شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

kljh
شناسه پست: 4127
بازدید: 644

طراحی تابلو مغازه در تبریز با صرف هزینه و زمان نسبی همراه است. هرچقدر زمان بیشتری صرف گفت و گو و تبادل نظر با طراح تابلو کنید نتیجه ی کار به خواسته های شما نزدیکتر است. به همین علت است که اغلب مدیران حرفه ای برای طراحی لوگو و نشانه ای که منجر به طراحی تابلو مغازه در تبریز و شرکتشان می شود با طراحان گرافیست حرفه ای کار می کنند.

هر مغازه و یا فروشگاهی می تواند دارای یک تابلو و نماد خاصی باشد که می تواند آن را از سایر مغازه ها یا فروشگاه ها تفکیک کند. علاوه بر آن، همانگونه که به روز بودن و ارائه بهترین خدمات می تواند برای یک مغازه دارای اهمیت باشد، برند آن کسب و کار نیز دارای اهمیت بسیاری است.

راه اندازی کسب و کار اینترنتی را با ما تجربه کنید.

طراحی تابلو مغازه در تبریز

انواع طراحی تابلو مغازه 

طراحی حروف و عناوین مرتبط با کسب و کار که توسط یک گرافیست به صورت تایپوگرافی ابداع می گردد و یا میتوان از نمونه فونت های آماده و متنوع برای طراحی حروف استفاده کرد. طراحی لوگو مجموعه هم مربوط به همین بخش است.
لوگو و نشانه در واقع هویت بصری کسب و کار را شکل می دهند که به صورت یکپارچه و با یک خط داستانی مشخص بر طراحی تابلو مغازه و دکوراسیون داخلی شرکت یا فروشگاه تاثیر می گذارند.

طراحی یک هنر است که در هر زمینه ای باشد در طول زمان سبک های مختلفی را به خود دیده است. همانطور که در معماری، نقاشی، مجسمه سازی و دیگر هنرها سبک های گوناگون وجود دارد در تابلوسازی نیز رویکردهای تبلیغاتی متفاوتی وجود دارد که توجه به آن ها در طراحی تابلو مغازه در تبریز می تواند نشان از دقت نظر مدیر و صاحب کسب و کار باشد.

مطلب پیشنهادی : طراحی اپلیکیشن فروشگاهی در تبریز

تابلوی ورودی مغازه و شرکت در واقع اولین تصویری است که از خود ارائه می دهیم. مردم قبل از اینکه ما را به عنوان مدیر مجموعه و یا صاحب کسب و کار ببینند، طراحی تابلو مغازه و اجرای درست آن موضوع ارزشمندی است. تابلوی مجموعه را می بینند و قضاوت می کنند. خیلی از مخاطبان ما با همان نگاه اول به طراحی تابلو سردر مغازه در تبریز و شرکت ما تصمیم می گیرند که مشتری ما باشند یا خیر.

نکات مهم در طراحی تابلو مغازه

1) طراحی تابلو بر اساس خدمات و محصولات مغازه

یکی از نکات مهم که در طراحی و اجرای تابلو مغازه باید به آن توجه شود، طراحی تابلو مورد نظر با توجه به خدمات و محصولات موجود در آن مغازه می باشد. پیش از ساخت تابلو مغازه می بایست ابعاد و اندازه تابلو به وسیله ی تابلوساز و همچنین نصاب اندازه گیری شود. پس از تعیین ابعاد تابلو، طراحی تابلو مغازه آغاز می شود.
در طراحی تابلو سر درب مغازه، توجه به نوع کسب و کار و تجارت مورد نظر می تواند یکی از فاکتورهای مهم باشد زیرا امروزه کاربرد انواع خاصی از تابلو تبلیغاتی به انواع خاصی از مغازه ها اختصاص یافته است، به طور مثال در چند سال گذشته، کاربرد تابلو های پوینت در مغازه های بستنی فروشی بسیار متداول شده است.

علاوه بر اینکه طراحی تابلو مغازه زیبا و تابلوسازی با شیوه های نوین موجب افزایش چند برابری فروش مغازه ها می شود، موجب کاراکتر بخشیدن به مکان کسب و کار خواهد شد. البته برای تمامی تجارت ها و مغازه ها نمی توان تکنیک خاصی را در طراحی تابلو سردر مغازه به کار برد. طراحان تابلوهای تبلیغاتی با استفاده از نکات ذکر شده و کاربرد تکنیک های دیگر می توانند اقدام به طراحی تابلو مغازه کنند.

2) طراحی تابلو مغازه ساده و زیبا

یک تابلوی مغازه می بایست به گونه ای باشد که از هر نوع طرح پیچیده دور باشد و به تبلیغ مغازه یا فروشگاه دور از هر نوع تبلیغ فرهنگی یا قومی بپردازد.
استفاده از گرافیک مناسب و زیبا، رنگ های مکمل و جمله تبلیغاتی خاص و تاثیرگذاری که بر روی تابلو درج شود و مخصوص به خود شما باشد می تواند موجب زیباتر شدن تابلوهای تبلیغاتی شود و بیانگر یک تصویر حرفه ای از شما باشد.

3) نشان دادن استایل مغازه در تابلو

با انتخاب هوشمندانه تابلو سر درب مغازه خود می توانید استایل و نوع کار خود را در مغازه یا فروشگاه در معرض نمایش بگذارید.
مثلا اگر قصد دارید پرستیژ بالای مغازه یا فروشگاه خود را نشان دهید باید از زاویه های تیزتر و انواع رنگ های دراماتیک در تابلوی مغازه خود استفاده کنید. به این نکته توجه کنید که طراحی تابلو مغازه در تبریز به گونه ای که متناسب با خدمات ارائه شده و محصولات موجود در مغازه شما باشد می تواند گزینه ی بهتری باشد.

4) استفاده هوشمندانه از رنگ ها در تابلو مغازه

کاربرد رنگ ها در طراحی تابلو مغازه ممکن است دشوار به نظر برسد اما می توان مطابق با خدمات ارائه شده و احساسی که تجارت شما به افراد القا می کند، بهترین رنگ را جهت استفاده در تابلو خود در نظر بگیرید. به طور مثال، در صورتی که مغازه شما فروشگاه عرضه کننده محصولات طبیعی و ارگانیک باشد و محیطی آرامش بخش و سالم را القا می کند، رنگ آبی می تواند جهت القای این حس انتخاب مناسبی به نظر برسد.
اما اگر مغازه شما، سالنی شلوغ باشد که در مرکز شهر قرار گرفته است، نیاز است که حس شهرنشینی متناسب با آن را القا کنید، در این شرایط استفاده از رنگ مشکی و تلفیق رنگ های متفاوت مانند سفید با آن می تواند جهت طراحی تابلو مغازه شما انتخابی منحصر بفرد باشد.

طراحی تابلو مغازه در تبریز

مقاله پیشنهادی رئال ربات: عکاسی تبلیغاتی از محصولات در تبریز

استفاده از رنگ مناسب در طراحی تابلو حروف برجسته چلنیوم دارای اهمیت بسیاری می باشد زیرا این نوع از تابلو به اندازه لزوم از جذابیت و درخشندگی بسیاری برخوردار است اما زمانی که در کنار این موضوع رنگ آمیزی زیبایی نیز برای حروف آن در نظر گرفته شود می تواند زیبایی این تابلو را افزایش دهد.

5) نورپردازی و افکت های نوری در طراحی تابلو

در تمام تابلوهایی مانند تابلو چلنیوم ، تابلو لایت باکس ، فلکسی و … که در آنها نور دارای کاربرد ویژه ای می باشد، نورپردازی می تواند حرف اول را در ایجاد زیبایی و نمای منحصر بفرد در تابلو  بزند و مطمئنا دارای اهمیت بسیاری می باشد. بنابراین استفاده از افکت های نوری زیبا در تابلو مغازه و رنگ های جذابی که در طیف های نوری مختلف منعکس می شوند دارای اهمیت بسیاری می باشد.

6) استفاده از متن متناسب

از موارد تاثیرگذار دیگری که موجب افزایش توجه مشتریان به تابلو تبلیغاتی خواهد شد، انتخاب بهترین متن برای تابلو مغازه است. متنی که جهت استفاده در تابلو تبلیغاتی انتخاب می شود باید بسیار جذاب بوده و خیلی کوتاه یا بلند نباشد، علاوه بر این، متن مورد نظر فاقد کلمات تکراری باشد و جدید بوده تا هنگامی که چشم مشتری به آن می افتد دارای تازگی باشد.

7) جانمایی مکان نصب تابلو مغازه

در جانمایی مکان نصب تابلو مغازه می بایست عواملی مانند ابعاد تابلو، توجه به مخاطبان، مکان مناسب جهت نصب و دید آن دارای اهمیت بسیاری می باشد. یکی از نکات حائز اهمیت در طراحی تابلوی مغازه، نصب تابلوی تبلیغاتی در مکان مناسب می باشد. این تابلو باید در مکانی نصب شود که از هر سمتی قابل دیدن باشد و جلب توجه کند.

طراحی تابلو مغازه در تبریز

پیشنهاد مطلب: هزینه طراحی سایت فروشگاهی در تبریز 

8) حجیم سازی تابلو

اجرای چاپ سه بعدی و ایجاد بعد در متن های تابلو مغازه می تواند خلاقیت و نوآوری بسیار زیادی را در صنعت تابلوسازی به وجود آورد . تابلوسازی چلنیوم، تابلو فلزی و پلاستیک از جمله تابلوهایی می باشند که از حجم و بعد برخوردار هستند .جهت ساخت و اجرای این نوع از تابلوها، میزان حجم و بعد تابلو و همچنین نورپردازی آن را در تناسب با یکدیگر طراحی می کنند.

9) بررسی طراحی گرافیکی تابلو مغازه

از طراحی گرافیکی جذاب در تابلو مغازه نمی توان غافل شد و تابلوهایی که از گرافیک زیبا و نامساوی برخوردار هستند و دارای ابعاد و رنگ های متنوعی هستند می توانند به میزان بیشتری در ذهن افراد نقش ببندند .همه ما در زمان شبانه روز از مقابل مغازه های مختلفی گذر می کنیم، به محیط اطراف و فضای پیرامون خود با دقت نگاه می کنیم و در زمان دیدن اطراف خود، تنها متن ها و تابلوهایی که در سردرب مغازه ها نصب شده اند می توانند موجب جلب توجه و نظر ما به خود شوند که دارای جذابیت زیاد، طراحی گرافیکی خاص و نورپردازی مناسب همراه با رنگ های متنوع و زیبا باشند.

سبک‌های طراحی تابلو مغازه

طراحی تابلوی مغازه مینیمال

به رویکردی در طراحی تابلو مغازه گفته می شود که به دنبال سادگی هرچه تمام تر و خالص بودن اجزای طراحی است. در سبک های مینیمال طراحی تابلو مغازه با ساده ترین شکل تایپوگرافی و فونت ها انجام می شود.

به طور مثال در نوشتار انگلیسی جدا نوشتن حروف از هم و اتنخاب فونت ها با لبه صاف، نسبت به سرهم نویسی و یا استفاده از فونتهای با لبه های زاویه دار، مینیمال تر هستند. در حروف و نوشتار فارسی نیز فونت های که معمولا برای تیتر و عناوین روزنامه و یا کتاب استفاده می شوند مینیمال و ساده محسوب می شوند.
یک طراح گرافیک برای تایپوگرافی به سبک مینیمال سعی می کند از پیچ و تاب دادن اضافه به موضوع طراحی پرهیز کند.
طرح های مینیمال از رنگ بندی های شلوغ استفاده نمی کنند.
سفید ساده و یا ترکیب سفید و مشکی، سفید و خاکستری و یا رنگ های ملایم به صورت تکرنگ بیشترین محبوبیت را در طراحی تابلو مغازه به شیوه مینیمال دارند.

به طور کلی مینیمالیست ها هرگونه تزیین را زیادی می دانند و با شعار «کمتر، بیشتر است » به موضوع طراحی نگاه می کنند.

سبک مینیمال برای طراحی تابلو مغازه هر صنف و فعالیتی که رنگ و بوی مدرنیزه دارد مناسب است. فروشگاه های دکوراسیون به سبک مدرن و بوتیک ها و رستوران ها با طراحی مدرن میتوانند از این شیوه بهره ببرند. 

سردر مغازه مدل لاس وگاس!

وگاسی ها بر خلاف مینیمالیست ها، طرفدار نور و رنگ و تزیینات و شلوغی هستند. سبک وگاسی اشاره به شهر لاس وگاس که پایتخت سرگرمی جهان لقب گرفته دارد . شهری که در تمام خیابان هایش تابلوهای نئونی و لامپ هایی با رنگ های تند در حال خاموش و روشن شدن هستند.

اگر دنبال هیجان هستید و می خواهید در یک لحظه چشم های مشتریان را به کسب و کار خود متمرکز کنید، طراحی تابلو مغازه خود را به سبک وگاسی انتخاب کنید.

تابلو های وگاسی پر از المان های فلش و ستاره و طرح های نوشابه و همبرگر و حروف انگیسی بزرگ و کوچک هستند.

فست فود های زنجیره ای، اسباب بازی فروشی ها، اماکن تفریحی، فروشگاه های ورزشی و هر کسب و کاری که با جوانان در ارتباط هستند میتوانند با طراحی تابلو سردر مغازه وگاسی ، دست به انتخاب هوشمندانه ای بزنند.

فونت هایی که برای این تابلوها در نظر گرفته می شوند باید قطر قلم بیشتری داشته باشند. فونت های لاغر فضای لازم برای قرار دادن لامپ ها را ندارند.

طراحی تابلو مغازه به سبک سنتی

اگر کسب و کاری با حال و هوای سنتی دارید بهتر است طراحی تابلو مغازه شما نیز گویای این موضوع باشد. طراحی تابلو مغازه هایی که فونت های اصیل و زیبای نستعلیق و شکسته نستعلیق دارند، روی دیوارهای آجری یا چوبی حروف خود را قرار می دهند و از تزیینات اسلیمی و سنتی استفاده می کنند در مجموعه سبک های سنتی قرار می گیرند.

البته طراحی تابلو مغازه به سبک سنتی به معنای قدیمی و ناکارآمد بودن فعالیت مجموعه مورد نظر نیست. بلکه شیوه های سنتی بر حس نوستالژی مردم اثر می گذارند و با ایجاد صمیمیت و خاطره سازی احساسات مشتریان را با فعالیت و محصول خود همگام می کنند.

شهر همچنان به طرح های اصیل و خدماتی که از دیرباز به مردم ارائه می شده است احتیاج دارد. پس بدون نگرانی به سراغ طراحی تابلو سنتی متناسب با کسب و کار و خدمات خود بروید و مشتری ها را در حال خوب نوستالژی غرق کنید.

طراحی تابلو مغازه به سبک فانتزی

رنگ های جذاب و شاد، نورپردازی های متحرک و ماکت های حجمی را به طراحی تابلوی مغازه خود بیافزایید تا مشتری ها و عابران را هیجان زده و جذب کنید. طراحی تابلو سردر مغازه با حجم و رنگ و نورهای شاد و پویا می تواند مشتری هایی از هر رده سنی و اجتماعی را به شوق آورده و به سمت محصول و خدمات شما بکشاند.

جمع بندی

در پایان اضافه می کنیم بهتر است قبل از شروع به ساخت تابلو حتما پیش نمایش دقیقی از آنچه قرار به ساخت هست از شرکت طراحی گرافیک در تبریز دریافت کنید تا بتوانید تصویر ذهنی درستی از تابلو مغازه و شرکت خود داشته باشید. توجه به این نکته ضروری است که تابلوی مغازه شما مطابق با نیاز تعویض شود و بر اساس نیازهای روز بازار، طراحی شود. این تغییر می تواند موجب جذب مشتری های جدید شود.
البته که شما هم می توانید برای جذب بیشتر مشتری و افزایش فروش از بهترین ایده های رئال ربات برای طراحی تابلو مغازه در تبریز استفاده نمائید.

نویسنده

ساناز ذوقی
ساناز ذوقی سردبیر وبلاگ رئال ربات و مدرس دوره آموزش تولید محتوای متنی وب به صورت SEO-Friendly به روش خلاقانه با کمک هوش مصنوعی | کارشناس سئو و برگزار کننده سمینار تولید محتوا با هوش مصنوعی فیبوناچی | 6+ سال فریلنسری پروژه‌های سئو محتوای تحت وب