شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

روز جهانی گرافیک
شناسه پست: 10612
بازدید: 476

ضمن گرامیداشت روز جهانی گرافیک و تبریک و شادباش به گرافیست‌های خلاق و خوش قریحه ایرانی در بخش تقویم محتوا و مناسبت‌های اردیبهشت ماه 1402 وبلاگ رئال ربات به اهمیت این مناسبت در 7 اردیبهشت و 27 آوریل 2023 می پردازیم. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

روز جهانی گرافیک بر تمام گرافیست‌ها و مدیران شرکت‌های گرافیکی گرامی‌باد.

علت نامگذاری روز جهانی گرافیک

مصادف با سالروز تأسیس انجمن جهانی گرافیکی Icograda (ایکو گِرادا) سال ۱۹۶۳به مناسبت در تاریخ ۲۷ آوریل ۱۹۹۵ انجمن بین‌المللی طراحان گرافیک جهان تصمیم گرفت در تقویم جهانی به عنوان روز جهانی گرافیک به طور رسمی ثبت گردد.

1951262766 samatak com روز جهانی گرافیک چه روزی است؟


در این مقاله بخوانید: اولین هوش مصنوعی ایرانی | فیبوناچی آینده تولید محتوا در ایران


گرافیک یا ارتباط تصویری قسمتی از هنرهای تجسمی بوده و کاربردهای متنوعی دارد. طراحی گرافیک به معنی استفاده خلاقانه و جذاب از تکنیک‌های گوناگون ساخت آثار 2بعدی یا 3بعدی بر روی سطوحی از جنس کاغذ، دیوار، بوم، فلز، چوب، پارچه، پلاستیک، سنگ و در نهایت صفحات نمایش دیجیتال مثل کامپیوتر و گوشی موبایل می باشد.

معرفی رشته طراحی گرافیک

هدف از طراحی گرافیک ارتباط تصویری با بیننده و مخاطبین هدف و رساندن مفهوم و پیام ویژه و خاصی به آنهاست. رشته گرافیک در دانشگاههای هنر ایران از دیرباز مورد علاقه بسیاری از دانشجویان گرایش های هنرهای چندرسانه ای یا مالتی مدیا، نقاشی، طراحی، انیمیشن سازی، ساخت هنرهای تجسمی با استفاده از نرم افزارهای گرافیکی متعدد بسته به راحتی و کاربرد آنها بوده است.

معرفی نرم افزارهای طراحی گرافیک

بسیاری از برنامه ها امکانات و ابزارهای گرافیکی معروف در اینترنت و مارکت های محصولات دیجیتال وجود دارند که به منظور طراحی هویت بصری برند و کسب و کارهای قرن جدید دارند.


در این مقاله بخوانید: آموزش ساخت اینفوگرافیک در 7 مرحله!


ارتباط روز گرافیک و تولید محتوا

تمام بنرها، اسلایدها، موشن گرافی ها، گیف، ویدئوکلیپ، پست و استوری‌های جالبی که روزانه در سایت و اپلیکیشن های کاربردی موبایل، شبکه های اجتماعی و سایر پلتفرم‌های انتشار و اشتراک محتوا مشاهده می کنید. با استفاده از ذوق و خلاقیت های یک طراح گرافیک و به کمک همین نرم افزارها ساخته شده است.

نرم افزارهای گرافیکی محبوب در جهان برای گرافیست ها شامل انواع محصولات کمپانی ادوبی ADOBE همچون فتوشاپ، ایلستریتور، افترافکت، پریمیر، ایندیزاین، ادوبی XD و… هستند.

نرم افزار فیگما | Figma

جهت طراحی پیشرفته UI/UX صفحات وب‌سایت و اپلیکیشن موبایل و برای سیستم عامل های ویندوز و مک و علی الخصوص قابلیت اجرا در مرورگرها را بدون نسخه نصبی دارد.

نرم‌ افزار اسکچ | Sketch

جهت طراحی‌های دیجیتال صفحات سایت، اپلیکیشن‌ و اینترفیس (رابط کاربری) اختصاصأ منحصر به سیستم عامل مک از برند اپل APPLE است. اسکچ برخلاف نرم افزار گرافیکی فتوشاپ کاربردی در تدوین، رتوش یا ادیت عکس و پرینت و چاپ تصاویر ندارد.

در روز جهانی گرافیک و به مناسبت اهمیت فوق العاده بالای کارهای گرافیکی در حوزه دیجیتال مارکتینگ و با اعلام حمایت از گرافیست های خلاق و همکاران در آینده رئال ربات سمینار بزرگی در تبریز تدارک دیده ایم.

در این مراسم از محصولات جدید خود که یکی از مهمترین آنها اسکریپت هوش مصنوعی فیبوناچی |آینده تولید محتوا در ایران برای اولین بار رسماً رونمایی کند.

در تمام مراحل ساخت و توسعه این محصول بخش گرافیک تیم همراه ما بودند. در این سمینار از تلاش های شبانه روزی برنامه نویس و گرافیست و اعضای دیگر درگیر در این پروژه پولساز تقدیر خواهیم کرد.

برای رزرو واطلاع دقیق از نحوه شرکت در این سمینار با شماره تلفنهای پشتیبانی تماس بگیرید.

نویسنده

ساناز ذوقی
ساناز ذوقی سردبیر وبلاگ رئال ربات و مدرس دوره آموزش تولید محتوای متنی وب به صورت SEO-Friendly به روش خلاقانه با کمک هوش مصنوعی | کارشناس سئو و برگزار کننده سمینار تولید محتوا با هوش مصنوعی فیبوناچی | 6+ سال فریلنسری پروژه‌های سئو محتوای تحت وب