شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

whats smtp
شناسه پست: 1802
بازدید: 267

SMTP و IMAP دو پروتکل اصلی هستند که به شما امکان ارسال و دریافت ایمیل برای مخاطبین را می دهند، گاهی اوقات ما برخی از امور مهم مانند پروتکل ارسال و دریافت ایمیل ها را امری بدیهی می دانیم.

ما هر روز از آن ها استفاده می کنیم و هرگز به نحوه کار آن ها فکر نمی کنیم.

اما این یکی از مهم ترین موارد است و فکر می کنیم که ارزش دارد درک کنید که نحوه ارسال ایمیل های شما به چه شکل است، به خصوص اگر تعداد زیادی از پیام ها را به عنوان بخشی از کار های روزمره خود مانند بازاریابی ایمیلی ارسال می کنید. با خواندن این مقاله به شما می گوییم SMTP چیست تا شما چگونگی کارکرد سیستم های اتوماسیون های ایمیل و تفاوت سیستم های اتوماسیون ایمیل فروش ، را با سیستم های بازاریابی بهتر درک کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه کار SMTP  و IMAP می توانید همین مقاله را تا انتها مطالعه کنید

SMTP چیست و چگونه کار می کند؟

smtp چیست

SMTP مخفف کلمه های Simple Message Transfer Protocol است که از آن ها در نرم افزار ایمیل (به عنوان مثال جی میل ، یاهو، outlook، و غیره) استفاده می شود، ابتدا پیام های ایمیل شما به سرور ایمیل شما ارسال می شود. سرور ایمیل اغلب توسط ارائه دهنده خدمات ایمیل شما ، به عنوان مثال Google ، میزبانی می شود ، اما می تواند توسط ارائه دهنده خدمات اینترنت شما نیز میزبانی شود که اغلب توسط همان میزبان دامنه شما میزبانی می شود. در مرحله بعدی، SMTP  نیز توسط سرور ایمیل برای ارسال پیام شما به صندوق پستی سرور ایمیل گیرنده شما استفاده می شود.

سرور SMTP چیست ؟

سرور SMTP (پروتکل انتقال ایمیل ساده) برنامه ای است که هدف اصلی آن ارسال، دریافت و یا پخش مجدد نامه الکترونیکی خروجی بین فرستنده ها و گیرنده های ایمیل است.

یک سرور SMTP دارای یک آدرس است که می تواند توسط سرویس گیرنده نامه یا برنامه ای که شما استفاده می کنید تنظیم شود و به طور کلی به صورت smtp.serveraddress.com قالب بندی می شود. (به عنوان مثال، آدرس سرور SMTP جیمیل smtp.gmail.com است. به طور کلی می توانید آدرس سرور SMTP خود را در بخش حساب یا تنظیمات سرویس گیرنده نامه خود پیدا کنید.)

هنگام ارسال ایمیل، سرور SMTP ایمیل شما را پردازش می کند، تصمیم می گیرد که به کدام سرور پیام ارسال کند و پیام را به آن سرور انتقال می دهد. ارائه دهنده خدمات صندوق دریافت کننده گیرنده مانند Gmail یا AOL سپس پیام را بارگیری کرده و در صندوق ورودی گیرنده قرار می دهد.

آیا سرور SMTP همان سرور معمولی است؟

از نظر فنی، مانند اکثر سرور ها، سرور SMTP داده ها را برای ارسال به سرور دیگری پردازش می کند اما هدف بسیار خاصی از پردازش داده های مربوط به ارسال، دریافت و پخش مجدد ایمیل دارد. سرور SMTP نیز لزوماً روی دستگاه نیست. این یک برنامه کاربردی است که به طور مداوم در انتظار ارسال نامه جدید در حال اجرا است.

چرا سرورهای SMTP مهم هستند؟

بدون سرور SMTP، ایمیل شما به مقصد نمی رسد. پس از زدن “ارسال” ، ایمیل شما به رشته ای از کد تبدیل می شود که سپس به سرور SMTP ارسال می شود. سرور SMTP می تواند آن کد را پردازش کرده و پیام را منتقل کند. اگر سرور SMTP برای پردازش پیام در آن جا نباشد تبادل پیام شما از بین خواهد رفت.

علاوه بر این، سرور SMTP تأیید می کند که ایمیل خروجی از یک حساب فعال است و به عنوان اولین محافظ در محافظت از صندوق ورودی شما در برابر ایمیل نامشروع عمل می کند. همچنین در صورت عدم امکان تحویل ایمیل، آن را به فرستنده ارسال می کند. این به فرستنده اطلاع می دهد که آدرس ایمیل اشتباه دارد یا ایمیل وی توسط سرور گیرنده مسدود شده است.

IMAP چیست؟ چگونه کار می کند؟

imap چیست

تا اینجا گفتیم SMTP چیست حال به IMAP می پردازیم.  IMAP مخفف کلمه های Internet Message Access Protocol است که این سرویس توسط مشتری گیرنده ایمیل برای دریافت پیام شما از سرور ایمیل و قرار دادن آن در صندوق ورودی وی استفاده می شود.

تحویل ایمیل از طریق IMAP یا POP3

برای یافتن سرور گیرنده، سرور SMTP شما به DNS متصل می شود. DNS به شما کمک می کند تا سرور گیرنده را با استفاده از یک آدرس IP پیدا کنید، این یک شماره است که یک ماشین یا سرور متصل به اینترنت را مشخص می کند.

اکنون، ایمیل شما تا زمانی که به SMTP گیرنده تحویل داده نشود، از طریق سرورهای مختلف غیر مرتبط SMTP عبور خواهد کرد.

پس از تأیید پیام، به سرور IMAP یا POP3 ارسال می شود، و سپس مسئولیت تحویل پیام به گیرنده را بر عهده خواهد داشت.

SMTP و امنیت ایمیل تجاری شما

همان طور که تا اینجا گفتیم IMAP و SMTP چیست، SMTP برای ارسال ایمیل بسیار مهم و اساسی است. اما یک مشکل بزرگ وجود دارد. پروتکل استاندارد SMTP در برابر حملات و تهدیدات بسیار آسیب پذیر است.

  1. نقض داده ها

مجرمان اینترنتی می توانند به چندین روش از جمله استفاده از نرم افزار مخرب (یا بد افزار ) به سرور SMTP شما دسترسی پیدا کنند. بعد از این که آن ها به سرور شما حمله کردند، به تمام اطلاعاتی که از طریق شبکه ایمیل شما جا به جا می شوند دسترسی خواهند داشت.

نتیجه این امر می تواند نقض داده ها باشد که احتمالاً به برند و اعتبار شما آسیب برساند.

  1. BEC، فیشینگ و هرز نامه

وقتی هکر ها به سرور SMTP شما دسترسی پیدا کنند، هکر ها می توانند از آن برای ارسال ایمیل های مخربی که جعل هویت شما یا شخصی در شرکت شما را دارند، استفاده کنند. این ایمیل های مخرب می توانند به عنوان مثال هرزنامه، BEC (تجارت الکترونیکی سازش) و کلاه برداری فیشینگ باشند .

از آن جا که شرکت شما در یک منطقه شناخته شده است و دامنه شما قانونی است، احتمال کلاه برداری موفق به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

  1. حملات DDoS

DDoS را تلاش برای قطع سرور، شبکه و یا سرویس های سربار هدف با درخواست های متعدد است.

تصور کنید که سرور SMTP شما می تواند توسط افراد بد مورد استفاده قرار گیرد تا سرورهای شرکت های دیگر را با هزاران ایمیل سرریز کند، خدمات را از سرویس خارج کرده و حتی بسته به شرایط ضرر های مالی ایجاد کند.

  1. باج افزار و سایر بد افزارها

متجاوزان می توانند از سرور SMTP شما برای پخش باج افزار و سایر بد افزارها از طریق ایمیل استفاده کنند. آن چه این مسئله را بیش از پیش نگران کننده می کند این است که این حملات می توانند علیه شرکت خود شما هدف قرار گیرند و بر زیرساخت های شما تأثیر بگذارند.

بسته به نوع بد افزار مورد استفاده ، هکر می تواند داده ها را مسدود کرده و برای آزاد سازی آن ها ، مانند پرونده باج افزار ، باج پرداخت کند.

وی همچنین می تواند امتیازات را تغییر دهد و به داده های محرمانه دسترسی داشته باشد ، یا همچنان در زندگی روزمره شرکت شما جاسوسی پنهانی داشته باشد.

چگونه می توان SMTP را ایمن کرد؟

در این مرحله لازم است بدانید راه های ایمن سازی SMTP چیست . چندین لایه امنیتی وجود دارد که می تواند به پروتکل SMTP اضافه شود تا امنیت آن بیشتر شود.

آیا TLS (Transport Layer Security) و SSL (Secure Sockets Layer) را شنیده اید؟

TLS و SSL مکانیسم هایی هستند که پیام هایی را که بین سرویس ایمیل و سرور شما رد و بدل می شوند رمز گذاری می کنند. یعنی اگر شخصی بدون مجوز به SMTP شما دسترسی پیدا کند ، محتوای ایمیل ها را به روشی خوانا ، فقط درهم پیچیده ای از نویسه ها نمی بیند. برای آنکه بهتر بدانید SSL چیست به مقاله ما در بلاگ ژاکت مراجعه کنید.

این یک لایه محافظ مهم است. البته، مجرم هنوز هم می تواند از سرور شما برای سایر فعالیت های غیرقانونی، مانند ارسال ایمیل های مخرب استفاده کند.

برخی از مکانیسم های احراز هویت همچنین محافظت از ایمیل شما را از طریق ایمیل تقویت می کنند ، مانند SPF ، DKIM و DMARC . این ها سیستم های تأیید اعتبار ایمیل هستند که از کلاه برداری مانند فیشینگ، کلاه برداری و جعل هویت جلوگیری می کنند و همچنین ظرفیت تحویل ایمیل های شما را بهبود می بخشند.

چرا دانستن نحوه ی کار SMTP و IMAP مفید است؟IMAP چیست

ما هر روز از ایمیل ها استفاده می کنیم و پیام های زیادی را برای افراد مختلف ارسال می کنیم. جالب این جا است که تعداد کل ایمیل های ارسال شده به صورت روزانه در سراسر جهان 225.3 میلیارد تخمین زده شده است. این بدان معنا است که بیش از نیمی از پیام های ایمیل ارسال شده در هر روز در واقع ایمیل های تجاری هستند .

این فناوری با وجود شروع سایر وسایل ارتباطی آنلاین، مانند شبکه های اجتماعی، چت صوتی، چت ویدیویی، پخش مستقیم و غیره هنوز هم رشد می کند. این بدان معنا است که افراد حتی اگر شروع به استفاده از روش های جدید ارتباطی کنند همچنان از سرویس های ارائه دهنده ایمیل نیز استفاده می کنند.

شما قطعاً می خواهید ایمیل های شما به راحتی ارسال و با خیال راحت به مقصد خود برسند ، مخصوصاً اگر ایمیل های تجاری باشند . هنگامی که مکانیسم هایی را که برای ارسال و دریافت ایمیل استفاده می شود درک کنید ، قادر خواهید بود:

  • کنترل روند تحویل ایمیل خود را در دست بگیرید
  • مکانیسم های موثر بر تحویل ایمیل خود را بهتر درک کنید
  • قابلیت تحویل و تعامل گیرندگان ایمیل خود را بهبود ببخشید
  • و در نتیجه ، پاسخ های بیشتری از چشم اندازهای علاقه مند دریافت کنید

اتوماسیون SMTP و ایمیل

امیدواریم تا اینجای مقاله دریافته باشید که SMTP چیست. اگر در محل کار خود از ایمیل استفاده می کنید، احتمال زیادی وجود دارد که از نوعی اتوماسیون ایمیل نیز استفاده کنید. به عنوان مثال، ممکن است با استفاده از یک ابزار اتوماسیون بازاریابی مانند MailChimp ،FreshMail  یا GetResponse، ایمیل یا خبرنامه های بازاریابی ارسال کنید .

اکنون ، ابزار های بازاریابی ایمیل و ابزارهای اتوماسیون فروش الکترونیکی از نظر SMTP – یعنی از نظر نحوه ارسال ایمیل های شما متفاوت هستند . و  ما در این مقاله تفاوت این دو را به شما آموزش می دهیم زیرا دانستن این موارد به شما اجازه می دهد تا درک کنید چرا باید از نوع مناسب ابزار برای ارسال نوع خاصی از مبارزات ایمیل استفاده کنید.

چگونه یک ابزار بازاریابی ایمیل، ایمیل شما را برای مشتری ارسال می کند؟

اول از همه، ابزار های بازاریابی از طریق ایمیل ، مانند MailChimp ، سرورهای SMTP خود را میزبانی می کنند . این بدان معنا است که مبارزات ایمیل بازاریابی شما واقعاً از سرور ایمیل معمولی شما ارسال نمی شود. مخاطب شما آدرس شما را به عنوان فرستنده پیام مشاهده خواهد کرد ، اما ایمیل از صندوق پستی شما ارسال نمی شود.

ثانیا ، از آن جا که ابزار های بازاریابی ایمیلی از سرور های زیادی برای ارسال همزمان ایمیل های زیادی استفاده می کنند، پیام های شما بسیار سریع ارسال می شوند، حتی اگر تعداد زیادی از آن ها برای ارسال برنامه ریزی شده باشد.

SMTP چیست

سر انجام، ابزار های بازاریابی از طریق ایمیل مانند MailChimp ، برای ارسال خبرنامه ، اطلاعات مربوط به تبلیغات و به روز رسانی ها طراحی شدند. به همین دلیل پیام های ارسالی توسط این ابزار ها به پوشه های Promotion s یا Updates صندوق ورودی گیرنده های شما وارد می شوند.

به علاوه ، حتی اگر برای ارسال برخی پیگیری ها از گزینه بازاریابی های قطره ای استفاده کنید ، پاسخ های احتمالی شما شناسایی نخواهد شد ، بنابراین پیام های زیر حتی اگر به یکی از ایمیل های قبلی شما پاسخ دهند ، برای آن ها پاسخ ارسال می شود . و این یک امتیاز مثبت برای شما است.

یک نرم افزار اتوماسیون چگونه ایمیل های شما را ارسال می کند؟

اکنون شما می دانید SMTP چیست . از نظر SMTP اتوماسیون بیشتر شبیه یک مشتری ایمیل در واقع از SMTP شخصی شما در سرور ایمیل معمولی شما برای ارسال پیام استفاده خواهد کرد. بنابراین ایمیل ها در واقع از صندوق پستی خود شما ارسال می شوند.

این بدان معناست که در مدت زمان بسیار کوتاهی قادر به ارسال صد ها یا هزاران پیام نخواهید بود. در واقع، شما نمی توانید حتی دو پیام را در همان لحظه ارسال کنید. پیام های شما به صورت تک به تک ارسال می شود و ارسال یک کمپین برای 40 نفر در واقع حداقل یک ساعت طول می کشد (بسته به تنظیمات زمان تحویل شما ممکن است حتی بیشتر نیز طول بکشد).

10.08.2017 SMTP i IMAP woodpecker3 SMTP و IMAP چیست و چگونه کار می کنند؟

در نتیجه، پیام های شما مستقیماً به برگه اصلی صندوق پستی مشتری شما تحویل داده می شوند. در آن جا، به احتمال زیاد باز، خوانده و پاسخ داده می شوند.

و هنگامی که مشتری های به پیام شما پاسخ دهند ، اتوماسیون آن را تشخیص می دهد و توالی پیگیری خودکار را متوقف می کند ، به طوری که آن ها پیام هایی را که قرار است دریافت نکنند دریافت نمی کنند. به همین دلیل ارسال cold mail از Woodpecker یا سایر ابزار های مشابه طراحی شده برای اتوماسیون فروش ایمیل ، در واقع موثر تر و ایمن تر است.

آیا می توانیم از یک ابزار اتوماسیون ایمیل فروش برای ارسال خبر نامه نیز استفاده کنم؟

اگر قصد دارید دنباله ای از cold mail را برای افرادی که در هیچ یک از لیست های شما مشترک نشده اند و هنوز شما را نمی شناسند ارسال کنید ، از یک ابزار اتوماسیون ایمیل فروش استفاده کنید. زیرا به شما این امکان را می دهد که به صندوق های ورودی اصلی مشتری ها دسترسی پیدا کنید و مطمئن شوید که پیگیری خودکار غیر ضروری برای آن ها انجام نمی شود.

“ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که آیا می توانیم از اتوماسیون برای ارسال خبرنامه های خود نیز استفاده کنم؟ شما می خواهید مشتری های شما متوجه آن ها شوند ، آن ها را باز کنند و با آن ها ارتباط برقرار کنند! ” – اگر نتوانستید مانع از بروز این سوال در ذهن خود شوید ، در اینجا یک پاسخ وجود دارد:

email SMTP و IMAP چیست و چگونه کار می کنند؟

ما اگر جای شما بودیم از اتوماسیون برای ارسال خبرنامه استفاده نمی کردیم. اول از همه ، ما نمی توانم همه پیام های بازاریابی برنامه ریزی شده را در زمان مناسب ارسال کنم. ثانیا ، ما نمی توانم از هیچ الگوی HTML برای سبک کردن پیام استفاده کنم. سوم ، ما نمی خواهیم در مواردی که کسی به خبرنامه من پاسخ می دهد ، پیام های بعدی ما متوقف شود (و این به طور منظم برای ما اتفاق می افتد).

در مورد SMTP خارجی چطور؟

اکنون شما می دانید SMTP چیست . SMTP خارجی ممکن است در بعضی موارد برای شما مفید باشد. به عنوان مثال ، هنگامی که شما نیاز به ارسال یک کمپین قطره ای با تعداد ارسال بالا دارید ، یا هنگامی که همه کار های بازاریابی خود را در از این طریق انجام داده اید اما هنوز هم قابلیت تحویل شما با مشکل رو به رو می شود ، و فکر می کنید ممکن است در اعتبار IP شما مشکلی وجود داشته باشد.

اگر چه در بیشتر موارد واقعاً نیازی به آن ندارید. و این یک هزینه اضافی است، به علاوه شما باید از دامنه پیشرفته و پیکر بندی سرور DNS  مراقبت کنید. معمولاً SMTP ارائه دهنده خدمات ایمیل شما باید کافی باشد.

Sendgrid و Mailgun دو نمونه از ارائه دهندگان ایمیل هستند که سرویس SMTP خارجی ارائه می دهند. به خاطر داشته باشید که آن ها فقط یک سرویس SMTP را ارائه می دهند و نه یکIMAP

چرا درک نحوه کار کردن سرویس های ایمیل مهم است؟

در این مقاله سعی کردیم به شما توضیح دهیم که SMTP چیست و چه کار می کند. SMTP برای ارسال پیام های شما استفاده می شود و هم چنین IMAP استفاده می شود تا بتوانید آن ها را در سرویس گیرنده ایمیل مشتری های خود ارسال کنید. ایمیل هنوز هم به ویژه در محیط های کاری ، یک فن آوری بسیار محبوب است ، به همین دلیل درک نحوه عملکرد آن ، حداقل به طور کلی بسیار مهم است.

ابزار های بازاریابی از طریق ایمیل ، برای ارسال خبرنامه و ابزار های اتوماسیون فروش ، ارسال ایمیل های مربوط به سرویس و خدمات متفاوت ، ارسال ایمیل های متفاوت با زمان بندی و قالب های خاص طراحی شده اند به همین دلیل استفاده از نوع مناسب ابزار برای نوع مناسب ارسال ایمیل بسیار مهم است.

امیدواریم شما با مطالعه این مقاله با برخی از مشخصات فنی فرایند ارسال ایمیل و نحوه ی کار با آن ها آشنا شده باشید و به همچنین این مقاله به شما در انتخاب ابزار های مناسب برای ارسال انواع ایمیل های تجاری خود کمک کرده باشد.

نویسنده