افزایش نرخ تبدیل (CR) سایت مبحث مهمی است که اغلب سئوکار ها و اهالی دنیای وردپرس با آن دست و پنجه نرم می کنند. سؤال متداولی که کاربران سئو از متخصصین مجرب سئو در تبریز می پرسند، این است که:
- بهترین، کارآمدترین و موثرترین روش های افزایش نرخ تبدیل به مشتری چیست؟
- چرا با وجود اینکه من جایگاه بالای نتایج گوگل و تعداد بازدید خوبی دارم، هیچ فروشی از طریق سایت ندارم؟
- چرا نرخ کلیک (CTR) بالا و ترافیک اکثر وبسایت ها منجر به خرید از سایتم نمی شود؟
و….
با آموزش سئو و تسلط بر مفاهیم تخصصی SEO همچون تکنیکهای افزایش نرخ تبدیل سایت همه مشکلات شما حل خواهد شد. در کل مبحث بهینه سازی نرخ تبدیل یا استراتژی CRO مهم و قابل تأمل برای صاحبان انواع مختلف سایت فروشگاهی یا خدماتی و… است. از این رو خواندن این مطلب آموزشی توصیه می شود. تا انتها با مقاله آموزشی جدید Real robot همراه باشید تا مشکل اساسی سایت شما را ریشه یابی و حل کنیم.
افزایش نرخ تبدیل سایت (Conversion Rate) را به کارشناسان سئو باتجربه بسپارید.
افزایش نرخ تبدیل با تاکتیک اورژانسی
اگر روزانه هزاران کلیک و بازدید از صفحات سایت داشته باشیم اما میزان نرخ تبدیل به مشتری (CR) زیر خط فقر باشد؛ چه فایده؟
هدف اصلی ما از صرف هزینه و زمان در فرآیند سئو سایت افزایش فروش و سودآوری بالا می باشد.
اگر نتوانید از طریق وب سایت خود درآمدزایی کنید دیگر لزومی به راه اندازی فروشگاه اینترنتی و طراحی سایت نیست.
پس دقت کنید که «هدف نهایی طراحی سایت و سئو جذب خریدار و افزایش میزان فروش و در نتیجه کسب درآمد است و لاغیر.»
کانورژن ریت یا نرخ تبدیل چیست ؟
نرخ تبدیل (Conversion Rate) وابستگی مستقیم به نیاز صاحبان کسب و کار آنلاین دارد. امکان دارد شما در ترافیک سایت خود فقط به دنبال تولید سرنخ یا لید جنریشن باشید.
مثلاً با استفاده از تکنیک CTA یا کال تو اکشن در دیجیتال مارکتینگ به ازای اقدام کاربر وبسایت در جهت رفع نیاز شما نرخ تبدیل محاسبه می شود.
3 گام مهم قبل از افزایش نرخ تبدیل
به منظور افزایش نرخ تبدیل یا CR سایت خود بایستی هم به ایجاد اقدام یا اکشن و هم تکمیل و استمرار این روند دقت کنید.
طرح 3 مرحله ای CRO سه گام اساسی که بر این نکته اشاره دارد که باید اول از همه یک نمای کلی از وب سایت خود داشته باشید تا بتوانید آن را به طور موثر از نظر نرخ cro بهینه سازی کنید:
- درایورهایی که مردم را به وب سایت شما می آورند.
- موانعی که ممکن است آنها را متوقف کند یا آنها را ترک کند.
- قلاب هایی که آنها را متقاعد به تبدیل می کنند.
تکنیک های بهینهسازی نرخ تبدیل (CRO)
اگر یک بازی شطرنج بازی میکردید، هدف نهایی شما (معروف به تبدیل شما) این است که حریف خود را مات کنید. اما قبل از رسیدن به آنجا، باید کل صفحه بازی را به دقت و به طور مکرر ارزیابی کنید.
در مورد وبسایت شما هم دقیقا همینطور است: قبل از انجام هر نوع حرکتی، باید به تصویر از دید کلی و هوشمندانه نگاه کنید و این روش صد درصد جواب می دهد.
از تصاویر و ویدئوکلیپ های جذاب و با کیفیت استفاده کنید.
با نمایش ریز و درشت کالاها و تصویربرداری حرفه ای و باکیفیت و دقیق از جزئیات مخحصول بازدیدکننده احساس ملموس تری داشته و راحت تر تصمیم به خرید می گیرد.
بهبود سرعت صفحات وبسایت
آمار و ارقام نشان می دهد که در صورت کند بودن سرعت لود وبسایت در بارگذاری بیشتر از 3 ثانیه موجب ترک سایت توسط بازدید کننده می شود. بدین معنی که درصد بالایی از تجربه کاربری پلتفرم ها به مسأله بهینه سازی سرعت سایت بر می گردد.
جالب است که بدانید با افزایش هر 0.1 ثانیه به سرعت بالا آمدن سایت، 1% از فروش یا نرخ تبدیل مشتری سایت کاهش مییابد!
برای بررسی و تست سرعت سایت می توان از ابزارهای کاربردی آنالیز سئو مانند GTmetrix یا Moz استفاده کرد.
تولید و بهینه سازی محتواهای ویدیویی
استفاده از محتویات ویدیویی در سایت میزان ماندگاری کاربر در سایت را افزایش میدهد.
قرار دادن دکمه Call To Action مناسب در صفحات مورد نظرسایت: قراردادن دکمه کال تو اکشن با استانداردهای مناسب طراحی و هایلایت کردن دکمه به منظور جلب توجه کاربر.
به اشتراک گذاشتن نظرات کاربران:
به منظور ایجاد حس اعتماد کاربران سایت و تبدیل آنها به مشتری وفادار لازم است که از نظرات مشتریان قبلی در رابطه با محصولی که قبلا خریده اند باخبر شوند.
بهینه سازی UX صفحات محصولات (تجربه کاربری):
مسلما داشتن یک وب سایت مطابق با اصول Web design، کاربر را راحتتر به مشتری تبدیل خواهد کرد.
امکان جستجوی محصولات سریع:
با داشتن تیترهای مناسب برای محصولات و قرار دادن سرچ باکس در دسترس ترین بخش سایت، کاربر را از سردرگمی نجات دهید.
امکان پرداخت هزینه به طرق متفاوت:
وجود قابلیت های گوناگون پرداخت همچون امکان کارت به کارت، قرار دادن شماره شبا، شماره حساب، پرداخت نقدی و اقساطی آسایش و امنیت کاربر را تضمین می کند.
بهینه سازی برای موبایل (رسپانسیوسازی)
به دلیل استفاده زیاد و روزمره کاربران از دستگاه موبایل, بهتر است صفحات سایتان با دستگاه موبایل هم منطبق باشد که از طریق ابزار Mobile-Friendly Test این مورد را میتوانید تست کنید.
داشتن پشتیبانی۲۴ساعته آنلاین:
با افزودن سیستم گفتگوی آنلاین سایت به کاربران شما این امکان را می دهد که از روش ساده و در دسترس تری مشکلات و سوالات خود را با پشتیبانی فروش سایت شما در میان بگذارد.
به روزرسانی وبسایت:
اگر محتوای سایت خود را مرتباً بروز رسانی کنید کاربر از معتبر بودن سایت شما کاملا مطمئن خواهد بود. آپدیت محتویات سایت مهم ترین مورد پس از انتشار محتواهاست که اغلب فراموش یا اهمال کاری می شود.
جلب اعتماد مشتریان با مجوزهای ضروری:
با داشتن ای نماد الکترونیکی و دریافت محئز کسب و کار اینترنتی از اتحادیه کسب و کار و اصناف در سایت و برقراری امنیت سایت قطعاً میزان اعتماد کاربران و احتمال افزایش نرخ تبدیل به مشتری بالقوه و وفادار بیشتر می شود.
پیشنهاد کد یا کوپن تخفیف در طولانی مدت:
با ارائه کد تحفیف به مناسبت های گوناگون و اعلام آن از هر طریقی به کاربران سایت، مخاطب را مشتاق به بازدید از سایت و بهره مندی از پروموشن تخفیف دار میکند. این کوپن ها را می توانید از طریق ایمیل مارکتینگ، انتشار در اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی و… به جامعه بیشتری از مخاطبین اطلاع رسانی کنید.
توجه داشته باشید:
رسالت تیم دیجیتال مارکتینگ تبریز ارائه سرویس پشتیبانی، مشاوره، توسعه و بهینهسازی وبسایت مشتریان است.
در ضمن نحوه اجرای تکنیک های آموزش داده شده کاملاً به خود شما بستگی دارد. از این جهت حین کار بر روی سایت خود و در صورت نیاز به کمک کارشناسان ما تماس بگیرید: 09148745374
برنامه CRO چیست؟
یک برنامه CRO که به عنوان استراتژی CRO نیز شناخته می شود، یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ در تبریز و سایر مناطق جهان است که مشاغل برای بهبود و افزایش نرخ تبدیل وب سایت یا اپلیکیشن خود ترتیب می دهند. برنامه های CRO شامل تجزیه و تحلیل کل صفحات سایت جهت یافتن موانع تبدیل و سپس بهینه سازی صفحات وب برای افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری می باشد.
عالی و بینظیر بود ممنونم❤
ممنون بابت مقاله 🌹🌹
عالی بود🤞🤞🤞