شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

تولید محتوا مشاوره تلفنی
شناسه پست: 1459
بازدید: 498

وقتی شما به سوالی برمیخورین و دنبال پاسخش میگردین، قصد خرید محصولی رو دارین و نیازمند اطلاعات بیشتری درباره اون محصول هستین یا میخواین آخرین اخبار جهان رو پیگری کنین، اولین جایی که بهش مراجعه میکنین کجاست؟ حدس من گوگل یا به طور کلی هر موتور جستجوی دیگه است. شما تنها نیستید. گوگل تنها روزانه به چهار میلیارد جستجو پاسخ میده! تصور این حجم از جستجو یکم دشواره! یه سوال دیگه که پیش میاد اینه که اگه بخوایم یه سایت راه بندازیم، قیمت تولید محتوا در تبریز رو چه جوری باید محاسبه کنیم؟ چه چیزهایی روی هزینه تولید محتوا موثر هستن؟ در قدم اول باید ببینیم که محتوا چیه و بعد ببینیم قیمت تولید محتوا چه جوری حساب میشه.

تولید محتوا چند است؟ نرخ تولید محتوای متنی و تصویری

آموزش تولید محتوا در تبریز به شکل پروژه محور و سئو بیس | کسب درآمد میلیاردی!

محتوا چیست؟

وقتی سوالی رو در نوار جستجو وارد میکنین، لینک هایی برای شما به نمایش درمیان. به این لینک ها محتوا گفته میشه. یعنی شما تقریبا هر روزه محتوا مصرف میکنید. داستان های خبری، فیدهای اینستاگرام، پست های یک وبلاگ، فیلم ها، همه و همه محتوا هستن. محتوا بخش بزرگی از زندگی ما رو تشکیل میده و اجتناب از اون دشواره. ما رو آگاه میکنه، به سوالات ما پاسخ میده، ما رو سرگرم میکنه و باعث میشه لبخند بزنیم. این محتواست که به کارفرمایان کمک میکنه تا افراد رو جذب کسب و کار خودشون کنن و مشتریان خودشون رو به روز نگه‌دارن. ایجاد محتوا به صورت نوشتاری یا تصویری پیرامون هر موضوعی میتونه باشه؛ محتوای متنی مثل نوشته های یه وبلاگ و محتوای بصری مثل ویدئو، اینفوگرافیک یا سایر قالب ها.

ما توی این مقاله قصد داریم به قیمت تولید محتوا بپردازیم و بررسی کنیم چقدر ارزش داره برای کسب و کارمون خرج کنیم.

محتوا content

 

بازاریابی محتوا در تبریز

کارفرمایانی که میخوان بیشتر به مشتریان خودشون برسن و درآمد بیشتری کسب کنن و در صدر نتایج جستجو قرار بگیرن، بازاریابی محتوا براشون تبدیل به امری ضروری میشه. در سال جاری، مشاغل کوچک و متوسط به صورت متوسط هرماه از ۲ هزار تا ۱۰ هزار دلار برای فعالیت های بازاریابی خودشون خرج کردن. برخلاف بازاریابی سنتی، بازاریابی محتوا روی جستجو آنلاین تمرکز داره و میتونه همراه با سئو یا بهینه سازی موتور جستجو ، شما رو به هدفتون برسونه.

فکر کنین شما بررسی های لازم رو انجام دادین و متوجه شدین که کسب و کارتون به بازاریابی محتوا نیاز داره. قبل از هر اقدامی نیازمند یک برنامه ریزی دقیق هستین.

انواع قیمت تولید محتوا

هزینه تحقیق محتوا

قبل از اینکه به تولید محتوا بپردازین، انجام تحقیقات اولیه مهم است. استفاده از تجربه و دانش یه کارشناس به شما این امکان رو میده تا راه‌های پیشرفت کار خودتون رو پیدا کنید. اون شما رو به سمت استراتژی مورد نظرتون سوق میده. متأسفانه استانداردهای لازم برای قیمت گذاری هزینه تحقیق محتوا وجود نداره. در حالی که بعضی از شرکت ها مبالغی بالغ بر ۲۵ هزار دلار برای یک کارشناس دریافت میکنن، شرکت های دیگه ای هستن که فقط ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار از مشتریان خودشون میگیرن. تحقیقات پیرامون محتوا بسیار ضروری است. بدون اینکار نمیتونیم بهترین جهت برای موفقیت رو سریعتر پیدا کنیم.

هزینه محتوا وب سایت

در سال ۲۰۱۹ میلادی، برخی از نویسندگان محتوا ۲۵ هزار دلار به ازای هر صفحه و برخی دیگر فقط برای هر کلمه ۱ تا ۲ دلار دریافت میکنن. در آخر قیمت نهایی بستگی به آژانس یا نویسنده ای داره که انتخابش میکنین. توجه داشته باشین زیاد ارزون بودن و زیاد گرون بودن معقول نیست.به عبارت دیگه، این جملات صحیح نیستن: «چون یک آژانس یا نویسنده گرون تر میگیره پس نتیجه بهتره و چون جای دیگه ارزون تره پس کار تأثیرگذاری ارائه نمیده.»

پولی که قراره پرداخت کنین باید با منطق جور دربیاد، پس حسابی در مورد آژانس‌ها و نویسنده‌ها تحقیق کنین. اگر به دنبال سرمایه گذاری روی محتوای وب سایت هستین، میتونین انتظار داشته باشین ماهانه بین ۲ هزار تا ۱۰ هزار دلار پرداخت کنین. این به شرطیه که به دست آوردن نتیجه خوب در رتبه بندی موتورهای جستجو برای شما اولویت باشه.

تولید محتوا در تبریز هزینه

هزینه محتوا وبلاگ

مثل محتوا وب سایت، نویسندگان و آژانس‌ها برای هر پست وبلاگ با ۲۰۰۰ کلمه از ۱۰۰ تا 3 هزار دلار مطالبه میکنن. به طور معمول با افزایش تعداد کلمات، مبلغ بیشتری باید پرداخت کنین، یعنی صرفنظر از اینکه چه نویسنده و آژانسی مسئول کار شماست، قیمتی که برای یک پست وبلاگ ۳۰۰۰ کلمه‌ای قراره پرداخت کنین خیلی بیشتر از یک پست ۸۰۰ کلمه ای میشه. یکی از کارهای مهم آژانس‌های بازاریابی محتوا اینه که قیمت مناسب برای محتوای شما رو متناسب با نیازهای شما ارائه بدن. اونها تعداد و طول پست های وبلاگ شما و همچنین مطالب دیگه رو درنظر میگیرن. سپس با توجه به تمام جوانب، کمکتون میکنن تا به بهترین نتیجه برسین.

هزینه محتوا رسانه های اجتماعی

قیمت محتوا رسانه های اجتماعی از هزار دلار تا 7 هزار دلار در هر ماه متغیر است. به طور کلی، تعدادی از عوامل بر دستمزد تولید محتوایی که قراره پرداخت کنین، تاثیر داره:

  • تعداد کانال‌ها: هرچه تعداد کانال‌های بیشتری برای رسانه های اجتماعی استفاده کنین، قیمت تولید محتوا شما بالاتر میره. هرچه بیشتر از کانال‌ها استفاده کنین، به مشتریان بیشتری میرسین. با این حال، توجه به اینکه مخاطب‌های شما از چه رسانه و کانال‌هایی استفاده میکنن، اهمیت ویژه ای داره. هیچ دلیلی برای پرداخت هزینه برای کانال اجتماعی که هیچکدوم از مخاطب‌های شما اون استفاده‌ای نمیکنن، وجود نداره.
  • بسامد پست‌ها: به فواصل پست گذاشتن در صفحات اجتماع دقت کنین. آیا هفته ای یکبار این کار رو انجام میدین یا چندبار در طول روز؟ این فاصله یکی از مهم ترین عوامل برای پیشرفت کارتون است. در واقع فواصل مرتب نشون میده که شما چقدر برای کسب و کار و مخاطب‌های خودتون ارزش قائلین. دقت کنین که ارزش محتوای پست‌ها نباید افت پیدا کنه. هرچه بیشتر خواهان پست‌های زیادتر در طول فاصله معین باشین، بیشتر باید برای تولید محتوا هزینه کنین.
  • نظارت و گزارش دهی: برخی از آژانس‌های بازاریابی محتوا، نظارت و گزارش دهی رو به عنوان بخشی از برنامه های محتوای خودشون ارائه میدن. این کار به شما امکان میده تا محتوای خودتون رو تحلیل و بهینه سازی کنین. در نتیجه به مشتری‌های بیشتری برسین. این ویژگی، وقتی که میخواین بیشترین بازده سرمایه گذاری (ROI = Return On Investment) ممکن رو داشته باشین خیلی به چشم میاد. اما اغلب هزینه بالایی رو میطلبه.
  • هزینه تبلیغات: علاوه بر تولید یک محتوای کلی، اگر شما خواستار تبلیغات در رسانه های اجتماعی باشین، باید مبلغ اضافه تری پرداخت کنین.

هزینه به روز کردن محتوا

برای حفظ رتبه بندی موتورهای جستجو و بهینه سازی محتوا باید مرتباً محتوای خودتون رو به روز کنین. این کار باعث میشه ترافیک بیشتری داشته باشین. وقتی که با یک شرکت بازاریابی محتوا کار میکنین، اغلب این نوع هزینه رو به عنوان بخشی از هزینه تولید محتوا شما درج میکنن. در عین حال باید تا حدودی به کار رقبای خودتون هم نظارت داشته باشین. غالباً شما همون مقدار که برای نوشتن نسخه ی جدید یک وب سایت هزینه میکنین، به همون میزان هم باید برای بهینه سازی و به روز کردن خرج کنین. قیمت‌های به روز رسانی محتوا در هرجایی میتونه از 4 هزار دلار تا ۱5 هزار دلار باشه.

تولید محتوا در رسانه های اجتماعی

تأثیر مدل‌های بازاریابی روی دستمزد تولید محتوا

وقتی که میخواین محتوا برای سایت یا رسانه های اجتماعی خودتون انتخاب کنین، گزینه های مختلفی پیش روی شما قرار میگیره. این گزینه ها بر دستمزد تولید محتوا و در نتیجه قیمت تولید محتوا تأثیرگذار خواهند بود.

Freelancers یا نویسنده‌های مستقل

نویسندگان یا پیمانکاران مستقل میتونن تولید محتوای شما رو به عهده بگیرن. بسته به شخصی که شما انتخاب میکنین، قیمت تولید محتوا متفاوت خواهد بود. ممکنه اونها کلمه به کلمه باهاتون حساب کنن یا برای کل پروژتون یک مبلغ کلی بگن. ممکنه که انتخاب فریلنسرها جذاب به نظر برسه، ولی پیدا کردن یک شخصِ باصلاحیت، کار آسونی نیست. شما ممکنه بخواین نویسنده محتوایی رو پیدا کنین که دستمزد تولید محتوای کمتری پرداخت کنین. ولی بهتره که احتیاط کنین، چون اغلب اینجور افراد تخصص لازم برای تولید محتوا رو ندارن، به خاطر همین قیمت تولید محتوا پایین پیشنهاد میدن.

In-House یا نیروی داخلی

همچنین تمیتونین از یکی از نیروهای خودتون بخواین که براتون تولید محتوا کنه. به این صورت که شما به کسی یا تیمی از کارمندان شرکت خودتون دستمزد تولید محتوا رو پرداخت میکنین. یا یه سری نویسنده محتوا استخدام کنین و اون وقت حقوقی که به اونا میدین میشه هزینه تولید محتوا. برای اکثر مشاغل کوچک و متوسط، این کار توجیه اقتصادی نداره. اگر میخواین محتوای بیشتری ایجاد کنین باید نویسندگان بیشتری استخدام کنین و این کار ریسکه. چون شما باید از نحوه آموزش دیدن، به روز بودن و داشتن دانش فنی کافی اونها مطمئن باشین. اینجوری هزینه تولید محتوا واسه شما خیلی بالا میره. یعنی به نظر پولی به اسم تولید محتوا به کسی نمیدین اما قیمت تولید محتوا به این شیوه براتون گرو‌تر در میاد.

Agencies یا آژانس‌ها

گزینه آخر اینه که میتونین با یک آژانس بازاریابی محتوا یا شرکت تولید محتوا کار کنین. بیشتر آژانس‌ها ماهانه هزینه دریافت میکنن. اونها متناسب با بودجه و هدف شما برنامه ارائه میدن و برای شما و شرکت شما بهترین نتیجه رو به ارمغان میارن.

انواع هزینه تولید محتوا

بهتره روی یک بسته کامل بازاریابی محتوا سرمایه گذاری کنیم یا برای صفحات وب سایت هزینه تولید محتوای جداگونه ای پرداخت کنیم؟

این سوالیه که باید قبل از شروع به کار بهش جواب بدین تا دید خوبی نسبت به هزینه تولید محتوا پیدا کنین.

هزینه تولید محتوا در بسته‌های بازاریابی

سرمایه‌گذاری توی یک برنامه جامع بازاریابی معمولاً عاقلانه‌تره. خب حالا چرا؟ محتوایی که تولید کردین برای حفظ رتبه بندی و جایگاهش نیازمند نظارت و به روز رسانی است. همونطور که قبلاً گفتیم، غالباً آژانس‌ها این هزینه رو به عنوان بخشی از بسته‌های بازاریابی محتوایی خودشون درج میکنن. هنگامی که روی بسته‌های بازاریابی یک آژانس سرمایه گذاری میکنین، به کارشناسان رسانه‌های اجتماعی و SEO هم دسترسی پیدا میکنین. این مزیت میتونه شما رو در راه حداکثر کردن تأثیر محتوای شرکت شما یاری کنه.

هزینه تولید محتوا به صورت صفحات جداگانه

ببینین، اگر به دنبال نوشتن چند صفحه برای سایت خودتون هستین، پرداخت هزینه تولید محتوا به ازای هر صفحه ممکنه گزینه خوبی باشه. اگر شما به ازای هر صفحه، به کسی برای تولید محتوا پول پرداخت کنین، مسئولیت نظارت و به روز رسانی سایت رو خودتون باید به عهده بگیرین. این کار برای خیلی از مشاغل سخت و پیچیده میشه و نیازمند وقت زیادی هست. چون صاحب یک کسب و کار به اندازه کافی مشغله های دیگه ای هم داره. پرداخت برای هر صفحه محتوا وسوسه انگیزه اما حتماً باید به مسئولیت‌های بعدش هم فکر کنین.

به عنوان نتیجه میشه گفت: سرمایه گذاری برای تولید محتوا به صورت بسته بازاریابی اغلب بزرگترین فرصت بازدهی رو فراهم میکنه. ارزش چیزی که به دست میارین، بیشتر از پولیه که به عنوان هزینه تولید محتوا براش پرداخت کردین.

بسته تولید محتوا شامل چه مواردی میشه؟

اینکه یه بسته تولید محتوا شامل چه چیزهایی بشه، بستگی به آژانس یا شرکت تولید محتوایی که باهاش کار میکنین و برنامه ریزی شما برای تولید محتوا داره. ولی به صورت کلی میشه این موارد رو نام برد:

  • مقالات و پست های وبلاگ‌ها
  • نظارت بر رسانه‌ های اجتماعی
  • اینفوگرافیک ها و نقاشی های متحرک که ۶۰ هزار بار توسط افراد سریعتر از متن پردازش میشن
  • ویدیو های سفارشی که مخاطبان ۱۰ برابر نسبت به یک متن بازدید دارن.

عوامل موثر بر قیمت تولید محتوا

  • چه مقدار محتوا میخواین تولید کنین؟ همونطور که قبلا اشاره کردیم، هرچه بیشتر خواهان افزایش اعتبار دامنه سایت باشین یا بخواین تعداد صفحات شما بالاتر بره، قیمت تولید محتوا بیشتر میشه.
  • چه نوع محتوایی میخواین ایجاد کنین؟ آیا صفحات مقاله، پست های وبلاگ و محتوای رسانه های اجتماعی برای بازاریابی لازم دارین؟ در نظر داشته باشین که بسته به نوع محتوا قیمت ها متفاوت خواهد بود.
  • آیا شما به خدمات اضافی که شرکت تولید کننده محتوا ارائه میده احتیاج دارین؟
content creation price

موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان سایت به طور یکسان محتوای تازه و با کیفیت رو دوست دارن. وبلاگ شما مکانی عالی برای اشترک گذاری مطالب و اطلاعات با ارزش شماست. به شرطی که به روز رسانی های مداوم رو فراموش نکنین. این کار شما، افراد رو ترغیب میکنه تا قدم‌های بعد رو برای ارتباط بیشتر با کسب و کار شما بردارن. این روزها اکثر کسب و کارها بیشتر به سمت آنلاین شدن میرن و دیگه به روش سنتی کار نمیکنن. دلیل این کار، تسهیل انجام امور و صرفه جویی در وقت و منابع ست. پس اگر میخواین کسب و کار خودتون رو هرچه سریع‌تر راه بندازین، قبل از برداشتن هر قدمی تحقیق کنین. چون رقبای شما کم نیستن! و یکی از اصلی ترین عواملی که باید بررسی کنین، همین قیمت تولید محتوا است.

نظر شما برای ما مهمه

به این نوشته از ۱ تا ۵ امتیاز بدین

نویسنده