You picked these products
Shopping Cart
Confirm & Payment
Access to Product
Your cart is currently empty.

Return to shop

whatsapp e1614431177479
Post id: 936
Views: 412

احتمالا تا الان با نرم‌افزار واتساپ آشنا شده‌اید. اما آیا چیزی درمورد واتساپ بیزینس می‌دانید؟ آیا می‌دانید واتساپ بیزینس چه خدماتی به کاربران خود تحت عنوان مشتریان ارائه می‌دهد؟ در این پست از بلاگ رئال ربات قصد داریم به بررسی واتساپ بیزینس بپردازیم و آن را به شما معرفی کنیم.

واتساپ بیزینس چیست؟

واتساپ یک نرم‌افزار پیام‌رسان مشهور جهانی است که بیش از 2 بیلیون کاربر دارد و روزانه بیش از 65 بیلیون پیام در آن رد و بدل می‌شود. پس از این موفقیت، واتساپ تصمیم گرفت نرم‌افزار واتساپ بیزینس را برای ارائه خدمات به کسب‌و‌کارهای مختلف معرفی کند. بنابراین واتساپ بیزینس در سال 2018 برای نخستین بار، با هدف استفاده شخصی و بیزینسی وارد بازار شد.

البته قبل از ارائه این نرم‌افزار توسط واتساپ، شرکت‌ها و بیزینس‌های مختلف با استفاده از ارسال پیامک‌های بین‌المللی و یا شرکت‌های تلفن همراه می‌توانستند با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند. اما این نرم‌افزار هم رایگان است و هم این امکان را فراهم می‌کند که با هر مشتری در هرجای دنیا مکاتبه انجام دهید. همچنین با استفاده از این نرم‌افزار، دیگر هیچ شرکتی مجبور به پرداخت هزینه رومینگ اضافی به مخابرات نیست. اما این‌ها تنها ویژگی‌های منحصر به فرد واتساپ بیزینس نیستند. در ادامه به بررسی ویژگی‎‌های دیگر واتساپ بیزینس می‌پردازیم.

ویژگی‌های واتساپ بیزینس

ارتباط دو طرفه آسان:

هر شرکتی زیرساخت مخصوص به خود را برای برقراری ارتباط با مشتریانش دارد. واتساپ بیزینس این امکان را برای کمپانی‌ها فراهم کرده که با هر مشتری به تنهایی در ارتباط باشد. همچنین می‌توانید متوجه شوید پیغام شما به دست گیرنده رسیده یا نه.

شخصی‌سازی ارتباط با مشتریان:

پشتیبانی مشتریان و پاسخ‌گویی به خواسته‌ها و شکایات آن‌ها می‌تواند بسیار زمان‌بر باشد. با استفاده از واتساپ بیزینس دیگر ایمیل‌هایی که باید پاسخ داده شوند در صف انتظار طولانی باقی نمی‌مانند، چرا که این نرم‌افزار محیطی شخصی را برای برقراری ارتباط با مشتریان فراهم کرده است. این بستر می‌تواند موجب اعتماد سازی بین مشتریان شود و آن‌ها با مشاهده فضای صمیمانه‌ای که بین آن‌ها و بیزینسی که از آن خدمات دریافت می‌کنند، اعتماد بیشتری به مجموعه خواهند کرد.

معرفی بیزینس در پروفایل واتساپ:

شرکت‌ها می‌توانند تمام اطلاعاتی که مشتریان به آن نیاز دارند را در پروفایل واتساپ بیزینس بنویسند. اطلاعاتی اعم از: موقعیت مکانی، آدرس، شماره تماس، آدرس اینترنتی و وب‌سایت، معرفی کسب‌و‌کار و جزئیات تبلیغاتی. این نرم‌افزار شبیه به واتساپ عمل می‌کند و به کاربر امکان ارسال پیام‌های چندرسانه‌ای از جمله فیلم و عکس را می‌دهد.

دسترسی جهانی:

واتساپ یک نرم‌افزار پیام‌رسان محبوب و جهانی است. در بیش از 100 کشور قریب به 2 میلیارد کاربر فعال دارد. درواقع به خوبی توانسته است اعتماد کاربران را جلب کند. همین موضوع باعث می‌شود کسب و کارهای جهانی و بین‌المللی به واتساپ بیزینس نیز اعتماد کنند و از این پلت‌فرم برای سازماندهی به مکالمات و ارتباطاتشان استفاده کنند.

امکان ارسال پیام‌های از پیش تعیین شده:

کاربر واتساپ بیزینس می‌تواند از پیام‌های آماده و از پیش تعیین شده برای پاسخ‌دهی سریع‌تر به مشتریان استفاده کند. این امکان موجب صرفه جویی در وقت می‌شود و شما می‌توانید به تعداد بیشتری از پیغام‌ها جواب دهید. ارسال پیام‌های خودکار موجب می‌شوند تا هیچ پیامی از سمت مشتریان بدون پاسخ نماند. پاسخ‌دهی سریع به سوال و نیاز مشتریان موجب اعتمادسازی بیشتر می‌شود و این عمل وفاداری آن‌ها را نسبت به کسب و کار شما افزایش می‌دهد. همچنین با استفاده از این الگوهای از پیش تعیین شده شما می‌توانید قرارهای ملاقات، خدمات و محصولات جدید، تاییدها، به روزرسانی‌ها و اطلاعیه‌های مهم را برای مشتریانتان سر موعدی که تعیین می‌کنید ارسال نمایید.

امنیت:

هنگامی که قرار است در واتساپ بیزینس نام‌نویسی کنید باید حساب کاربری کسب و کارتان را تایید کنید. این کار برای آن است که هویت مشتری شما از پیش تعیین شده باشد. همچنین این نرم‌افزار دارای سیستم احراز هویت دوجانبه است تا هم هویت کسب و کار شما تایید شده باشد و هم هویت مشتری‌ای که به شما پیام ارسال می‌کند. درواقع این امکان را دارد که پیغام‌های غیرکاری را با پیام‌های از پیش تعیین شده رد کند. این موضوع امنیت کاری شما و مشتریانتان را بالا می‌برد.

ارسال پیام خوشامدگویی:

شما می‌توانید برای کسانی که به شما پیغام می‌دهند پیامی تحت عنوان خوشامدگویی ارسال کنید. این پیام خوشامدگویی می‌تواند شامل معرفی کسب و کار شما، خدماتی که ارائه می‌دهید، ساعات پاسخ‌گویی به مشتریان و… باشد. ارسال پیام خوشامدگویی می‌تواند به برندسازی مجموعه شما کمک کند و کیفیت کاری‌تان را بالا ببرد.

تفاوت و شباهت با واتساپ:

لوگوی واتساپ بیزینس با نرم‌افزار اصلی واتساپ متفاوت است. همانطور که در شکل زیر می‌بینید روی آیکون آن حرف B نوشته شده است. از جمله شباهت‌های دیگر این دو نرم‌افزار آن است که واتساپ بیزینس نیز قابلیت نصب بر روی سیستم عامل را دارد و این موضوع باعث می‌شود که هیچ پیامی را از دست ندهید. همچنین این نرم‌افزار مانند واتساپ امکان برقراری تماس صوتی و تصویری، هم به صورت انفرادی و هم به صورت گروهی را دارد.

تفاوت لوگوی واتس‌ اپ و واتس اپ بیزینس

دسته‌بندی کردن پیغام‌ها:

شما می‌توانید با طبقه‌بندی کردن پیغام‌ها آن‌ها را از آشفتگی نجات دهید. چت‌ها قابلیت دسته‌بندی شدن دارند و می‌توانید مشتریان خود را با برچسب زدن از یکدیگر تفکیک کنید. برچسب‌های پیش‌فرض در نرم‌افزار وجود دارند اما قابلیت تعریف برچسب دلخواه نیز فراهم است.

دسته بندی پیغام‌‌ها با استفاده از لیبل‌های از پیش تعیین شده.

امکان جست و جوی سریع‌تر:

در این نرم‌افزار امکان جست‌وجوی دقیق‌تر بر اساس دسته بندی‌های مختلف فراهم است. طبق عکس زیر این دسته بندی‌ها طبقه‌بندی شده هستند و این امکان را برایتان فراهم می‌کند که سریع‌تر به چیزی که مدنظرتان است برسید.

جست و جوی دقیق‌تر بر اساس دسته بندی‌ها

درنهایت می‌توان گفت که واتساپ بیزینس می‌تواند انتخاب مناسبی برای کسب و کارهای اینترنتی و صاحبان مشاغل باشد. همچنین توجه به این نکته هم ضروری است که نرم‌افزار واتساپ بیزینس، برخلاف سایر نرم‌افزارهای پیام‌رسان امکان نام‌نویسی و عضویت با تلفن‌های ثابت را هم به شما می‌دهد.

Author

امیرحسین مهردوست
MBA | DBA | SEO | Entrepreneurship | NLP | Ai