You picked these products

Cart

logo types collection
Post id: 1047
Views: 427

طراحی لوگو هویت شما را نشان خواهد داد. شکی نیست که برای طراحی لوگو حرفه‌ای باید از کارشناسان خبره این علم بهره ببرید، اما پیشرفت تکنولوژی این فرصت را برای صاحبان مشاغل گوناگون فراهم کرده است تا با کمک سرویس‌های رایگان، اقدام به طراحی برند خویش نمایند. با استفاده از آن‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن، یک لوگوی ساده دریافت خواهید کرد. کافی است تا چگونگی کار با آن‌ها را بیاموزید.

برای این منظور کار سخت و پیچیده‎ایی پیش رو نخواهید داشت، تنها کافی است چگونگی ارائه اطلاعات را بدانید تا بتوانید یک برند تجاری ساده و رایگان داشته باشید.
برای استفاده از خدمات برخی از این سرویس‌ها لازم است در آن‌ها ثبت نام کنید، در برخی دیگر نیز، به این امر نیازی نبوده و به راحتی می‌توانید از خدمات آن‌ها استفاده نمایید. در ادامه با ما همراه باشید تا با سرویس‌های ساخت، طراحی لوگو رایگان و مزایا و معایب آن آشنا شوید.

طراحی لوگو

طراحی لوگو چیست؟

طراحی لوگو از آن دست کارهایی است که در هر کسب و کاری دارای اهمیت است. لوگو شناسنامه، نشان، سمبل، نوشته، آرم، برند و علامت تجاری فعالیت کاری شما است، یعنی کوتاه‌ترین طرح گرافیکی که شما را به مخاطب معرفی کرده و در عین حال متمایز از دیگران نشان می‌دهد.

برای طراحی لوگو باید خلاق باشید و چنان از طراحی و گرافیک در آن استفاده نماید که با یک نگاه، در ذهن مخاطب نفوذ کنید. برای طراحی آن محدودیتی وجود ندارد، می‌توانید از هر چیزی استفاده نمایید: اعداد، حروف، علائم.

مهم این است که در ساده‌ترین شکل، تاثیری عمیق بر روی مخاطب هدف بگذارید و آن‌ها را متوجه فعالیت و خدمات خود نمایید. چند نفر را می‌شناسید که لوگوی تجاری نایکی را نشناسند و یا با سیب گاز زده اپل مواجه نشده باشد.
طراحی لوگو، به همین راحتی شما را در ذهن‌ها جاودانه خواهد کرد، البته اگر به همان اندازه در ارائه خدمات و یا کالا کیفیت وجود داشته باشد.

1 Untitled 2 D984D988DAAFD988 معرفی بهترین سرویس‌های طراحی و ساخت لوگو رایگان

انواع لوگو را بشناسید

از رایج‌ترین انواع لوگو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. لوگوی نوشتاری یا لوگو تایپ

در این نوع، از حروف برای نشان دادن نام شرکت استفاده خواهد شد. آن‌ها می‌توانند یک و یا چند کلمه باشند. در هر حال باید خوانایی خوبی برای آن‌ها در نظر گرفته شود و در عین متمایز از برندهای مشابه باشد.
در لوگوتایپ معمولا از نام شرکت استفاده می‌کنند و سعی می‌شود به‌گونه‌ایی متفاوت آن را به مخاطب معرفی نمود. از جمله مشهورترین آن‌ها می‌توان به کوکاکولا اشاره کرد.

گاهی اوقات از حروف با شکل تغییر یافته برای لوگو تایپ استفاده خواهد شد. آن‌ها به صورت ساده و در عین حال مستقل طراحی خواهند شد.
این نوع از لوگوها از لحاظ نوشتاری حجم زیادی ندارند و چنانچه صاحبان مشاغل در زمینه برندسازی موفق عمل کنند، همین حروف تغییر شکل یافته برای معرفی آن‌ها کافی خواهد بود. بهترین و شناخته‌شده‌ترین مثال در این زمینه، یاهو Is.

2. لوگوی مفهومی

با طراحی این نوع لوگو می‌توانید پیام خود را به مخاطب برسانید. لوگوی مفهومی همان برند تجاری است که می‌توانید در آن خیال‌پردازی‌ها و مفهوم فعالیت خود را به تصویر بکشید.
از جمله آن‌ها می‌توان به لوگوی تلگرام، اپل، اینستاگرام و… اشاره کرد. کافی است علامت آن‌ها را ببینید تا پی به نام و فعالیت‌شان ببرید.
در طراحی آن‌ها، خلاقیت حرف اول را می‌زند. در عین سادگی باید بتوانند مفهوم را به درستی منتقل کنند و همزمان علامت سوال‌های مختلفی را در ذهن مخاطب ایجاد نمایند. به این ترتیب مخاطب برای شناختن شما، بیشتر تشویق خواهد شد.

3. لوگوی نشانه‌گذاری

در این حالت از اشکال هندسی در لوگوی مفهومی و لوگو تایپ استفاده خواهد شد. یکی از بهترین مثال‌ها در این زمینه لوگوی خودرو «BMW» است که در طراحی آن از حروف، شکل هندسی (دایره) و رنگ استفاده شده است.
محدودیت در سایز از جمله مشکلات این نوع از لوگوها است.

4. لوگوی پویا (متحرک)

از لوگوی پویا، به عنوان یکی از متفاوت‌ترین و مدرن‌ترین انواع لوگو یاد می‌شود. با کمک تکنولوژی می‌توان آرم‌هایی را طراحی کرد که متحرک باشند.

ساخت لوگو

5. لوگو سایت

لوگو سایت همان آرم و نشانه‌ایی که در مکان‌های مختلف در فضای سایت قرار می‌گیرد. در واقع از آن به عنوان هویت سایت یاد می‌شود. استفاده از آن سبب می‌شود تا به راحتی در بین مخاطبان خود شناخته شوید.

6. لوگو معماری

معماری از آن دست فعالیت‌هایی است که در آن خلاقیت بیش از هر چیز دیگری خود را نشان می‌دهد. طراحی مناسب لوگو معماری در جذب مخاطب تاثیر گذاشته و از سویی دیگر به شما اعتبار خواهد داد. هر چقدر آرم طراحی شده جذابتر باشد، به همان میزان توجه مشتری را برای خود خواهید داشت.

لوگو معماری

چگونگی ساخت لوگو

برای ساخت لوگو هیجان زده عمل نکنید. لازم است به پرسش‌هایی در این زمینه به درستی پاسخ دهید تا در نهایت از طراحی آرم تجاری راضی باشید.

برای مثال باید مشخص کنید که:

  1. کالا و یا خدمات ارائه شده توسط شما، چگونه توصیف می‌شوند؟
  2. ویژگی بارز و منحصر به فرد محصولات شما چیست؟
  3. قرار است به چه نیازی از مخاطب خود پاسخ دهید؟
  4. آیا کسب و کار شما محدوده سنی خاصی هدف قرار داده؟
  5. آیا جنسیت در فعالیت تجاری شما مهم است؟
  6. آیا برای برند خود رنگ و یا نوشته خاصی در نظر گرفته‌اید؟
  7. از بین لوگوهای موجود، کدام یک را می‌پسندید؟

پاسخ به این سوالات تا حدود زیادی به شما کمک می‌کند تا مسیر روشنی برای طراحی آرم تجاری داشته باشید. به این ترتیب بهتر می‌توانید در مورد مفهوم و شکل آن تصمیم‌گیری نمایید.
شاید استفاده از سرویس‌های رایگان طراحی لوگو بتواند میانبری برای داشتن یک نشان تجاری ساده باشند، با این حال، شاید بهره‌گیری از یک ذهن خلاق، بیشتر به شما کمک نماید.

طراحی لوگوی حرفه‌ای

در طراحی لوگو حرفه‌ای توجه به چند نکته دارای اهمیت است.

1. به عنوان یک طراح باید دانش و مهارت کافی در بکارگیری ابزارهای گرافیکی را داشته باشید. باید رنگ‌ها را به خوبی شناخته و از آن‌ها بجا و درست استفاده نمایید. به فونت و رنگ نوشته توجه داشته باشید و در عین حال اشکال و رنگ زمینه را به درستی انتخاب نمایید.

2. طراحی لوگو حرفه‌ایی به این معنی نیست که دنیای از حروف، رنگ و اشکال را در کنار هم قرار دهید، باید با ساده‌ترین طرح، زیبایی و متمایز بودن را به مخاطب منتقل کنید. طوری برند تجاری خود را طراحی کنید که از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار باشد. به این ترتیب می‌توانید در رسانه‌های مختلف از آن استفاده نمایید.

3. علامت تجاری باید با فعالیت مورد نظر متناسب باشد. برای طراحی لوگو هدف داشته باشید. آن‌ها ابزاری هستند که می‌توانید با مخاطب خود ارتباط برقرار نمایید. بنابراین به نوع مخاطب خود توجه نمایید. طراحی نشان یا علامت تجاری، باید به گونه‌ایی باشد که در ذهن ماندنی شوید. به عبارتی نباید محدود به زمان و مکان شود.

انواع سبک طراحی لوگو

از انواع سبک طراحی لوگو به موارد زیر اشاره شده است:

  • تایپو گرافی ( نوشتاری)
  • تصویری
  • مونوگرام
  • مسکات
  • انتزاعی
  • امبلم
  • ترکیبی
  • مینیمال
1 Untitled 1 Recovered Recovered معرفی بهترین سرویس‌های طراحی و ساخت لوگو رایگان

ابزارهای ساخت لوگو 

1. ساخت لوگو با فتوشاپ

فتوشاپ نرم افزار قدرتمندی است که می‌توان با ابزارهای آن اقدام به طراحی نشان تجاری نمود. برای این منظور لازم است تا شناخت کافی در مورد آن داشته باشید. با یادگیری فتوشاپ، این توانایی خواهید داشت تا دیگر کارهای گرافیکی را نیز به راحتی و با کیفیت مطلوب انجام دهید.

شاید نرم افزار فتوشاپ نسبت به نرم افزارهایی نظیر «Illustrator» و یا «InDesign» قدرتمند نباشد، اما با استفاده از آن می‌توان اقدام طراحی‎ نشان و آرم تجاری نمود. البته در این مورد ممکن است با محدودیت‌هایی مواجه شوید.
این محدودیت‌ها شاید کیفیت کار شما را کاهش دهند، اما می‌توان گفت با کمی مهارت، خروجی خوبی از این نرم افزار دریافت خواهید کرد.
از جمله معایب طراحی با این نرم افراز به محدودیت پیکسلی و ابزارهای نامناسب اشاره شده است. دیگر ابزارهای گرافیکی، امکانات بیشتری در این زمینه در اختیار شما قرار خواهند داد.

2. استفاده از نرم افزارهای طراحی

در لوگوی آنلاین با استفاده از سرویس‌هایی که در این زمینه وجود دارند، اقدام به طراحی آرم تجاری خواهد شد. بر این اساس باید اطلاعاتی مانند نام برند و شعار تبلیغاتی خود را به آن‌ها ارائه دهید.
این نرم افزارها نماد و اشکال هندسی متنوعی را در اختیار شما قرار خواهند، با انتخاب آن‌ها و اطلاعاتی که وارد کرده‌اید، آرم تجاری خود را دریافت خواهید کرد. از جمله این سرویس‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • «Logaster»
  • «Constant Contact»
  • «Ucraft»
  • «Shopify»
  • «Canva»
  • «GraphicSprings»
  • «Logoshi»

در زمینه لوگو سازی، نرم افزارهای زیاد دیگری وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید، اما یکی از بهترین آن‌ها «Makr» است که برای طراحی آرم در اندروید استفاده می‌شود. از ویژگی‌های آن موارد زیر ذکر شده است:

  1. استفاده از آرم‌های پیش فرض
  2. تغییر سایز لوگو
  3. استفاده از عکس‌های گالری
  4. امکان نوشتن متن‌های دلخواه

سرویس‌های رایگان طراحی لوگو (free logo services)

طراحی لوگوی رایگان با استفاده از نرم‌افزارهایی که در این زمینه معرفی شد، انجام خواهد شد. پس از طراحی و تایید طرح می‌توانید آن را در فرمت‌های مختلف دانلود کرده و استفاده نمایید.
در واقع باید بدانید، رایگان بودن این ابزارها بخشی از فعالیت بازاریابی شرکت‌های مربوطه است. به این ترتیب کاربر تشویق می‌شود از ابزارهای غیر رایگان نیز استفاده نماید.

در بسیاری از منابع گفته می‌شود که آرم و لوگو با یک دیگر متفاوت هستند، با این حال نمی‌توان آن‌ها را به طور کامل جدا از یک دیگر دانست.
از جمله تفاوت‌های مهم آرم و لوگو، به نوع طراحی آن‌ها باز می‌گردد. در طراحی آرم عموما از تصویر و شکل استفاده می‌شود که به نوعی نشان‌دهنده محصول و یا شرکت مورد نظر است. در حالی که، در لوگو می‌توان از کلمه، نام برند و به طور کلی حروف استفاده نمود.

کیفیت طراحی لوگوی آنلاین با توجه به ابعاد وب در سایت، به نمایش در خواهد آمد. شما نمی‌توانید از آن‌ها به صورت چاپی استفاده نماید، اما آن‌ها می‌تواند ایده خوبی برای یک طراحی پیشرفته باشد.

مزایای سرویس طراحی لوگو free

از مزایای سرویس طراحی لوگو رایگان (free logo services) این است، که خودتان می‌توانید یک لوگوی ساده و در عین حال کاربردی طراحی نمایید. بیشتر این سرویس‌ها در مقابل خدماتی که در این زمینه ارائه می‌دهند، هزینه‌ایی را از مشترک دریافت نمی‌کنند. از این لحاظ می‌توان گفت مقرون‎به‌صرفه هستند.

معایب سرویس طراحی لوگو رایگان

  1. عدم وجود ایده‌پردازی
  2. محدودیت در اجرا (باید با امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌گیرد، طراحی را انجام داده و بپذیرید.)
  3. روانشناسی رنگ‌ها در آن رعایت نمی‌شود.
  4. طراحی ممکن است منحصر به‌فرد نباشد.
  5. فاقد اصالت و اعتبار
استخدام طراح

استخدام طراح لوگو

به عنوان کارفرما برای استخدام طراح لوگو باید به دنبال فردی باشید که تسلط کامل بر روی سه نرم افزار اصلی Corel  Illustrator And Photoshop در این زمینه داشته باشد.
در عین حال خلاقیت و توان ایده‌پردازی باید از دیگر ویژگی‌های طراح باشد. از آنجا که ممکن است در طراحی آرم، اختلاف نظر وجود داشته باشد، طراح باید انعطاف‌پذیری بالایی داشته باشد و برای اعمال تغییرات تلاش نماید.

استخدام طراح لوگو غیر حضوری

اگر در زمینه طراحی لوگو مهارت دارید، می‌توانید به صورت دورکاری با سایت و شرکت‌های مختلف همکاری کنید. دورکاری این شرایط را برای شما فراهم می‌کند تا با شرکت‌های متعددی در ارتباط باشید. چنانچه کار شما از کیفیت بالایی برخوردار باشد، فرصت‌های بیشتری در این زمینه خواهید داشت.

کسب درآمد از طراحی لوگو

از طراحی لوگو به عنوان یک از مشاغل پردرآمد یاد می‌شود. البته زمانی در آن به موفقیت می‌رسید که دانش، مهارت و خلاقیت را با هم داشته باشید.
هر کسب و کاری برای نشان دادن خود، نیاز به آرم تجاری دارد، بنابراین می‌توان بازار خوبی برای آن در نظر گرفت.
از سویی دیگر برای این شغل محدودیت جنسی وجود نداشته و می‌تواند گزینه‌ایی مناسب برای بانوان نیز باشد.
درآمد طراحی لوگو به صورت غیر حضوری نیز می‌تواند مناسب باشد. این امر به توافق بین طراح و کارفرما بستگی خواهد داشت.

Author

امیرحسین مهردوست
MBA | DBA | SEO | Entrepreneurship | NLP | Ai