شما این محصولات را انتخاب کرده اید
سبد خرید
تایید و پرداخت
دسترسی به محصول
سبد خرید شما در حال حاضر خالی است.

بازگشت به فروشگاه

افزایش نرخ کلیک
شناسه پست: 6385
بازدید: 494

افزایش نرخ کلیک یا CTR سایت با چند تکنیک ساده و تخصصی که شاید تا به حال به گوشتان نخورده را در این مطلب یاد بگیرید! همین ابتدای امر خیالتان را راحت می کنم. SEO چیزی غیر از تلاش برای افزایش نرخ CTR کلمات کلیدی وب سایت نیست. به همین جهت مطالعه مقاله کاربردی آموزش تکنیک های طلایی افزایش نرخ کلیک برای سئوکار ها، وبمستر و وردپرس دوستان بسیار مفید است.

مقاله پیشنهادی: کاربرد گوگل سرچ کنسول (Google search console)

افزایش نرخ کلیک CTR کلمات کلیدی در سرچ کنسول

محاسبه نرخ کلیک با CTR

نرخ CTR چیست؟

Click through rate به اختصار CTR که ترجمه آن در زبان فارسی میانگین نرخ کلیک می باشد از اصطلاحات تخصصی حوزه سئو و بهینه سازی وب سایت است. تعداد کلیک تقسیم بر تعداد impression یا (تعداد نمایش صفحه) فرمول کلی محاسبه نرخ CTR می باشد. از مهمترین معیارهای سنجش برتری کسب و کار آنلاین در زمینه بازاریابی دیجیتال و کمپین های تبلیغاتی و ایمیل مارکتینگ محسوب می شود. در این مقاله سیر تا پیاز محاسبه و روش‌های افزایش نرخ CTR یا میانگین نرخ کلیک را در مبحث سئو پیشرفته برای افراد متخصص یا مبتدیان وردپرس و دنیای وب بررسی کرده ایم.

مقاله پیشنهادی: آموزش گوگل آنالیتیکس 2022 (Google Analytics)

اهمیت افزایش نرخ CTR در دیجیتال مارکتینگ

محاسبه و سعی در افزایش نرخ کلیک (CTR) در دیجیتال مارکتینگ اهمیت فوق العاده بالایی داشته و از ارکان ضروری سئو برای یک سئوکار فعال و مسلط به مباحث موتور جستجوی گوگل است. هر چه این نرخ بیشتر باشد، سئو سایت شما استاندارد تر است. با گوگل سرچ کنسول ابزار تحلیل و آنالیز SEO چقدر آشنایی دارید؟ برای محاسبه CTR نیازی نیست هیچ محاسبه ای را انجام دهید. چرا که خود گوگل ابزارهایی مانند سرچ کنسول را در اختیار دیجیتال مارکترها قرار می دهد.

آموزش افزایش نرخ کلیک

  • وارد سرچ کنسول شده و در بخش Performance آمار را بر اساس تعداد ایمپرشن فیلتر کنید تمام کلمات کلیدی با تعداد ایمپرشن بالا را در داخل صفحه استفاده کرده و بر مهم ترین های آن لینک خارجی قرار دهید.
  • فعال سازی اکسترکشن دیتا تاثیر مستقیمی روی سئو سایت ندارد. اما موجب می شود نسبت به سایر رقبا بیشتر و بهتر دیده شوید. بنابراین در افزایش نرخ کلیک یا CTR تاثیر غیرمستقیمی دارد.
  • روی کلمات کلید هدف و کلمات لیدی لانگ تیل (طولانی) جزو نتایج برتر گوگل باشید.

تکنیک طلایی افزایش نرخ کلیک

روی برندسازی کسب و کار آنلاین (تجارت الکترونیک) خود کار کنید. این تکنیک طلایی افزایش نرخ کلیک است.

سایت هایی که معروف شده اند بسیار بیشتر از سایر رقبایشان بازدید می خورند؛ حتی اگر از نظر سئو نیز ضعیف باشد! مثلاً وقتی در داخل گوگل سرچ میکنید خرید گوشی کلی وبسایت برای شما نمایش داده می شود اما غالبا روی سایت دیجی کالا کلیک می شود. چرا؟ دقیقا به دلیل محبوبیت بالای برند این سایت فروشگاهی می باشد و لاغیر…

حضور سایت شما در جایگاه اول گوگل و خصوصاً سه لینک اول نتایج جستجوی گوگل نیز در افزایش نرخ CTR موثر است. و صد البته اکسترکشن دیتا یا اسکیما (ستاره ها و پرسش و پاسخ صفحه سایت) که در ادامه به طور مفصل شرح داده ایم.

Impression چیست؟

Impression به معنی حضور در نتایج جستجوی گوگل است. هر زمان که یک کاربر عبارتی را در گوگل جستجو میکند برای تمام نتایج موجود در صفحه یک Impression ثبت می شود. حتی اگر شما در بخش نقشه یا تصاویر حضور داشته باشید یک impression برای شما لحاظ می شود. اگر شما در انتهای صفحه دوم نتایج گوگل باشید ولی کاربر به این صفحه مراجعه نکند برای شما Impression ثبت نمی شود. ولی اگر کاربر وارد صفحه دوم شود حتی اگر تا پایین صفحه اسکرول نکند که نتیجه شما را مشاهده کند برای شما impression لحاظ می گردد.

تعیین میزان دقیق جستجوها با ابزارهای تحقیقات کلمات کلیدی مثل keyword planner

مقاله پیشنهادی : CTA چیست ؟ + 3 ترفند کال تو اکشن موفق

وقتی کاربر گوگل لینک سایت شما را در نتایج جستجو می بیند، تصمیم گیری در مورد این که سایت متناسب با نیاز اوست یا خیر کمی طول می کشد و بعد تصمیم بر کلیک روی لینک می گیرد. باید خیلی هوشمندانه در این بازه زمانی کوتاه بر مغز مخاطب تاثیر مثبت بگذارید وگرنه کلیک نخواهد کرد.

1- عنوان صفحه در نتایج جستجو

عنوان هر صفحه از سایت شما توسط تگ title که در هدر صفحه قرار دارد تعیین میشود. قبلا مقاله ای برای آموزش سئو عنوان صفحه منتشر کرده ایم که میتواند برای شما جذاب باشد. ولی در این بخش در مورد سئو عنوان صحبت نمی کنیم بلکه قصد داریم شانس کلیک را افزایش دهیم.

به طور متوسط فضا برای عنوان ۷۰ کاراکتر است که به شما اجازه می دهد عبارات جذاب بنویسید.
برخی کلمات هستند که در فضای وب رواج یافته و نشان دهنده یک مفهوم مشخص به کاربر هستند.

  • امروز
  • همین حالا
  • سریع
  • قدم به قدم
  • آسان
  • ساده
  • ارزان
  • رایگان
  • چیست و …

استفاده از این عبارات در عنوان صفحه میتواند شانس شما را برای افزایش CTR به شدت افزایش دهد.

تبصره

عبارات جذاب بسته به نوع کسب و کار شما و هدف مخاطب از جستجو متفاوت است. برای رسیدن به جذاب ترین عبارات پیشنهاد می کنیم ابتدا چه عنوان مختلف را طراحی کرده و در بازه های یک هفته ای از آنها استفاده کنید. بررسی نرخ کلیک کاربران در این بازه ها به شما نشان می دهد که چه کلماتی بیشترین جذابیت را از دید کاربران داشته اند.

2- بهینه سازی متا دیسکریپشن

توضیحات متا دقیقا زیر عنوان نمایش داده میشود و فضایی بزرگتر ولی با فونت کوچکتر در اختیار شما قرار میدهد. به طور متوسط تعداد کاراکترهایی که در بخش توضیحات نمایش داده میشود 168 کاراکتر است ولی با توجه به عبارت جستجو شده و محتوای صفحه ممکن است گوگل متنی کوتاه تر و یا حتی بلندتر را به کاربران نمایش دهد.

مقاله پیشنهادی: لید جنریشن (lead generation) سرنخ فروش بازاریابان!

در متن متا دیسکریپشن توصیفی دقیق از محتوای صفحه بنویسید و با استفاده از جملات جذاب کاربر را به مطالعه ادامه محتوای صفحه ترغیب کنید. مثلا با افزودن عبارت «به همراه ویدئوی آموزشی» در متا شانس شما برای انتخاب توسط کاربر بیشتر می شود.

نرخ عبارت اصطلاح مخفف CTR در Google search console

3- استفاده از Schema

احتمالا شما هم هنگام جستجو در نتایج گوگل سایت هایی را مشاهده کرده اید که در کنار عنوان و توضیحات اطلاعات تکمیلی نیز به کاربر نمایش می دهند. معروف ترین نمونه نشانه گذاری استاندارد یا اسکیما به سیستم امتیازدهی مربوط میشود که به شکل ستاره های طلایی یا زرد رنگ در نتایج جستجو گوگل نشان داده می شود.
استفاده از این ابزار به شما کمک می کند توجه کاربر را جلب کرده و CTR خود را بهبود دهید.

البته نشانه گذاری (اسکیما) تنها به نمایش ستاره محدود نشده و بر حسب نوع محتوای یک صفحه از سایت می توان مدل های مختلفی از آن را استفاده کرد.

سخن پایانی

جهت دریافت خدمات تولید محتوا و سئو به صورت حرفه ای در تبریز به وبسایت مدیریت هوشمند کسب و کارهای آنلاین و سایت رئال ربات مراجعه کنید. سؤالات خود در خصوص روش های افزایش نرخ کلیک و مشکلات خود را با کارشناس سئو سایت تبریز مطرح نمائید.

نویسنده

ساناز ذوقی
ساناز ذوقی سردبیر وبلاگ رئال ربات و مدرس دوره آموزش تولید محتوای متنی وب به صورت SEO-Friendly به روش خلاقانه با کمک هوش مصنوعی | کارشناس سئو و برگزار کننده سمینار تولید محتوا با هوش مصنوعی فیبوناچی | 6+ سال فریلنسری پروژه‌های سئو محتوای تحت وب