You picked these products

Cart

delete instagram e1614599788808
Post id: 922
Views: 299

احتمالا برای شما هم پیش آمده که پستی را در اینستاگرام منتشر کنید و چند دقیقه بعد متوجه شوید که حذف شده‌است. اگر شما هم نمی‌دانید حذف شدن پست در اینستاگرام چه دلایلی دارد تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

سیاست‌های اینستاگرام

دلایل متعددی برای حذف شدن پست در اینستاگرام وجود دارد. اینستاگرام برای حفظ حریم افراد قوانینی وضع کرده و روی اجرای آن‌ها بسیار پافشاری می‌کند. عوامل متعددی برای پاک شدن پست‌ها در اینستاگرام وجود دارد که می‌خواهیم آن‌ها را بررسی کنیم.

قوانین اینستاگرام، حذف پست در اینستاگرام

انتشار محتوای خشونت‌آمیز

اینستاگرام بر روی انتشار محتوای خشونت‌آمیز بسیار سخت‌گیرانه عمل می‌کند. این عناوین می‌توانند شامل مواردی مثل: تشویق افراد به خودکشی، انتشار فیلم‌های خشونت‌آمیز، تهدید افراد و باج‌خواهی از آن‌ها، خرید و فروش حیوانات زنده، انتشار فیلم‌های اذیت و آزار کودکان و… می‌باشد. به محض انتشار چنین محتواهایی پست شما پاک خواهد شد و یا حتی ممکن است اینستاگرام اقدام به مسدود کردن صفحه شما بکند.

Violent content

خرید و فروش غیرقانونی

اینستاگرام این امکان را برای کاربرانش فراهم کرده که از این پلتفرم برای خرید و فروش محصولاتشان یا ارائه خدمات به کاربران، استفاده کنند. اما باید بدانید که خرید و فروش سلاح گرم و سرد، مواد مخدر، الکل، حیوانات زنده، کودکان و داروهای غیرقانونی در اینستاگرام ممنوع است. اگر در صفحه اینستاگرامتان اقدام به فروش چنین محصولاتی بکنید، اینستاگرام پست مربوطه را حذف خواهد کرد و بعد از آن صفحه شما را هم از دسترس خارج خواهد کرد.

نقض قوانین حقوق بشر

شما اجازه نفرت‌پراکنی در فضای اینستاگرام را ندارید. نمی‌توانید محتوایی تحت عنوان توهین به نژاد یا قوم خاصی منتشر کنید. اجازه توهین به زنان را ندارید و نمی‌توانید محتوایی در مورد کودک‌آزاری یا حیوان‌آزاری منتشر کنید. چنان‌چه اقدام به انتشار چنین پست‌هایی کنید اینستاگرام اقدام به حذف آن‌ها خواهد کرد و ممکن است صفحه کاربری شما هم مسدود شود. به گفته خود اینستاگرام، این پلتفرم با هدف خلق و پرورش یک محیط مثبت و ایمن طراحی شده است. به همین دلیل است که نسبت به انتشار محتوایی که به دیگران احساس ناامنی می‌دهد، بسیار حساس است.

Human rights laws

انتشار محتوایی که شامل کپی‌رایت هستند

این مورد یکی از مواردی است که افراد به هنگام استفاده از اینستاگرام با آن روبه‌رو می‌شوند. بسیاری از کاربران اینستاگرام ادعا می‌کنند که چند ثانیه بعد از انتشار ویدئوشان پست مربوط به آن به طور کل حذف شده‌است. این موضوع ذهن بسیاری از کاربران را به خود مشغول می‌کند. اگر ویدئویی که پست کرده‌اید شامل هیچ‌یک از موارد بالا نمی‌شود پس بهتر است مساله‌ کپی‌رایت را بررسی کنید. اینستاگرام به شما اجازه نمی‌دهد که محتوایی همراه با آهنگ یا ترانه‌ای از خواننده‌ای مشهور بدون اجازه آنها، پست کنید.

قوانین کپی رایت

و اما راه‌حل

در کشور ما به دلیل رعایت نشدن کپی‌رایت این مساله برایمان ناآشنا است. اما در کشورهای دیگر شما برای اینکه بتوانید آهنگی از خواننده یا گروهی مشهور را منتشر کنید باید نسخه آن را خریداری کنید. یا حداقل در کپشن پستتان نام مالک اثر را ذکر کنید. اما در بسیاری از موارد با وجود ذکر نام صاحب اثر باز هم اینستاگرام پست شما را پاک می‌کند. که این به معنای آن است که علاوه بر ذکر نام صاحب اثر می‌بایست نسخه اصلی آن را خریداری می‌کردید. یکی از راه‌حل‌های برطرف کردن این موضوع آن است که،  از صاحب اثر اجازه رسمی بگیرید و بعد این مورد را به اینستاگرام اطلاع دهید. اما بهترین راه‌حل این است که، از آهنگ‌هایی برای پست‌هایمان استفاده کنیم که نیازی به دریافت حق انتشار نداشته باشند.

فعالیت مشکوک در حساب کاربری

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است باعث شود اینستاگرام پست‌های شما را حذف کند، فعالیت‌های مشکوک در حساب کاربری‌تان است. برای مثال ممکن است شما برای جذب فالوور بیشتر از ربات استفاده کرده باشید. اینستاگرام مخالف استفاده از ربات برای افزایش فالوور، لایک و کامنت است. و به محض پی بردن حساب کاربری شما را شادوبن می‌کند. توضیحات تکمیلی شادوبن اینستاگرام را از پست “شادوبن اینستاگرام چیست؟” بخوانید.

instagram

وجود باگ در سرورهای اینستاگرام

در بیشتر مواقع دلیل پاک شدن پست‌های ما توسط اینستاگرام به خاطر وجود باگ در سرورهای اینستاگرام است. در چنین حالتی اول باید بررسی کنیم که پست ما مشمول هیچ‌یک از قوانین بالا نشده باشد. بعد از بررسی همه موارد کمی صبر می‌کنیم تا اگر اختلالی در سرورهای اینستاگرام وجود دارد، برطرف شود. در چنین حالتی پست حذف شده بعد از گذشت چند دقیقه دوباره بارگذاری خواهند شد.

Author

امیرحسین مهردوست
MBA | DBA | SEO | Entrepreneurship | NLP | Ai