شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

سئو داخلی و خارجی
شناسه پست: 3348
بازدید: 64

در نظر داشتن تفاوت سئو داخلی و خارجی یکی از اصول مهم و بنیادی در زمینه پیشرفت وب سایت شما می باشد. تا به اینجای کار مباحث مختلفی را از بابت مفهوم سئو مورد ارزیابی و بررسی قرار داده ایم. با پیشروی در جنبه هاي داخلی و خارجی یک سایت، می توانید بهترین رتبه بندي ممکن را در صفحات کلی نتایج گوگل بدست آورد و دنباله این فرایند افزایش تعداد بازدیدکنندگانسایت شماست. اغلب روش هایی که به منظور بهینه سازي سایت ها مورد استفاده قرار میگیرد به دو بخش تقسیم می شوند که در اصطلاح Black Hat و White Hat نامیده می شوند.

آخرین الگوریتم گوگل در چه وضعیتی است؟

گوگل دائماً در حال تغییر دادن و در اصطلاح عام تر، به روز رسانی الگوریتم‌ های موتور جستجوی خود می باشد؛ پس این مسئله نشانگر حساسیت ماجرا است که ما نمی توانیم بر اساس یک متد روند کاری خود را جلو ببریم، اصلی ترین گام در این حوزه داشتن نگاهی چند بعدی است تا حتی به جزئیات ریز هم توجه شود. برای مثال گوگل در اخرین بروزرسانی خود بیشتر در خصوص موارد امنیتی تمرکز داشته است. یعنی گوگل به سایت‌ هایی رتبه می‌ دهد که این اطمینان خاطر را بدهند که آسیب یا ضرری به مردم و روش زندگیشان نمی‌رسانند.

آخرین الگوریتم گوگل

در حوزه سئو بخش های مختلفی وجود دارد که بایستی از آنان غافل نبود؛
از جمله این بخش ها بررسی تفاوت سئو داخلی و خارجی می باشد.
توجه کنید که استراتژی سئو ما باید هم به سئو داخلی بپردازد و هم به سئو خارجی.

نکات مهم سئو داخلی سایت

منظور از سئو داخلی شامل فعالیت های بهینه سازی می باشد که در قسمت داخلی وب سایت انجام می شود. این قبیل فرایند ها می توانند مربوط به کدنویسی داخلی هم باشند که به منظور افزایش رتبه سایت در گوگل انجام میگیرند. همانطور که مستحضر هستد، سئو متشکل از دو بخش است:

  • سئو داخلی
  • سئو خارجی

متاسفانه بعضی اوقات دیده می شود که بسیاری از طراحان با تجربه علی رغم تجربه کاری زیادی
توجهی به کدهای داخلی و نوع نوشتن آن نمی کنند. از جمله موارد کلیدی در سئوی داخلی عنوان صفحه می باشد.
Page Title یا عنوان صفحه یکی از مهمترین فاکتورهای مورد آنالیز در سئو داخلی می باشد.
تمامی صفحات شما باید دارای یک عنوان واحد باشد که کلمات کلیدی مهم در آنها نقش داشته باشند.

نکات مهم سئو داخلی سایت

مبحث قابل توجه در حوزه تفاوت سئو داخلی و خارجی بخش، تگ توضیحات است.
برخی از مالکان وب سایت ها فراموش میکنند تا از Meta Description یا بخش توضیحات استفاده کنند.
در الگوریتم های جدید گوگل، توجه ویژه ای به تگ توضیحات شده است.
این بخش مهمترین جایگاه است تا در آن از کلمات کلیدی مرتبط با مقاله خود استفاده نمایید.
محدودیت 150 کلمه ای در این بخش وجود دارد که باید به گوگل بگویید که این صفحه در مورد چیست.

در نظر داشته باشید که اگر گوگل تناسبی بین این تگ و محتوای داخلی پیدا نکند،
سایت شما را اسپم می شناسد و آن را مورد جریمه قرار می دهد.

اهمیت لینک های داخلی سئو

لینک های داخلی سایت

بیشتر سئوکاران طرز تفکر متفاوت تری در حوزه سئو دارند که ممکن است مسبب نتایج منفی شود. برخی از افراد تصور میکنند که لینک خارجی یا همان لینک هایی که از سایت های دیگر وارد می شود، مهم تر است؛ هرچند که این لینک ها در سئو مهم هستند اما اصل ماجرا کمی متفاوت تر است. از فاکتورهای مهم در افزایش سئو داخلی، ارتباط بین صفحات از طریق لینک داخلی است. این لینک نه تنها باعث می شوند که کاربر به راحتی به تمامی صفحات شما پیمایش کند بلکه یک موضوع مهم برای موتورهای جستجو میباشد که از طریق این لینک ها موتور های جستجو ارتباط تمامی صفحات شما را پیمایش می نمایند. یکی از مزیت های ارتباط دهی بین صفحات از طریق لینک، زنده نگه داشتن آن ها است. اگر به صفحه ای لینکی داده نشود حکم کوچه بن بست را به خود میگیرد و بعد از چند مدت از رده بندی گوگل خارج می گردد. پس به منظور بهینه سازی سئو کل صفحات سایت خود، لازم است تا بین تمامی صفحات سایت یک ارتباط داخلی وجود داشته باشد.

منظور از سئو خارجی چیست؟

منظور از سئو خارجی چیست؟

سئو خارجی دربردارنده تکنیک هایی می باشد که بیرون از سایت به منظور بهینه سازی سایت مربوطه انجام می شود. این تکنیک ها شامل فعالیت در شبکه های اجتماعی و موارد این قبیل می باشد. در نظر داشته باشید که پیشرفت یک سایت زمانی ممکن است که شناسایی تفاوت سئو داخلی و خارجی صورت گرفته باشد و فرایندهای کاری بر اساس الگوریتم های جاری صورت گیرد. از جمله مواردی که در سئوی خارجی بایستی در نظر گرفته شود به این شرح است:

  • عضویت در شبکه های اجتماعی
  • به اشتراک گذاری عکس و ویدیو
  • ثبت نام در موتورهای جستجو
  • بازار یابی فروم و انجمن ها
  • ثبت نام در دایرکتوری ها
  • تولید محتوا مناسب
  • بازاریابی محتوا
  • بوکمارک کردن
  • و…

بررسی سئو کلاه سیاه و کلاه سفید

روش سئو کلاه سفید یا White Hat

سئو کلاه سفید

در سئو کلاه سفید روشهاي مجازي مطرح می باشد که در اصل مطابق با معیارهاي موتورهاي جستجو گر هستند
با استفاده از این متد ها می توان یک سایت را به نحوه بهینه سازي کرد که همواره نتایج مثبتی را در پی داشته باشد
در این روش سایت مدت زمان زیادي به فعالیت مثبت و افزایشی خود ادامه خواهد داد.

Black Hat یا بلک سئو چیست

بلک سئو

در سئو کلاه سیاه روال کار وابسته به روشهاي غیر مجازي می باشد که کمکی وضعیت را تغییر می دهد
در این روش که بعضی از صاحبان سایتها براي ارتقاء سایت خود استفاده می کنند ریسک هایی وجود دارد
چرا که اگر موتورهاي جستجوگر متوجه این موضوع شوند که که در سایتی از این روش ها استفاده می شود
مانع ادامه فعالیت های آن سایت می شوند که بی شک نتایج خوبی نخواهد داشت
یعنی گوگل نام آن سایت را از فهرست اسامی سایت هاي خود حذف خواهند کرد.
هدف از اعلام این موارد بررسی و شناخت بهتر تفاوت های سئو داخلی و خارجی می باشد.

همراه شما هستیم با پاسخگویی 24 ساعته به تمامی سوالات شما فعالان دیجیتالی.

نویسنده

Real Robot
MBA | DBA | SEO | Entrepreneurship |NLP بنیان گذار پلتفرم رئال ربات 🤖 ✍️ نویسنده کتاب های توسعه فردی مجموعه انتقام_موفقیت 💥 🎯رئیس هیئت مدیره فناوران هوشمند ایرانیان امیرحسین مهردوست 🌐