شما این محصولات را انتخاب کرده اید
سبد خرید
تایید و پرداخت
دسترسی به محصول
سبد خرید شما در حال حاضر خالی است.

بازگشت به فروشگاه

کمپین بازاریابی ۳۶۰ درجه
شناسه پست: 8222
بازدید: 440

مفهوم کمپین بازاریابی ۳۶۰ درجه

کمپین بازاریابی 360 درجه به این موضوع اشاره دارد که در تمامی درجات امکان تماس به مشتریان می رسد. تنظیم موفقیت آمیز چنین برنامه ای مهم است. باشگاه مشتریان رئال ربات می تواند یک مثال از انواع تکنیک های کمپین بازاریابی 360 درجه باشد. زیرا به شما امکان می دهد شانس پیدا کردن مشتریان بالقوه جدید و جذب آنها را به روش های مختلف به حداکثر برسانید. طراحی و راه اندازی کمپین بازاریابی ۳۶۰ درجه در هر کسب و کاری لازم است. بد نیست بررسی کنیم که چرا کسب و کار شما به یک پلن بازاریابی 360 درجه نیاز دارد و چگونه می توان با استفاده از منابعی که در دسترس شماست اجرا کرد…

کسب و کار پربازده با بازاریابی 360 درجه اصولی و حرفه ای کمپین بازاریابی ۳۶۰ درجه

چرا کسب و کار شما به یک برنامه بازاریابی 360 درجه نیاز دارد؟

مانند هر صاحب کسب و کاری، شما می خواهید پایگاه مشتریان خود را گسترش دهید تا بتوانید فروش خود را افزایش دهید. برای انجام این کار، باید اطمینان حاصل کنید که تلاش‌های بازاریابی شما تا حد امکان مؤثر است. اما اگر یک برنامه بازاریابی 360 درجه نداشته باشید، فرصت های دستیابی، تعامل و در نهایت تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان را از دست خواهید داد.

در نهایت، اجرای چنین طرحی به معنای حفظ حضور مستحکم در چندین کانال (چه آنلاین و چه آفلاین) و ارتباط با مشتریان احتمالی در جایی است که آنها هستند. این به معنای اتخاذ رویکردی جامع برای بازاریابی است تا بتوانید از ایجاد شکاف جلوگیری کنید.

در راه حل های ویروسی، ما به طور خاص بر روی یک برنامه بازاریابی 360 درجه تمرکز می کنیم، که در آن یک شرکت از تمام منابعی که در اختیار دارد برای دستیابی به مشتریان بالقوه و مشتریان در تمام نقاط تماس ممکن استفاده می کند.

مزایای بازاریابی ۳۶۰ درجه چیست؟

  • بازاریابی 360 درجه یکپارچگی در پیام رسانی و طراحی را تضمین می کند که منجر به شناخت برند می شود.
  • این به مشتریان بالقوه اجازه می‌دهد تا در کجا و چگونه می‌خواهند درگیر شوند، که تولید سرنخ را بهبود می‌بخشد.
  • بازاریابی 360درجه داده های جامع تری را ارائه می دهد که نشان می دهد چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست.
  • با کمپین بازاریابی 360 درجه در معرض دید بیشتری قرار می‌گیرد که به شرکت‌ها برتری نسبت به رقابت می‌دهد.
  • این به پرورش مشتریان فعلی کمک می کند، که حفظ و حمایت از برند را افزایش می دهد.

اجرای چنین طرحی به این معنی است که شما به یک روش واحد برای دستیابی به مشتریان بالقوه تکیه نمی کنید. این باعث می شود شرکت شما انعطاف پذیرتر و سریعتر با روندهای بازار سازگار شود. علاوه بر این، به شما این امکان را می‌دهد تا زمانی که نیازها و ترجیحات مشتری تغییر می‌کند، به راحتی چرخش کنید.

مزایای راه اندازی کمپین بازاریابی ۳۶۰ درجه برای کسب و کارها360 degree marketing campaign

مطلب مرتبط: قیف فروش در بازاریابی دیجیتال

از چه منابع و تاکتیک هایی استفاده کنیم؟

توجه به این نکته مهم است که بازاریابی موفق هم نظم و انضباط (استراتژی – یک برنامه مکتوب) و هم اجرا (تاکتیک – افراد و ابزارها) را می طلبد.

استراتژی باید اولین کار شما باشد. در غیر این صورت، در نهایت زمان و پول خود را برای تاکتیک هایی که مناسب نیستند هدر خواهید داد. بنابراین، باید تحقیقات عمیقی انجام دهید و مراحل مناسب را برای توسعه برنامه بازاریابی 360 درجه خود دنبال کنید. هنگامی که کار را انجام دادید، می توانید آن را مستقر کنید.  با این اوصاف، در اینجا برخی از منابع و تاکتیک های بازاریابی (فراتر از وب سایت شرکت شما) وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید…

برنامه بازاریابی 360 درجه

1- رسانه های اجتماعی

این یکی از مهمترین منابع برای بازاریابی در عصر مدرن است. شبکه های رسانه های اجتماعی به شما این امکان را می دهند که در هر زمان با مشتریان فعلی و بالقوه تماس مستقیم داشته باشید. همچنین یک روش عالی برای تبلیغات دهان به دهان است، زیرا دنبال کنندگانی که برند شما را دوست دارند، پست ها را با دوستان و دیگران در شبکه گسترده خود به اشتراک می گذارند.

2- ایمیل مستقیم

آنچه ممکن است از بین رفته باشد یک بار دیگر جدید است.

این تاکتیک، که اغلب به عنوان پست حلزونی از آن یاد می شود، هنوز هم بسیار مرتبط است. دیگر چیز زیادی در صندوق پستی وجود ندارد، به همین دلیل است که باید با جزوه‌ها، بروشورها و غیره در آنجا حضور داشته باشید. حتی می‌توانید با قرار دادن URLهای ردیابی یا کدهای QR روی مطالبی که پست می‌کنید، تعیین کنید که چقدر این تاکتیک مؤثر است.

پست مرتبط: لید جنریشن سرنخ فروش بازاریابان

3- رویدادهای آنلاین

ایونت های زنده شامل انواع لایو، کنفرانس، سخنرانی، وبینار و… می باشد.

چشم انداز کمی تغییر کرده است، به خصوص در طول سال گذشته، و رویدادهای بیشتری به طور مجازی اتفاق می افتد. با این حال، هنوز فرصتی عالی برای ارتباط با مشتریان بالقوه و موجود وجود دارد. به مشارکت در کنفرانس ها، سخنرانی ها و سایر رویدادهای مرتبط با صنعت خود نگاه کنید. علاوه بر این، می توانید رویدادهای خود را به صورت آنلاین میزبانی کنید. از وبینارهای از پیش برنامه ریزی شده تا جلسات خلوت تر «هر چیزی از من بپرس». و…

با رئال ربات در دنیای همیشه در حال تغییر بازاریابی به سرعت آپدیت بمانید!

4- وبلاگ نویسی

این مهم است که به طور مداوم محتوای با کیفیت را از طریق وبلاگ ایجاد کنید و خود یا کسب و کارتان را به عنوان یک متخصص در زمینه مورد نظر خود معرفی کنید. این نه تنها باعث ایجاد اعتبار می شود، بلکه باعث ایجاد اعتماد در مخاطبان هدف شما نیز می شود. نکته کلیدی این است که مشخص کنید مشتریان بالقوه به چه چیزهایی نیاز دارند و ارزش واقعی را از طریق محتوایی که ایجاد می کنید ارائه دهید.

5- ساخت اپلیکیشن

هم وب_اپلیکیشن ها و هم اپلیکیشن های موبایل همیشه برای افزایش تجربه مشتری و حفظ ارتباط عالی هستند. برنامه های موبایل به ویژه مفید هستند زیرا به شما امکان می دهند در هر زمان و هر مکان به مشتریان دسترسی پیدا کنید.

6- پست الکترونیک

ایمیل مارکتینگ یک روش عالی برای انتشار اخبار مربوط به فروش یا معاملات ویژه ای است که در حال انجام است و همچنین برای اطلاعیه های مربوط به کسب و کار شما. همچنین به افراد امکان می دهد در لیست پستی مشترک شوند تا بتوانید به طور خاص پیام های خود را برای افرادی که بیشترین علاقه را دارند هدف قرار دهید.

7- ویدیو مارکتینگ

بازاریابی ویدئویی همچنان یکی از محبوب ترین و موثرترین شکل های تبلیغات است. حضور در یوتیوب و ارسال ویدیو در وب سایت شما می تواند به گسترش دسترسی شما و جذب مشتریان بالقوه کمک کند. شما حتی می توانید ویدئوهای انشعاب تعاملی ایجاد کنید. اینجا جایی است که یک نرم افزار مجموعه ای از متغیرها را بر اساس یک سری پرسش و پاسخ به هم پیوند می دهد. با تغییر پاسخ‌ها، ویدیو تغییر شکل می‌دهد و به بینندگان اجازه می‌دهد روایت خود را بسازند.

کمپین بازاریابی ۳۶۰ درجه چیست

8- وب سایت سازگار با موبایل

داشتن یک طراحی عالی برای کاربران استاندارد وب کافی نیست. شما همچنین باید سایت خود را برای مرورگرهای تلفن همراه بهینه کنید، به خصوص که درصد افرادی که اینترنت را در دستگاه های تلفن همراه مرور می کنند با سرعت زیادی در حال افزایش است. اشتباه نکنید. تلفن همراه به جایی نمی رسد، بنابراین اگر سایت شما در حال حاضر سازگار با موبایل نیست، باید سریع به آن رسیدگی کنید.

9- کارمندان شما

تیم شما با ارزش ترین دارایی شماست. هیچکس بهتر از کارکنان بسیار آموزش دیده و پرشور، یک کسب و کار را نمایندگی نمی کند.

 هیچ حجمی از رسانه های چاپی، رسانه های اجتماعی، ویدئو یا ایمیل نمی تواند جایگزین تجربه مشتری از کار با استعدادهایی شود که استخدام کرده اید و توسعه داده اید.

خلاصه

اگر از خود می‌پرسید که آیا ارزش ایجاد یک کمپین بازاریابی 360 درجه برای کسب‌وکارتان را دارد، پاسخ مثبت است. در عصر جدید، استفاده از یک روش برای دستیابی به مشتریان بالقوه کافی نیست. برای گسترش گستره مشتریان و افزایش فروش ، باید مطمئن شوید که نام تجاری شما در همه جا وجود دارد و این به معنای اتخاذ رویکردی جامع در بازاریابی برای انتشار پیام خود در سطح وسیع است.

سخن پایانی

آیا می خواهید بدانید که در کجا ممکن است فرصت های دسترسی به مشتریان بالقوه، ارتباط با آنها و تبدیل آنها را از دست بدهید؟
امروز یک مشاوره رایگان درخواست کنید و به تیم کارشناسان ما اجازه دهید استراتژی و تاکتیک های شما را بررسی کنند.

ما در Real Robot متعهدیم که شاهد موفقیت شما باشیم. هدف ما رشد کسب و کار شما با استراتژی های دیجیتال مارکتینگ اثبات شده است که به کسب و کار شما برای مدت طولانی کمک می کند.

همین امروز برای دریافت نکات بازاریابی و مقالات رایگان در سایت ما ثبت نام کنید تا نرخ بازگشت سرمایه و سود مازاد خود را افزایش دهید!

نویسنده

ساناز ذوقی
ساناز ذوقی سردبیر وبلاگ رئال ربات و مدرس دوره آموزش تولید محتوای متنی وب به صورت SEO-Friendly به روش خلاقانه با کمک هوش مصنوعی | کارشناس سئو و برگزار کننده سمینار تولید محتوا با هوش مصنوعی فیبوناچی | 6+ سال فریلنسری پروژه‌های سئو محتوای تحت وب