جذب وب سایت و کسب و کار خود کنید.

با این حال، نیازی به زیاده روی در درست کردن دکمه فراخوان یا (CTA) نیست و شما نیازی به ایجاد صد ها مدل مختلف ندارید، در واقع، هنگام شروع کار، فقط به هشت نوع CTA مختلف در وب سایت خود نیاز دارید.

با رشد کسب و کار و پیچیده شدن وب سایت خود، ممکن است لازم باشد این موارد را تغییر دهید. اما این یک نقطه شروع عالی برای هر بازاریاب است.

در ادامه به بررسی انواع CTA  میپردازیم. 8 نوع دکمه دعوت به عمل که در وب سایت خود نیاز دارید، عبارتند از:

1. تولید مشتری جدید

مهم ترین نکته بعد از دانستن اینکه CTA چیست این است که دعوت به اقدام برای ایجاد هدایت از وب سایت شما بسیار مهم است. از آن جا که می خواهید بازدید کنندگان را از طریق این CTA به مشتری جدید تبدیل کنید، باید آن ها را در هر جایی از وب سایت خود با تعداد زیادی از دکمه فراخوان یا (CTA) مورد هدف قرار دهید.

محبوب ترین مکانی که افراد مختلف این نوع CTA ها را قرار می دهند در وبلاگ آن ها است. شما می توانید آن ها را در انتهای پست های خود، در نوار کناری یا سایدبار، و یا حتی به عنوان یک بنر شناور در گوشه از مطالب خود قرار دهید. برای موفقیت، این CTA ها باید چشم نواز باشند و به طور موثر ارزش کلیک بر روی آن را بیان کنند، بازدید کنندگان وب سایت شما باید دقیقا بدانند که وقتی بر روی لینک CTA شما کلیک می کنند ، چه صفحه ای برای آن ها باز می شود و یا چه اتفاقی می افتد.

شما می توانید در تصویر زیر یک نمونه خوب از دکمه فراخوان یا (CTA) را مشاهده کنید.

CTA چیست

2. ارسال فرم

هنگامی که بازدید کنندگان با استفاده از دکمه فراخوان یا (CTA) به صفحه مورد نظر شما می رسند، قبل از اینکه به عنوان یک مشتری در لیست شما ثبت شوند، باید دو کار دیگر انجام دهند: در مرحله اول باید یک فرم را پر کنند و سپس روی یک دکمه ثبت کلیک کنند تا اطلاعات خود را به پایگاه داده مخاطبین شما ارسال کنند.

از آن جا که بازدیدکنندگان شما احتمال تبدیل شدن به مشتری های ثابت را دارند، نباید دکمه فراخوان یا (CTA) شما به نحوی باشد که بازدیدکنندگان وب سایت شما نتوانند آن را مشاهده کنند به عنوان مثال نباید رنگ آن هم رنگ بک گراند شما باشد. بنابراین، بسیار مهم است که دکمه “ارسال” خود را واضح تر و در چشم  قرار دهید تا افراد آن ها را ببینند و بر روی آن کلیک کنند.

دکمه اقدام به عمل چیست

ببینید چگونه فرم و دکمه ارسال در زیر بسیار نسبت به سایر قسمت ها شکیل تر است.

3. دکمه “بیشتر بخوانید”

در وبلاگ خود شما یک فید از محتوا را نمایش می دهید ، صفحه مطالعه موردی مشتری ، یا حتی صفحه خبر مطبوعات ، احتمالاً نمی خواهید کل پست را در صفحه اصلی نمایش دهید. با استفاده از چند پاراگراف اول محتوای خود و به دنبال آن CTA “بیشتر بخوانید” ، بینندگان صفحه اصلی خود را ترغیب کنید تا بر روی پست های جداگانه کلیک کنند.

در این قسمت از مقاله CTA چیست نمونه ای از دکمه “بیشتر بخوانید” به این شکل طراحی شده است:

5 readmore Call To Action یا دکمه فراخوان چیست؟ آشنایی با انواع CTA

دکمه های “بیشتر بخوانید” علاوه بر اینکه اجازه می دهد محتوای بیشتری در فید صفحه اصلی شما نمایش داده شود، اطمینان حاصل می شود که پست های جذاب شما بازدید کافی را دریافت می کنند. به این ترتیب، افراد باید به جای پیمایش در صفحه اصلی، برای خواندن هر پستی کلیک کنند، که این اطمینان را می دهد که پست به خاطر بازدید خود، نه صفحه اصلی، اعتبار به دست می آورد.

4. بررسی محصول یا خدمات

وقتی کسی در وب سایت شما مشغول آموزش و کسب اطلاعات است و می خواهد در مورد شرکت شما و آن چه که ارائه می دهد بیاموزد، شما باید این کار را برای وی آسان تر کنید. به هر حال، محصولات و خدمات شما همان چیزی هستند که تجارت شما را سر پا نگه می دارند دکمه فراخوان یا CTA لازم نیست تصاویر فانتزی باشد، متن ساده روی دکمه می تواند کاربران را به خوبی ترغیب کند، به شرطی که دکمه در بک گراند وب سایت شما به اندازه کافی بر جسته باشد.

در این قسمت از مقاله CTA چیست مثالی از آن چه که می تواند به نظر برسد، آورده شده است که از صفحه اصلی یک وب سایت است.

دعوت به اقدام

5. اشتراک در شبکه های اجتماعی

یکی از ساده ترین انواع دعوت به اقدام نوعی است که شما را ترغیب می کند محتوایی را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. دکمه های اشتراک اجتماعی روشی راحت برای بازدیدکنندگان و مشتریان برای برقراری ارتباط با نام تجاری شما است. بنابراین، حال که می دانید CTA چیست حتماً CTA های اشتراک اجتماعی آن ها را در مکان هایی که در وب سایت شما منطقی است قرار دهید مانند پست های وبلاگ، صفحات فرود و غیره.

هر چند نباید در قرار دادن آن ها زیاده روی کنید. شما نباید آن ها را در مکان هایی قرار دهید که افراد مثلاً اطلاعات شخصی خود را برای ثبت نام وارد می کنند.

بهترین قسمت در مورد این نوع CTA این است که شخصی سازی آن بسیار آسان است.

در اینجا نمونه ای از این نوع دکمه های اقدام به عمل در سایت ژاکت را مشاهده می کنید.

اشتراک در شبکه های اجتماعی

6. پرورش مشتری های ثابت

چه اتفاقی می افتد اگر شما مخاطب های جدید پیدا کنید ولی با آن ها ارتباط نکنید این باعث می شود که مخاطبان شما از کالا و یا خدمات شما استفاده نکنند و فقط یک مخاطب ساده باشند. شما باید آن ها را با نوع دیگری از پیشنهادات فریب دهید، اما پیشنهادی که بیشتر از یک پیشنهاد معمول در بازاریابی باشد مثلا با ارائه محصولات پیشنهادی با توجه به بازدید های اخیر آن ها.

حال که می دانید CTA چیست به پیشنهاد هایی مانند دموی محصول، دوره ی آزمایشی رایگان یا نقل قول رایگان فکر کنید، این پیشنهادی است که باید با CTA تبلیغ کنید. شما باید این CTA ها را در مکان هایی که می دانید افراد زیادی از آن بازدید می کنید به نمایش بگذارید، شاید به عنوان یک  گزینه هوشمند CTA در یک پست وبلاگ یا به عنوان یک پیشنهاد در پایین صفحه تشکر و یا هر صفحه مهم دیگری که فکر می کنید.

در این جا یک مثال برجسته از شکل ظاهری این مدل از دکمه فراخوان یا (CTA) وجود دارد.

پرورش مشتری های ثابت

7. خاتمه دادن به فروش

پس از آن که تمام تولید مشتری و پرورش آن ها انجام شد ، باید به کار خود بپردازید و آن را به مشتری ثابت تبدیل کنید. این نوع CTA بسیار متمرکز بر فروش خواهد بود: شما باید همین حالا مشتریان بالقوه خود را به خرید محصول یا خدمات خود در وب سایت خود جلب کنید.

باز هم، اگر CTA هوشمند دارید، می توانید از آن ها در انتهای پست های وبلاگ استفاده کنید.

این نمونه ای از شکل ظاهری CTA متمرکز بر فروش است:

call to action چیست

8. تبلیغ رویداد

اگر در حال برگزاری یک رویداد هستید، چه به صورت آنلاین و چه به صورت حضوری، کاملاً واضح است که شما می خواهید مردم را به حضور در یک کار دعوت کنید.

با دانستن اینکه CTA چیست می توانید از آن برای افزایش آگاهی از این رویداد یا حتی کمک به فروش بلیط استفاده کنید. بهترین قسمت در مورد این نوع CTA این است که مکان های بی شماری وجود دارد که می توانید آن را قرار دهید ، بسته به این که کدام بخش از مخاطبان خود را برای حضور در آن انتخاب کنید.

برای مشتریان، ممکن است در نظر داشته باشید که این مورد را در صفحه ورود به سیستم، داشبورد یا حتی در صفحه ای که به آن ها رسید می دهید ، قرار دهید. یا برای سرنخ، می توانید این CTA را در نوار کناری وبلاگ خود نشان دهید. دست شما در قرار دادن آن ها باز است و شما محدود نیستید.

در این جا یک مثال ساده از CTA رویداد آورده شده است:

تبلیغ رویداد

امیدواریم شما با مطالعه این مقاله دریافته باشید CTA چیست و با دکمه فراخوان یا (CTA) آشنا شده باشید و بتوانید از آن ها برای رشد کسب و کار خود استفاده کنید.

نویسنده