You picked these products
Shopping Cart
Confirm and pay
Product access
Your cart is currently empty.

Return to shop

راهنمای احراز هویت سایت رئال ربات
Post id: 13398
Views: 244

سیستم احراز هویت سایت رئال ربات، برای بعضی از کاربران Real robot از این پس الزامی است. در این مقاله دلایل امنیتی سیستم احراز هویت و همچنین مراحل انجام آن به صورت تصویری و در نهایت پاسخ به سؤالات متداول کاربران را بررسی خواهیم کرد. احراز هویت الکترونیکی سال‌هاست توسط سامانه های دولتی و سیستم بانکداری الکترونیک پیاده سازی می‌شود. این فرآیند شامل استعلام تصویر چهره افراد، مدارک شناسایی همچون کارت ملی، تطبیق و راستی آزمایی اطلاعات موجود در پنل کاربری پلتفرم است.

شرایط احراز هویت الکترونیکی

  • احراز هویت رئال ربات صرفاً برای شخص ایرانی و بالای ۱۸ سال بوده و احراز هویت برای ولی، قیم، وکیل و… امکان پذیر نیست. اشخاص غیرایرانی و زیر سن قانونی امکان احراز هویت ندارند.
  • صحت اطلاعات هویتی از طریق سامانه‌های مربوطه استعلام شده و در صورت ورود اطلاعات نادرست، احراز هویت امکان‌پذیر نخواهد بود.

دلیل پیاده سازی فرآیند احراز هویت

به منظور جلوگیری از سوء استفاده و بهره برداری های غیرمجاز نظیر فرآیند فیشینگ و مسائل مربوط به امور بانکی، افزایش امنیت مالی کاربران در فضای مجازی و… این سیستم در سایت رئال ربات راه اندازی شده است.

کاربران سطح ۱ (بدون احراز هویت):

  • سقف خرید محصولات تا ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان
  • محدودیت در دانلود فایل ها
  • دسترسی محدود به پنل بعد از ۳۰ روز

کاربران سطح ۲ (نیازمند احراز هویت):

شرایطی که احراز هویت نیاز است :

  • خرید بیش از ۵ میلیون تومان
    دسترسی به فایل های مهم و امکان دانلود آنها

مراحل احراز هویت سایت رئال ربات :

«احراز هویت الکترونیک در سه مرحله که شامل تأیید ایمیل، تأیید اطلاعات هویتی کاربر و تأیید شماره تلفن همراه کاربر است انجام می‌شود»

مرحله ۱) پس از ورود به پنل احراز هویت

بر روی “شروع فرایند احراز هویت” کلیک کنید. پس از کلیک بر روی این گزینه، فرآیند احراز هویت شروع می‌شود.

راهنمای احراز هویت سایت رئال ربات

 

مرحله 2) وارد کردن اطلاعات سخصی

تلفن همراه، ایمیل ، شماره کارت ملی و شبا را در کادر مربوطه درج کنید

مرحله 3) تکمیل اطلاعات هویتی

درج کد ملی و بارگذاری تصویر کارت ملی مطابق تصویر زیر :

ezgif.com jpg to webp converter 2 راهنمای احراز هویت سایت رئال ربات

مرحله 4) در نهایت بر روی ارسال برای تایید هویت کلیک کنید. 

مزایای احراز هویت کاربر در سایت رئال ربات :

افزایش امنیت:
Authentication کاربران از دسترسی‌های غیرمجاز به اطلاعات حساس و خصوصی جلوگیری می‌کند. این کار با اطمینان از اینکه فقط کاربران مجاز می‌توانند به بخش‌های خاصی از سایت دسترسی پیدا کنند، انجام می‌شود.

تجربه کاربری شخصی‌سازی شده
با احراز هویت کاربران، سایت ها می‌توانند تجربه‌های شخصی‌سازی شده‌ای ارائه دهند، به این معنی که اطلاعات و خدمات مرتبط با نیازها و علاقه‌مندی‌های هر کاربر به آن‌ها ارائه می‌شود.

مدیریت دسترسی
سیستم‌های احراز هویت امکان مدیریت دسترسی‌ها را فراهم می‌آورند، به این صورت که می‌توان تعیین کرد کدام کاربران به چه منابعی دسترسی دارند. این امر برای حفاظت از داده‌های حساس و محرمانه ضروری است.

کاهش تقلب و سوء استفاده
احراز هویت قوی می‌تواند به کاهش تقلب و سوء استفاده از اکانت‌های کاربری کمک کند، زیرا دسترسی بدون اجازه به حساب‌های کاربری را دشوارتر می‌سازد.

رعایت مقررات و استانداردها
در برخی صنایع، استفاده از سیستم‌های احراز هویت به منظور رعایت قوانین و مقررات مربوط به حفاظت از داده‌های شخصی الزامی است.

کاهش ریسک نشت اطلاعات
با استفاده از روش‌های احراز هویت قوی، می‌توان خطر نشت اطلاعات را کاهش داد، زیرا اطمینان حاصل می‌شود که فقط کاربران مجاز قادر به دسترسی به اطلاعات هستند.

بهبود اعتماد کاربران
وقتی کاربران می‌دانند که وب سایت از اطلاعات آنها به خوبی محافظت می‌کند، احتمال بیشتری وجود دارد که به استفاده از آن ادامه دهند و حتی آن را به دیگران توصیه کنند)

Author

ساناز ذوقی
ساناز ذوقی سردبیر وبلاگ رئال ربات و کارشناس سئو و برگزار کننده سمینار تولید محتوا با هوش مصنوعی فیبوناچی | 7+ سال فریلنسری پروژه‌های سئو