شما این محصولات را انتخاب کرده اید
سبد خرید
تایید و پرداخت
دسترسی به محصول
سبد خرید شما در حال حاضر خالی است.

بازگشت به فروشگاه

.jpg
شناسه پست: 4801
بازدید: 705

گوینده تیزر تبلیغاتی یا نریتور طبیعتاً باید در درجه اول صدای جذاب و خاصی داشته باشد. اما لزوماً داشتن هنر گویندگی به صورت خدادادی و ذاتی برای استارت کا کافی نیست! به ترتیب باید توان و فن بیان قدرتمند و لحن متقاعد کننده ای را داشته باشید. به عبارتی می توان گفت مهارت گویندگی تیزر یا نریشن خوانی تا حدودی اکتسابی بوده و می توان همانند مهارت های طراحی گرافیک و عکاسی تبلیغاتی آموزش دید. در این مقاله از رئال ربات مفصل در این خصوص صحبت کرده ایم. چنانچه قصد سفارش ساخت تیزر تبلیغاتی ، سفارش گویندگی و خدمات مشابه را دارید با مشاور تیم در ارتباط باشید. اما در غیر این صورت مطالعه این مطلب می تواند برایتان کاربردی باشد.

screen 7 گوینده تیزر تبلیغاتی چه مشخصاتی دارد؟

ویژگی‌های گوینده تیزر تبلیغاتی حرفه ای

چنانچه قصد ساخت تیزر تبلیغاتی یا تهیه موشن گرافیک تبلیغاتی برای معرفی هر چه بیشتر کسب و کار خود را دارید اولین چیزی که بدان نیاز دارید گوینده یا مجری نریشن می باشد. با استخدام و جذب نریتور حرفه ای می توانید ویدئو کلیپ بسیار موثر و جذاب تری را ارائه دهید. در غیر این صورت موفق نمی شوید مخاطبین را میخکوب بیزینس خود کنید! استفاده از یک گوینده تیزر تبلیغاتی ماهر و در صورت امکان شناخته شده و صداهای معروف موجب افزایش رغبت کاربر به شنیدن تیزر تبلیغاتی بیزینس شما خواهد شد.

با سفارش نریشن تیزر تبلیغاتی
رقبای کسب و کارتان را از میدان به در کنید!

مشخصات نریتور تیزر تبلیغاتی

4 ویژگی نریتور حرفه ای که موجب فوران تعداد مخاطبین می شوند عبارتند از :

داستان را خلاصه و قابل فهم بیان کنید.

حتما شما هم تا به حال ویدئوهایی را دیده‌اید که در آن، گوینده تیزر تبلیغاتی بسیار تند صحبت می‌کند یا داستان را بدون هیچ دلیلی کش می‌دهد. با این‌کار، تعداد زیادی از مخاطبین تماشای کلیپ را تا انتها همراهی نمی‌کنند. بهترین روش نریشن‌گویی، شمرده شمرده و با سرعتی مناسب صحبت کردن است. یک گوینده خوب باید مطالب را آرام و روان بخواند تا شنوندگان متوجه شوند.

یک تصور بصری در ذهن مخاطب ایجاد کنید.

همانطور که بالاتر گفته‌ شد، یک گوینده‌ی حرفه‌ای، باید توانایی ایجاد احساسات مختلف را در مخاطب داشته باشد. گوینده‌ نریشن ، با استفاده از لحن و میزان صدا، می‌تواند این حس را در مخاطب خود بوجود بیاورد. البته روش دیگر این کار، می‌تواند سرعت بیان جملات در بخش‌های حساس متن تبلیغاتی باشد و هیجان مضاعفی را به منتقل کند.

تفاوت بین شخصیت‌های کلیپ را بداند.

جدا از دو ویژگی که در بالا گفته ‌شد، یک گوینده‌ نریشن باید قابلیت ایجاد تفاوت بین شخصیت‌های یک کلیپ یا یک داستان را داشته‌ باشد. نبود این توانایی در نریتور، باعث ایجاد یکدستی در کلیپ، خسته شدن مخاطب و در نهایت؛ صرف‌نظر از تماشای ادامه ویدئوی شما خواهد شد. در اینجا، گوینده تیزر تبلیغاتی می‌تواند نسبت به ظاهر شخصیت‌های داستان یا روند داستان، میزان صدای خود را بالا برده یا پایین بیاورد.

با مبحث کپی رایتینگ چقدر آشنایی دارید؟
با رئال ربات استاد تبلیغ نویسی شوید.

جنس صدا با ویدئو همخوانی داشته ‌باشد.

جنس صدای گوینده، یک نکته مهم و تاثیر‌گذار در تیزر تبلیغاتی شما است. اگر بخواهیم برای شما مثال بیاوریم، باید به داستان‌ها و کتاب‌های صوتی اشاره کنیم. شما نمی‌توانید برای یک داستان احساسی، از گوینده‌ای استفاده کنید که جنس صدای کلفت و حماسی دارد. این کار، باعث کاهش جذابیت خروجی نهایی می‌شود. گوینده ‌نریشن تیزر تبلیغاتی ، باید صدایی رسا، و در عین حال جذاب داشته باشد.

Capture گوینده تیزر تبلیغاتی چه مشخصاتی دارد؟

تمرینات تقویت صدا برای گویندگی نریشن

ضبط کردن صدا

ضبط کردن صدا، یک تمرین موثر برای گویندگان مبتدی است. این تمرین، نه تنها در گویندگی بلکه برای تقویت مهارت‌های دیگر هم پیشنهاد می‌شود. هنگامی‌که شما صدای خود را ضبط می‌کنید، فرصت دوباره شنیدن صدای خود را به خودتان می‌دهید؛ زمانی‌که دوباره صدای خود را گوش می‌کنید، ایرادات خود را پیدا خواهید کرد و آنها را دیگر تکرار نمی‌کنید. برای پی بردن به مشکلاتتان، صدایتان را ضبط کنید.

شمعک استخوانی

در ابتدا ممکن است برای شما سوال بوجود بیاید که شمعک چیست؟ شمعک وسیله‌ای چوبی‌‍‌است که طول استاندارد آن بین 1.5 تا 2 سانتی‌متر است. شمعک را باید بین 4 دندان جلویی (2 دندان بالا و 2 دندان پایین) قرار دهید و حروف الفبا را ادا ‌کنید.
با این‌کار عضلات و استخوان فک شما قوی می‌شود و دیگر حروف را اشتباه یا بد ادا نمی‌کنید. بهتر است قبل ‌از هر نریشن، بین 10 تا 20 دقیقه شمعک گذاری را تمرین کنید تا عضلات فک شما گرم شود و هنگام ضبط، حروف را اشتباه نگویید. جالب است بدانید بزرگان گویندگی نیز این تمرین موثر را را هرروز بین 10 تا 20 دقیقه انجام می‌دهند.

ساخت استودیوی خانگی

هنگامی‌که شما استودیوی خانگی می‌سازید و از میکروفون استفاده می‌کنید، کیفیت صدای خود را بالاتر می‌برید و با کیفیت بهتری ضبط می‌کنید. به‌جز آن، شما با انجام این‌کار، با کلیت فضای استودیوها و ابزار آنها آشنا می‌شوید و هنگامی‌که در یک استودیو واقعی حضور پیدا کنید، راحت‌تر و با استرس کم‌تری شروع به فعالیت می‌کنید. زمانی که در خانه خود استودیو دارید هم با امکانات این رشته آشنا می‌شوید و هم کیفیت صدا بالا می‌رود.

فاصله مناسب جملات

ایجاد فاصله مناسب بین دو جمله، باعث ایجاد آرامش در کاربر خواهد شد. زیرا اگر مخاطب کمی عقب‌تر از جایی که شما هستید باشد، با استفاده از این فاصله به شما خواهد رسید و ادامه کلیپ را با شما پیش خواهد برد و دیگر نگرانی عقب ماندن از نریتور تیزر تبلیغاتی را ندارد.

تنفس دمی و بازدمی

باید به اندازه کافی نفس داشته باشید تا بتوانید جمله را تا انتهای آن بازگو کنید. اگر شما بین دو جمله، به اندازه کافی نفس نگیرید، حین بیان جمله، نفس کم خواهید آورد و مجبور به مکث و تنفس می‌شوید. این موضوع یک نکته‌ی منفی برای گویندگی نریشن خواهد بود. این نکته را همواره به ‌یاد داشته باشید که اگر بین دو جمله، بیش از حد نفس بکشید؛ مکث زیادی بین صحبت‌های شما بوجود خواهد آمد و در انتها، نیازمند ویرایش زیادی می‌شود.

home studio گوینده تیزر تبلیغاتی چه مشخصاتی دارد؟

نکات مهم برای گوینده تیزر تبلیغاتی

دقت کنید صدایتان واضح باشد

وضوح صدای شما، برای کاربر مهم است. اگر صدای شما به وضوح به مخاطبتان برسد، آنها پیام تیزر تبلیغاتی شما را دریافت می‌کنند و جزئیات تیزر شما را می‌فهمند. به‌جز آن، داشتن یک صدای واضح، باعث ایجاد جذابیت بیشتر در کلیپ شما می‌شود.

مراقب تلفظ کلمات باشید.

اگر شما از تلفظ درست استفاده نکنید یا در حین خواندن متن، غلط داشته باشید؛ مخاطب به چشم یک مبتدی به شما نگاه خواهد کرد. شما با رعایت این نکته، حس بهتری را هم به مخاطب خود منتقل خواهید کرد چرا که دیگر نیاز نیست به دنبال شکل صحیح کلماتی باشد که شما در متن خود به‌کار برده‌اید.

پیش از آغاز، متن خود را حاضر کنید.

زمانی‌که می‌دانید در چه ‌موردی می‌خواهید صحبت کنید، با اعتماد به نفس بیشتری کار نریشن را شروع می‌کنید. قبل از نوشتن متن، به خوبی فکر کنید که چرا این متن را می‌نویسید و برای کدام بخش کسب و کارتان است.

توجه داشته باشید اگر برای محصولات مهم مثل جواهرات، کیف، کفش و … متن می‌نویسید، حتما باید آن محصول را از تمام جوانب مورد بررسی قرار دهید تا نظر و اعتماد مخاطب را جلب کنید. آماده کردن متن پیش از آغاز باعث آمادگی بیشتر شما می‌شود و شما می‌دانید در نریشن تبلیغاتی چه باید بگوید.

گوینده‌ حرفه‌ای حکم فروشنده را برای کسب و کار و تیزر تبلیغاتی شما دارد. اگر یک فروشنده، به خوبی درمورد محصولاتش صحبت کند و به فن بیان مسلط باشد، می‌تواند فروش خوبی داشته باشد. این موضوع برای گوینده‌ نریشن هم صدق می‌کند. اگر گوینده تیزر تبلیغاتی ، تمرین خوبی داشته باشد؛ اصول این کار را رعایت کند و در کل نریتور حرفه‌ای باشد، کمپین و تیزر تبلیغاتی شما را متحول خواهد کرد و مخاطبین بیشتری را به سمت تیزر شما می‌کشد.

شما از صدای کدام گوینده تیزر تبلیغاتی خوشتان می آید؟ دیدگاه خود را در خصوص نریتور و چالش های انتخاب آن در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

نویسنده

ساناز ذوقی
ساناز ذوقی سردبیر وبلاگ رئال ربات و مدرس دوره آموزش تولید محتوای متنی وب به صورت SEO-Friendly به روش خلاقانه با کمک هوش مصنوعی | کارشناس سئو و برگزار کننده سمینار تولید محتوا با هوش مصنوعی فیبوناچی | 6+ سال فریلنسری پروژه‌های سئو محتوای تحت وب