You picked these products
Shopping Cart
Confirm & Payment
Access to Product
Your cart is currently empty.

Return to shop

db4b9a51 f45b 4265 bdf6 ada542e48c11
Post id: 1470
Views: 1503

وقتی تصمیم قطعی گرفتین که باید یه وبسایت داشته باشین، یکی از سرنوشت ساز ترین تصمیم های بعدی، انتخاب یک اسم برای وب سایت آیندتونه. این تصمیم مثل دو روی سکه است؛ یعنی یه اسم پیشنهادی برای سایت می تونه باعث بشه از فردا (نه حالا از فردا!! از روزی که وبسایت رو راه میندازین) کارتون کلی پیشرفت کنه، یا برعکس … این قدر اسم پشنهادی برای وبسایت رو عجولانه و بدون بررسی تایید کرده باشین که در نهایت هیچ بازدیدی از سایتتون نشه و تمام نقشه هاتون نقش بر آب بشه.

اهمیت اسم پیشنهادی برای سایت

تصمیم درباره اسم پیشنهادی سایت شما، میتونه مهم ترین تصمیم درباره کسب و کار شما باشه. چوناسم سایت یا نام دامنه در واقع نحوه اطلاع از وبسایت شما به صورت آنلاین هست. این اسم منحصر به فرد شما در اینترنت هست و دیگران می تونند از طریق یه موتور جستجو مثل گوگل، سایت شما را پیدا کنن.

اسم پیشنهادی برای وب سایت تو سئو سایت بسیار تاثیرگذاره. یعنی باعث میشه تو حوزه کاریتون و با کلید واژه ای که انتخاب کردین در صفحه نتایج گوگل رتبه خوبی پیدا کنین.

ساختار استاندارد اسم پیشنهادی برای وبسایت

یک اسم پیشنهادی برای سایت طراحی شده شما باید یه ساختار درستی هم داشته باشه. چه چیزهایی رو باید موقع انتخاب اسم وب سایت در نظر بگیریم؟

اجزای ساختار مناسب اسم سایت

۱. پیشوند اصلی

در واقع همون پروتکل صفحه اینترنتی شما هست که به دو صورت http و https نشون داده میشه.

۲. پیشوند اسم سایت

پیشوند اسم سایت به شکل WWW نوشته میشه.

۳. اسم پیشنهادی سایت

این اصلی ترین قسمت هست که انتخابش به عهده خود شماست و موضوعی هست که اینجا میخوایم مفصل دربارش حرف بزنیم.

۴. پسوند

با انتخاب درست در این قسمت هم میتونین نام دامنه را به سطح های بالاتری ببرین. رایج ترین پسوند ها در ایران com, .ir, .org. هستند.

۹ نکته بسیار مهم در انتخاب اسم پیشنهادی برای وبسایت

بهتون قول میدم بعد از رعایت کردن این نکته ها، به راحتی یک اسم مناسب برای سایت خودتون انتخاب می کنین و به هدفی که برای ساختن سایت خودتون داشتین، نزدیک و نزدیک تر میشین.

۱. یک نام منحصر به فرد = اسم پیشنهادی برای سایت

سایت هایی که برای مشاغل خاص ساخته میشن، بیشتر از همه باید دنبال یه اسم خاص و منحصر به فرد برای سایتشون بگردن. وقتی یه اسمی مرتبط با موضوع سایت به ذهنتون میاد، اول از همه اونو درگوگل سرچ کنید چون شاید این اسم قبلا انتخاب شده باشه. اگر با برند خودتون در حال بازاریابی هستین، می تونید از نام خودتون برای اسم سایت استفاده کنین. حواستون باشه اگه اسمی مد نظرتون هست و قبل از شما یه نفر دیگه اون نام دامنه را برای سایتش استفاده کرده، نباید حتی مشابه اون اسم هم انتخاب کنین.

۲. انتخاب دامین وبسایت = بازی با کلمات

در تبلیغات یه قانون وجود داره که میگه هنگام راه اندازی یه محصول جدید، یه لیست با ده تا نام تهیه کنین. منظورش چیه؟ یعنی وقتی دارین به اسم مناسب برای سایت فکر می کنین، پنج کلمه یا عبارتی که موضوع اصلی سایت شما را نشون میده، انتخاب کنین. بعد این کلمه ها یا عبارت ها را با هم به ۱۰ صورت مختلف ترکیب کنین. از بین این ده تا، سه تا ترکیبش که از همه راحت تر و خلاقانه تر هست را جدا کنین. در آخر هم برای انتخاب از بین این سه تا اسم ، با دوستانتون یا یه مشاور سایت خوب مشورت کنین تا بهترین نام دامنه را انتخاب کرده باشین.

۳. آسون تایپ شدن اسم پیشنهادی برای سایت

اگر مجبور باشید نام دامنه را با خودتون بیش تر از یک بار تکرار کنین تا بتونید به خاطر بسپرینش، بهتره از اون اسم صرف نظر کنین. بعضی وقت ها اونقدر تایپ کردن اسم یه سایت هایی سخته یا آدم به اشتباه میندازه که بیخیالش میشیم، یا ترجیح می دیم اولین اسم مشابه به اون سایت که میاد را باز کنیم و ببینیم. پس حتماً موقع انتخاب اسم ، به آسونی تایپ کردنش هم فکر کنین.

۴. پسوند com. را فراموش نکنید

پسوند های رایج و زیادی مثل ir. و org. وجود داره که می تونین بعد از نام دامنه، به آدرس سایت اضافه کنین اما پسوند .com را بیشتر مردم می شناسن و نسبت به بقیه پسوند ها بین مردم رایج تر شده.

۵. اسم پشنهادی برای وبسایت = نام و برند تجاری

نام دامنه شما، برند و معرف کار و هدف شما هست. دیدین یه وقتایی از روی اسم بعضی از سایت ها، میشه سریع حدس زد که درباره چی هست و چه کمکی میتونه بهمون بکنه. شما هم سعی کنین اسم سایتتون را به نحوی انتخاب کنین که مثل یه برند تجاری باشه و با شنیدنش به راحتی یه پیش زمینه ذهنی از محتوای سایت به کاربر بده.

۶. بهترین اسم پیشنهادی برای سایت = کوتاه ترین اسم

اگر نمی تونین یه اسم خاص و به یاد موندنی انتخاب کنین، پس حداقل از ترکیب بیش از دو کلمه برای ساختن اسم سایت استفاده نکنین. ترکیب دو کلمه اغلب نام هایی را می سازن که به راحتی در حافظه می مونه مثل LifeHacker.com :
راستی اگر از مخفف کردن برای ساختن اسم استفاده کنین، قطعاً اسمی به یادموندنی نمیشه.

۷. عدد و علامت های اضافی ممنوع!

اعداد و علامت هایی مثل خط تیره (-) خیلی گیج کننده هست و اصلاً ممکنه با زدن یه عدد یا علامت اشتباه توسط کاربر، به سایت دیگه ای وارد بشن.

۸. اسم پیشنهادی برای سایت = به روز ترین و ماندگارترین اسم

به طور شخصی هر کدوم از ما دنبال به روز ترین و مدرن ترین مبحث ها و اسم ها هستیم و یادمون میمونه. وقتی یه اسم برای سایت انتخاب کردین، حواستون به این هم باشه که فقط این اسم و این سایت واسه امروز و فردا نیست! اگر کلی هزینه های پولی و زمانی برای طراحی سایت صرف کردین، پس قطعاً هدفتون اینه که برای یه مدت طولانی و توسط نسل های مختلفی از سایت شما استفاده بشه. پس یه اسم انتخابی برای سایت ، باید به روز، ماندگار و مرتبط و قابل فهم برای همه سن ها باشه.

۹. با نام دامنه سایت خود ازدواج کنید!

میدونم که فکرتون الان درگیر ازدواج شده که چه ارتباطی با اسم پیشنهادی برای سایت داره؟ منظورم اینه که حتماً اسمی که برای سایت انتخاب می کنید را باید دوسش داشته باشین. می دونین چرا؟ چون اگه چندسال بعد تصمیم گرفتید که دوباره اسم پیشنهادی برای سایت تغییر بدین؛ زمان، پول، برندسازی و رتبه بندی سایت را از دست میدین. ما اصلاً بهتون توصیه نمی کنیم وقتی که برای مدت زمان قابل توجهی سایت شما زنده و فعال شده، نام دامنه را تغییر بدین.

دامین پیشنهادی سایت

بهترین اسم پیشنهادی برای سایت

شمایی که حتماً زمان و پول زیادی صرف طراحی سایت کردین و میخواین به نتیجه دلخواهتون برسین، پس بهتره یه زمان کافی هم برای انتخاب نام دامنه یا همون اسم سایت داشته باشین. اهمیتش خیلی زیاده اما اصلاً کار سختی نیست اگه:

۱. یه اسم خاص و ویژه برای سایت خودتون انتخاب کنین.

۲. یکم خلاق باشین و وقت بزارین تا جای کلماتی که توصیف کننده کارتون هستن را جا به جا کنین، تا یه اسم جذاب برای سایت بسازین.

۳. یادتون بمونه خیلی باید راحت و آسونه تایپ بشه.

۴. حواستون باشه به انتخاب پسوند های بعد از نام دامنه باشه!

۵. سعی کنین اسم پیشنهادی برای سایت را تبدیل به یه برند و مارک خاص تجاری کنین.

۶. تا جایی که میتونین یه اسم مختصر و مفید ایجاد کنین.

۷. بهتره که فکر گذاشتن عدد و علامت های عجیب و اضافی واسه اسم سایت را از سرتون بیرون کنین!

۸. میدونیم که این روزا همه از دنیای تکنولوژی و اینترنت استفاده می کنن. پس نام دامنه شما باید واسه همه قابل فهم و حفظ کردن باشه تا ماندگار بمونه.

۹. در آخر اینکه شما باید اول از انتخاب اسم پیشنهادی برای سایت ، راضی و خوشحال باشین، بعد دیگران!

Author

امیرحسین مهردوست
MBA | DBA | SEO | Entrepreneurship | NLP | Ai