You picked these products

Cart

تاثیر پرسنال برندینگ در توسعه کسب و کارها
Post id: 865
Views: 411

پرسنال برندینگ همان برند‌سازی شخصی است. در این فرآیند، شخص سعی می‌کند تا نام خود را به تنهایی به عنوان یک برند معرفی کند. وقتی صحبت از برند می‌شود با چه مفاهیمی درگیر خواهید شد؟

Real robot مشاوره تخصصی پرسونال برندینگ را به دو صورت تلفنی و آنلاین به علاقه مندان ارائه می دهد. کلیک کنید و موفق شوید.

اعتبار، اعتماد و کسب سود بیشتر در پاسخ‌های شما وجود خواهد داشت. در واقع در پرسنال برندینگ نیز هدف همین است.
شما بر روی مهارت و توانایی‌های خود تمرکز خواهید کرد و سعی می‌کنید روز به روز در این زمینه پیشرفت داشته باشید، تا در بین مخاطبان هدف خود اعتبار و اعتماد بیشتری داشته باشید. کسب اعتماد مخاطب هدف، یعنی شرایط برای داشتن یک کسب و کار فعال وجود خواهد داشت.

پرسنال برندینگ با رئال ربات

 

تاثیر پرسنال برندینگ در توسعه کسب و کار

به بیانی ساده‌تر باید گفت پرسنال برندینگ؛ راهی است هوشمندانه که از طریق آن می‌توانید نام خود را در ذهن جامعه تثبت کنید. شما در پی آن هستید تا جهان بیرون، آنچنان که شما می‌خواهید، به مهارت و توانایی‌های شما واقف شوند.
برای این منظور حتما لازم نیست فعالیت خاص تجاری داشته باشید و باید گفت اصلا مهم نیست در چه حرفه‌ایی فعالیت دارید، فقط کافی است بر روی تقویت مهارت خود کار کنید و به مخاطب هدف ثابت کنید که به شیوه‌هایی بهتر قادر به ارائه خدمات در زمینه توانایی خود هستید. باید بدانید که برای رسیدن به این هدف، کار سخت و پیچیده‌ایی پیش رو دارید. باید صبر کرده و در عین هزینه‌ایی مناسب برای آن در نظر بگیرید.

پرسنال برندینگ

پرسنال برندینگ چیست؟

پرسنال برندینگ این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد تا با استفاده از شیوه‌ایی خاص در بازاریابی موفق عمل کنید و به شهرت و درآمد برسید. در تعریف آن می‌توان گفت که از طریق نام و اعتبار، امکان ایجاد برند وجود دارد.
نام می‌تواند شخصیت حقیقی و یا حقوقی باشد، حتی می‌تواند از نام یک گروه برای برندسازی شخصی استفاده نمود. از طریق برند شخصی، این فرصت را خواهید داشت تا ذهن مخاطبان هدف را به سوی خود هدایت نمایید.

می‌توانید به پرسنال برندینگ بی‌اعتنا باشید و اجازه دهید به طور آشفته از شما یاد شود و یا اینکه به‌گونه‌ایی آن را سروسامان دهید که تا مردم آنچنان که می‌خواهید، شما را بشناسند. تا زمانی که نتوانید در رسانه‌ها شخصیت خود را برجسته و متفاوت نشان دهید، با همه مهارت و توانایی‌هایی که داشته باشید، در بین مخاطبان، هدفمند شناخته نخواهید شد. در دنیای امروز، هر اقدام کوچکی در شبکه‌های اجتماعی مثل Instagram به طور گسترده‌ایی مورد بحث قرار می‌گیرد، اما وقتی برای معرفی خود تلاشی نکرده باشید، همچنان ناشناس باقی خواهید ماند.

با پرسنال برندینگ هویت خواهید داشت

پرسنال برندینگ به شما هویت خواهد بخشید. برای این منظور لازم است تا به برخی از فاکتورها بیش از گذشته اهمیت دهید. از جمله آن‌ها می‌توان به رفتارها، وعملکردها، برخوردها، سطح دانش و مهارت اشاره کرد. مجموعه این عوامل به شما کمک می‌کنند تا در این زمینه موفق عمل کنید.

شاید برند تجاری با پرسنال برندینگ تفاوت داشته باشد، اما می‌توان به شباهت‌هایی در این زمینه نیز اشاره کرد. برای مثال به برند تجاری نایک توجه کنید. نایک یک مارک تجاری در زمینه تجلیل از ورزشکاران بوده و به تولید محصولات ورزشی با کیفیت بالا پرداخته است.
از این رو توانسته است جایگاه ویژه‌ایی در بین مخاطبان خود که می‌خواهند سبک زندگی فعالی داشته باشند ، بدست آورد. این مارک تجاری در رسانه‌های مختلف اجتماعی دیده می‌شود و در آن‌ها نیز فعالیت دارد. هر زمان که نام آن شنیده می‌شود، اعتبار و اعتماد نیز همراه آن است.

این دقیقاً همان روشی است که باید هنگام ایجاد پرسنال برندینگ در پیش بگیرید. ممکن است شما فرصتی نداشته باشید که در مجله‌ها تبلیغ کنید و یا از رسانه قدرتمند تلویزیون برای معرفی خود بهره ببرید. اما باید هنگام ارتباط آنلاین با مخاطبان خود به چگونگی نشان‌دادن برند شخصی خود فکر کنید.

چرا می‌خواهید برند شخصی داشته باشید؟

ایجاد پرسنال برندینگ از نظر حرفه‌ای برای شما امری حیاتی و ضروری به شمار می‌آید. این شیوه‌ایی موثر و هدفمند برای معرفی شما به مشتریان فعلی و بالقوه است. مهم نیست در کجا زندگی می‌کنید و به چه حرفه‌ایی مشغول هستید، فقط باید بتوانید خود را به درستی مدیریت کنید.
هرگز گمان نکنید که ارزش شما از ارزش یک کالا و یا خدمات کمتر است. شما با پرورش استعداد و توانمندی‌های خود، در مقامی بسیار بالاتر قرار خواهید گرفت. برندسازی سبب می‌شود تا مردم باور کنند که شما را بهتر می‌شناسند، بنابراین حس اعتماد آن‌ها نسبت به شما بیشتر خواهد شد.

این دقیقا همان چیزی است که برای داشتن یک کسب و کار موفق به آن نیاز دارید. شما باید حس اعتماد را در مردمی ایجاد کنید که تا بحال، هرگز آن‌ها را از نزدیک ملاقات نکرده‌اید. انجام این کار، ساده نخواهد بود. برای کسب اعتماد باید برنامه ‌ریزی داشته و زمان بگذارید، در حالیکه برای از دست دادن آن تنها یک لحظه کافی خواهد بود.

تفاوت میان نام تجاری و برند چیست؟

برند و نام تجاری مفاهیم نزدیک و مشابه هم هستند، اما باید بدانید که بین آن‌ها تفاوت‌هایی وجود دارد. داشتن نام تجاری به این معنا نیست که حتما صاحب برند نیز هستید. این در حالی است که برند می‌تواند نام تجاری را در بر گیرد. به بیان ساده‌تر باید گفت برند نشان‌دهنده اعتبار فرد و یا یک تیم (مجموعه) در زمینه فعالیت تجاری مورد نظر است و در واقع به عنوان نماد و سنبل آن‌ها معرفی خواهد شد.

بوسیله برند، به سطحی از حرفه‌ایی بودن می‌رسید که به راحتی از سایر رقیبان خود متفاوت و متمایز خواهید بود. افراد زیادی در مشاغل گوناگون مشغول به فعالیت هستند و نامی تجاری برای خود نیز انتخاب کرده‌اند، اما تنها تعداد کمی از آن‌ها توانسته‌‌اند در زمینه برندسازی موفق عمل کنند.
زمانی که این اعتبارات از سوی یک شخص تامین می‌شود، مفهوم پرسنال برندینگ شکل می‌گیرد. با استفاده از آن به شیوه‌ایی موثرتر می‌تون بازار هدف را کنترل کرد. شاید به همین دلیل باشد که کارآفرینان توجه ویژه‌ایی به گسترش آن دارند.

بسیاری از فعالان این عرصه، بر این باور هستند که برندسازی شخصی رابطه بسیار ویژه‌ایی با بازاریابی‌های اینترنتی دارد. فضای مجازی، بستری مناسب برای پیشرفت پرسنال برندینگ ایجاد کرده است.

پرسنال برندینگ چه اهدافی را دنبال می‌کند؟

پرسنال برندینگ به دلیل تأثیر کلی که بر شرکت و فعالیت تجاری شما دارد، موضوعی مهم و کلیدی به شمار می‌رود. پرسنال برندینگ این توانایی را دارد تا درک مردم از نام تجاری شما را تغییر دهد. وجود آن بر آگاهی مخاطب افزوده و در عین حال به رشد کسب و کار شما کمک خواهد کرد. در برندسازی شخصی اهداف زیر به خوبی درک می‌شود:

  1. شناخت درستی از شما در بین مخاطبان بوجود خواهد آمد.
  2. ارزش و اعتبار شما و همچنین کسب و کاری که در آن فعالیت دارید، بیشتر خواهد شد.
  3. زمانی که خود را هدفمند معرفی می‌کنید، این شانس را خواهید داشت تا مخاطبان جدیدی را به عنوان مشتری برای خود داشته باشید.
  4. این امر میزان رضایت و ارزش در میان مشتریان را افزایش خواهد داد.
پرسنال برندینگ

مزایای پرسنال برندینگ چیست؟

شما بصورت آنلاین بیشتر دیده خواهید شد. هنگامی که اقدام به ایجاد برندسازی شخصی می‌کنید، به طور خودکار در دسترس مخاطبان آنلاین خود قرار گرفته و در نتیجه بیشتر دیده می‌شوید. افراد می‌توانند با یک جستجوی ساده «Google» شما را یافته و یا در شبکه‌های مختلف اجتماعی با شما تعامل داشته باشند.

می‌توانید شبکه خود را گسترش دهید. همانطور که به صورت آنلاین در حال رشد هستید، بر میزان، مشتریان بالقوه و فعلی افزوده خواهد شد. این شبکه می‌تواند به یک دارایی عظیم برای شما تبدیل شود.

شما شخصاً بیشتر شناخته خواهید شد. پرسنال برندینگ فقط آمار بازدید‌های آنلاین را افزایش نمی‌دهد. این تکنیک به شما کمک می‌کند تا به صورت حضوری نیز بیشتر شناخته شوید.

مراحل برندینگ چیست و چگونه برندسازی کنیم؟

در مرحله اول برای ایجاد پرسنال برندینگ به یک پلتفرم اختصاصی نیاز دارید. در واقع از آن برای تبلیغ و معرفی برند شخصی خود استفاده خواهید کرد. برای این منظور انتخاب‌های متنوعی خواهید داشت. بسیاری تمایل دارند از وب‌سایت برای توسعه و تبلیغ برند خود استفاده نمایند.
شبکه‌های اجتماعی مجازی نیز می‌توانند گزینه خوبی برای رسیدن به این هدف باشد. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های شبکه‌های اجتماعی این است که منجر به ایجاد تعامل سریع و راحت خواهد شد. در هر حال انتخاب نوع پلتفرم به انتخاب شما بستگی خواهد داشت.

در مرحله بعد باید بر روی توانمندی‌ها و ارزش‌های خود تمرکز داشته باشید. باید سعی کنید تا چیزی متفاوت از دیگران داشته باشید. به این موضوع فکر کنید که چرا مخاطبان باید شما را از میلیون‌ها رقیب دیگر انتخاب نمایند. برای این منظور باید به‌گونه‌ایی هدفمند و خلاقانه مهارت و توانایی خود را نشان‌داده و آن را باورپذیر نمایید.
در این مرحله لازم است، شناخت درستی از مخاطب و نیازهای او داشته باشید. باید رفتار مشتریان را بررسی نمایید و به تحلیل نظرات آن‌ها بپردازید. این امر به شما کمک می‌کند تا با شیوه‌ای نو مهارت خود را رفع نیاز مشتریان ارائه دهید.

دیگر اصول برندسازی چیست؟

پس از آن باید سعی کنید به یک برند معتبر تبدیل شوید. یعنی این توانایی را داشته باشید تا اطلاعات درست و معتبر در اختیار مخاطبان خود قرار دهید. به این ترتیب از شما به عنوان یک منبع اصلی و قابل استناد یاد خواهد شد. برای رسیدن به این هدف ابزارهای گوناگونی و متنوعی در اختیار دارید.

برای مثال می‌توانید از طریق تهیه مقاله‌های معتبر نظر مخاطبان را جذب کنید و یا اقدام به تهیه پادکست ،فیلم، اینفوگرافی و… نمایید. شاید خواندن یک مقاله طولانی و مبسوط برای همه کاربران جذاب نباشد، در حالیکه می‌توانند همان اطلاعات را به شیوه‌ایی جذاب‌تر (فیلم، صوت و…) دریافت نمایند.

از شبکه‌های اجتماعی برای به اشتراک‌گذاری مطالب خود استفاده نمایید. در مرحله بعد لازم است، اولویت‌های خود را تعیین نمایید. در واقع با مشخص کردن آن‌ها، می‌توانید فعالیت‌های خود را به صورت هوشمندانه و هدفمند کنترل نمایید. اولویت‌بندی نقشه راه به شما نشان خواهد داد.

برای ایجاد پرسنال برندینگ خودتان باشید؛

در قدم بعدی برای ایجاد پرسنال برندینگ باید سعی کنید به این جمله معروف جامه عمل بپوشانید: “خودتان باشید”. هویتی که از خود می‌سازید، شکست و موفقیت شما در این زمینه را مشخص خواهد کرد. برای این منظور باید از هرگونه اغراق در بیان مهارت‌های خود اجتناب نمایید. این امر تنها سبب می‌شود در بین مخاطبین خود به عنوان یک دروغگو معرفی شوید و همین امر کافی است تا اعتبار خود را از دست دهید.

جمله “خودتان باشید” به این معنا نیست که خود را دست کم بگیرید، بلکه باید با رعایت اخلاق و به شیوه‌ایی هنرمندانه خود را معرفی کنید. ظاهرا کار ساده‌ایی به نظر می‌رسد، اما باید بدانید که یکی از سخت‌ترین و در عین‌حال تاثیرگذارترین مراحل در برندسازی شخصی است. برای این منظور بهتر است به سراغ افرادی بروید که در این زمینه موفق عمل کرده‌اند، نقاط قوت آن‌ها را پیدا کرده و نقاط ضعف را رفع نمایید. دقت داشته باشید تقلید و کپی کاری نکنید. به دنبال چیزی باشید که شما را منحصر به فرد می‌کند، سعی کنید این ویژگی را در خود بیابید.

در مرحله بعد باید به فکر طراحی پرسونای برند شخصی خود باشید. طراحی آن به شما کمک می‌کند تا درک درستی از مخاطب هدف خود داشته باشید. این فرصت را خواهید داشت تا به درستی خود را معرفی کرده و اعتبار و ارزش کاری خود را بیان کنید. به این ترتیب، بسیاری از اشتباهات قابل پیش‌بینی خواهد بوده و می‌توان راه‌حل‌های موثری برای آن‌ها در نظر گرفت.

مشاور پرسنال برندینگ کیست؟

پرسنال برندینگ

 

 

 

 

 

 

 

 

مشاور پرسنال برندینگ به شما کمک می‌کند تا قدرتمندتر با رقیبان خود رقابت داشته باشید. این افراد به توسعه برند در بدست آوردن جایگاه بهتر در میان مخاطبان، کمک خواهند کرد.

مشاورین کسب و کار وظیفه دارند تا پیام دقیق شرکت را به دست مخاطب هدف برسانند. از مهم‌ترین وظایف آن‌ها می‌توان به مدیریت استراتژی برند اشاره کرد.

خدمات برندینگ رئال ربات

خدمات برندینگ می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • تعیین نام برند
  • طراحی هویت بصری
  • طراحی شخصیت، حس و ادبیات برند
  • تعیین استراتژی
  • هدف‌گذاری تبلیغاتی
  • بودجه‌بندی
  • ارزیابی تبلیغات
  • و…

در پرسنال برندینگ شما روی خودتان، نقاط قوت، وجه تمایزها و ارتقای شخصیت‌تان کار می‌کنید و تلاش می‌کنید با افزایش دائمی اعتبار خود مخاطبان بیشتری جذب کنید. جذب مخاطبان بیشتر باعث می‌شود فرصت‌های بیشتری پیش‌روی شما قرار بگیرد و درآمدزایی بیشتری داشته باشید.

Author

امیرحسین مهردوست
MBA | DBA | SEO | Entrepreneurship | NLP | Ai