هر نوع فعالیتی در شبکه اینترنت که منجر به کسب درآمد گردد، کسب و کار آنلاین نام دارد. به شرط اینکه صاحب اصلی بستر کسب و کار آنلاین خود شما باشید و اینکه از طریق کسب و کار درآمد مستمر داشته باشید. در این صورت راه اندازی کسب و کار اینترنتی می تواند گزینه خوبی برای ادامه فعالیت در دوران کرونا و سایر موقعیتهای مشابه به منظور کسب درآمد حتی در شرایط سخت خواهد بود.
راه اندازی کسب و کار آنلاین خود را به تیم قدرتمندی بسپارید؛ تا علاوه بر استارت کار، از پشتیبانی و حمایت از فعالیتهای تجارت الکترونیک مربوط به حوزه فعالیت خود بهره مند شوید.
چرا اینستاگرام نه؟
دلیل اینکه شبکه های اجتماعی مناسب برای راه اندازی کسب و کار آنلاین نیست، این می باشد که درآمد حاصل از این کسب و کار پایدار نیست و هیچ ضمانتی برای اینکه پیام رسان یا شبکه اجتماعی مذکور میزان محبوبیت و معروفیت خود را از دست ندهد نیست.
افراد زیادی در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام فعالیت وسیعی دارند. مثلاً محصولاتی از قبیل لوازم التحریر فانتزی، لوازم آرایشی بهداشتی، پوشاک، لوازم جانبی گوشی موبایل و لپ تاپ و غیره به فروش می رسانند و از این راه کسب درآمد دارند. اما این راه اندازی کسب و کار آنلاین به حساب نمی آید. چرا که شخص مالک اصلی کسب و کار نبوده و بستری که در آن کسب و کار خود را راه انداخته است برای خود او نیست. بلکه برای شبکه اجتماعی و صاحب آن می باشد!
مثلاً امروزه در ایران فیس بوک و وایبر در بین پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی به شدت محبوبیت خود را از دست داده است و جای خود را به اینستاگرام ،واتساپ و تلگرام داده است. اما با توجه به تحریم های داخل کشور تلگرام نیز در بین کاربران کمتر مورد استفاده واقع می شود.
طراحی سایت فروشگاهی ، خدماتی، آموزشی ، پزشکی و غیره در مجموعه Digital marketing رئال ربوت توسط برنامه نویسان و متخصصین این حوزه به صورت و محور و بهینه شده برای مشتریان در سراسر کشور ارائه می گردد.
از آموزش تا خرید و فروش ملک، لوازم برقی ، مد و فشن و حتی دارو و محصولات سلامتی با استفاده از رشد تکنولوژی در زندگی انسانها و به واسطه وجود شبکه اینترنت صورت می گیرد. به همین دلیل از نقش مهم کسب و کار اینترنتی در زندگی مردم امروزه نمی توان چشم پوشی کرد.
مقاله پیشنهادی رئال ربات: طراحی سایت املاک در تبریز
دلیل عدم موفقیت در راه اندازی کسب و کار آنلاین
متاسفانه تعداد زیادی از افراد که مایل به راه اندازی کسب و کار اینترنتی با درصد سود و درآمد بالا می باشند. اما از مراحل انجام این کار آگاهی نداشته و یا ایده ای برای شروع این کسب و کار به ذهنشان می رسد. در واقع این مقاله کمک به تصمیم گیری راحت طرح صاحبان مشاغل گوناگون به خصوص فروشندگان سنتی در فضای کاری فوق العاده کارآمد و متفاوت است کسب و کارهای سنتی در دنیای مجازی می باشد.
برای استارت یکی از کسب و کار اینترنتی نیاز به بازاریابی، تحلیل رقبا، محصول شناسی، شناخت دقیق بازار و از همه مهمتر تلاش و پشتکار مضاعف به همراه نیروی انسانی متناسب و کارآمد دارید.
پس اگر به فکر راه اندازی کسب و کار آنلاین می باشید و تصمیم گیری جدی در این راه دارید ۵ مرحله زیر را دنبال کنید…
مرحله اول: به چالش کشیدن ایده کسب و کار آنلاین
5 مرحله راه اندازی کسب و کار آنلاین
تعداد زیادی از افراد به محض یافتن یک ایده به فکر راه اندازی آن هستند. اما از این نکته غافل هستند که به هر دلیلی ممکن است این راه پر چالش و پیچیده باشد. اما در در واقع آنها به شکل پر جلوه شیک و مجلسی این کار را از دور می بینند. بنابراین ابتدای راه باید خود را به چالش بکشید و از خارج از گود به همه جوانب بنگرید.
در این مرحله سوالات زیر را از خود بپرسید:
- آیا ایده من از قبل پیاده سازی شده است یا نه ؟
- آیا این ایده ارزشی برای کاربر ایجاد می کند ؟
- آیا ایده من نیاز کاربر را برطرف میکند یا نه؟
- آیا در مورد هزینه راه اندازی کسب و کار اینترنتی و محافظت از ایده راه چاره ای اندیشیده اید؟
- آیا فقط به پول و کسب درآمد از این راه به فکر میکنید؟
- آیا زمینه فعالیتی که در آن وارد می شوید را به خوبی شناسایی کرده اید؟
- رقبای تان را یافته و آنها را شناخته اید ؟
- و صدها پرسش متداول مشابه به موارد فوق اضافه کنید که در راه رسیدن به موفقیت برای مسیر روشن و شفاف بسیار موثر هستند.
مرحله دوم : آدرس یا دامنه و نام مناسبی برای وبسایت و یا اپلیکیشن انتخاب نمایید.
پس از اینکه طرح مربوط به راه اندازی کسب و کار آنلاین و محصولات خود را انتخاب کردید و تحلیل و تجزیه های مورد نیاز برای وارد شدن به بازار تجارت الکترونیک را انجام دادید ؛ نوبت به انتخاب آدرس و نام متناسب برای نوع فعالیت خود می باشد. ویژگی های فنی را در این راه تحت نظر بگیرید. پیشنهاد می کنیم در راه برند سازی در تبریز از یک فرد متخصص مشاوره بگیرید تا دامنه مناسبی را برای سایت شما انتخاب و خرید آن کمکتان کنند.
رئال ربات با کمک تیم دیجیتال مارکتینگ و توسعه دهنده کسب و کار های مختلف آنلاین میتواند گزینه درستی برای صاحبان سایت ها و اپلیکیشن های فروشگاهی، خدماتی، آموزشی و غیره باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با شماره تلفن های ثبت شده در همین سایت تماس حاصل نمایید.
مرحله سوم: راه اندازی و طراحی سایت و اپلیکیشن
یکی از مهمترین بخشهای شروع راه اندازی کسب و کار اینترنتی داشتن یک سایت یا اپلیکیشن کاربر پسند و ایدهآل می باشد. در این مرحله ابتدا باید به کسب و کار اآنلاین خود توجه کنید و در مرحله بعد به نوع پیاده سازی و طراحی سایت دقت داشته باشید.
در حال حاضر طراحی سایت در تبریز نیاز به وجود دانش کد نویسی صفر تا صدی ندارد. سایت ساز ها، قالب های آماده و cms های رایگان، ارزان قیمت، به همراه خرید یک هاست و دامنه میتواند اقدام درست و اقتصادی برای راه اندازی و همچنین مدیریت محتوای سایت شما باشد. اگر چنانچه مایل هستید تا یک فروشگاه آنلاین را راه اندازی نمایید، در این حالت می توانید از امکانات فوق العاده تیم طراحی سایت رئال ربات use.
سیستم های مدیریت محتوا شامل وردپرس، جوملا ، دیتالایف، دروپال و غیره هستند. ما توصیه میکنیم از فروشگاه ساز های رایگان موجود در اینترنت استفاده نکنید. چرا که میزان مشکلات پیش آمده احتمالی در آینده برای این سایت بسیار زیاد و شاید بسیار هزینه بر باشد.
مرحله چهارم: اعتمادسازی
نکته مهم راه اندازی کسب و کار آنلاین و نوع رابطه شما میزان اطلاعات کسب و کار و همچنین ایجاد اعتماد برای مشتریان می باشد. در داخل کشور مراکز توسعه تجارت الکترونیک با ایجاد اینماد یا نماد اعتماد الکترونیکی هویت محل فعالیت صاحبان کسب و کارهای مختلف اینترنتی را احراز میکند. دریافت نماد اعتماد الکترونیکی یا اینماد جزو مهمترین مکمل های فرآیند ایجاد سایت های مختلف از جمله وب سایت فروشگاهی Is.
برای دریافت نتیجه بهتر در مرحله اعتماد سازی بهتر است از درگاه پرداخت مستقیم بانکی بی واسطه استفاده کنید. ما پیشنهاد می کنیم از درگاه پرداخت آنلاین بانکی مستقیم در وب سایت خود استفاده نمایید نه از درگاه های واسط!
بنابراین متوجه شدیم که جلب اعتماد مشتری در مراحل راه اندازی کسب و کار آنلاین و توسعه آن با استفاده از روشهای مختلف مهمترین گام استارت و مدیریت بیزینس ها در جهان شناخته میشود.
پیشنهاد کارهای اعتمادساز برای مشتریان کسب و کار آنلاین :
- دادن هدیه به کاربر بر و بازدید کنندگان در نخستین مرحله ورود به سایت
- طراحی و راه اندازی سایت های کاربر پسند استاندارد و در عین حال مینیمال یا ساده
- معرفی خود و کسب و کار خود در اولین فرصت ورود به سایت
- معرفی دستاوردهای موفقیتآمیز کسب و کار آنلاین خود
- افزودن قابلیت های اعتمادساز در وبسایت
- داشتن درگاه پرداخت فوقالعاده مطمئن در وب سایت
- پاسخگویی به نظرات کاربران و پرسشهای آنها و حل مشکلات در اسرع وقت
- ارسال کدهای تخفیف محصولات ویژه به مناسبت های مختلف
- تضمین بازگشت وجه به کلیه کاربران سایت
مرحله پنجم : شناخت رقبای کسب و کار
رقبای خودتان را بشناسید. فعالیت آنها را رصد و از تجربیات آنها حتما استفاده کنید. نقاط قوت رقبا را بررسی و از آنها در سایت خود استفاده نمایید و از همه مهمتر نقاط ضعف رقبا و شناخت آنها و تبدیل آنها به نقاط قوت برای سایت خود می باشد.
سخن پایانی:
در مرحله آخر نوبت به معرفی کسب و کار اینترنتی در اینستاگرام و فیس بوک توییتر واتساپ تلگرام و سایر بسترهای مجازی برای ارائه پیشنهادات تخفیف های فروش ویژه و سایر المانهای تبلیغات مجازی در رسانه های گوناگون می باشد. تا با ایجاد تعامل با مخاطبان هدف محصول یا خدمات بیشتری را همراه با برند آگاهی برای مردم ارائه دهید.