You picked these products
Shopping Cart
Confirm & Payment
Access to Product
Your cart is currently empty.

Return to shop

پاپ آپ چیست ؟
Post id: 2093
Views: 300

پاپ آپ یک شمشیر 2 لبه است که اگر خوب و در موقعیت مناسب به کار رود موجب افزایش جذابیت محتوای سایت و نرخ تبدیل بالا می شود. در غیر این صورت مزاحمتی نفرت انگیز و اعصاب خرد کن به حساب می آید.
همه ی ما دوست داریم که برای بازدیدکنندگان وب سایت خود تجربه کاربری خوبی را به ارمغان بیاوریم.
اما همچنین می خواهیم تا آنجا که می توانیم برای تیم های فروش خود لید و مخاطب تولید کنیم. بیشتر اوقات می توانیم هر دو را بدون مشکل انجام دهیم. اما وقتی نوبت به پاپ آپ ها می رسد، همه چیز آنطور که می خواهیم پیش نمی رود.
پاپ آپ ها این روزها همه جا هستند. طی چند سال گذشته، فرم های pop-up به عنوان یک تکنیک محبوب بازاریابی برای تبلیغ محتوا، افزایش اشتراک های وبلاگ، رشد لیست های ایمیل، تولید سرب و … استفاده می شوند. پاپ آپ ها و یا پنجره های تبلیغاتی بازشو لازم نیست که آزار دهنده یا تهاجمی باشند و باعث حواس پرتی کاربران شوند. در واقع، هنگامی که پاپ آپ ها برای بازدیدکنندگان وب سایت شما جذاب هستند و تجربه آن ها را بهبود می دهند، بسیار کاربردی خواهند بود.

تبلیغات پاپ آپ چیست ؟

پاپ آپ ها پنجره های بازشو در مرورگر هستند که هنگام مشاهده محتوا در وب ظاهر می شوند. طبق ویکی پدیا، اولین تبلیغ پاپ آپ در اواخر دهه 1990 در وب سایت میزبان وب Tripod.com ظاهر شد. در روزهای ابتدایی خود، این سایت برای نمایش تبلیغات خود از پنجره های بازشو استفاده می کرد و از ارزش خرید برخوردار بودند. با گذشت زمان، مصرف کنندگان و مرورگرهای وب بهتر می توانستند این نوع پنجره های بازشو را پنهان یا نادیده بگیرند، و در نهایت، تبلیغ کنندگان منصرف شدند. برای مدتی، تبلیغات پاپ آپ تا حد زیادی از اینترنت ناپدید شدند. اما سرانجام فرم های پاپ آپ جایگزین آن ها شدند.

جهت سفارش طراحی سایت وردپرسی در تبریز و مشاوره رایگان کلیک کنید.

پنجره های بازشو یا pop up ها بسیار شیوع پیدا کرده اند به طوری که حتی گوگل مجبور به ارزیابی شده است و اعلام می کند که آن ها وب سایت هایی را که تجربه ی کاربری ضعیفی را به دلیل استفاده از پاپ آپ ها به وجود می آورند مجازات می کند. بنابراین سوال اصلی اینجاست که آیا باید از پاپ آپ ها استفاده کنیم یا نه.  ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که پاپ آپ چیست و کاربرد آن برای وب سایت ها را بررسی خواهیم کرد.

توصیه می شود: کال تو اکشن یا CTA چیست ؟

انواع پاپ آپ ها

سه نوع اصلی پنجره بازشو وجود دارد: مواردی که هنگام کلیک کردن روی صفحه ای روی وب ظاهر می شوند، مواردی که به صورت تصادفی ظاهر می شوند و مواردی که بدون دخالت کاربر ظاهر می شوند. بیشتر اوقات، این پنجره های شلوغ به طور انحصاری تبلیغاتی را برای محتوایی که کاربر علاقه ای به آن ندارد نمایش می دهند. پاپ آپ همچنین می تواند یک برنامه مخرب باشد. این ها تله هایی هستند که هشدارها را به صورت امنیتی نمایش می دهند، به این امید که روی پنجره کلیک کرده و محتوای نامطلوب را در سیستم خود بارگیری کنید.

توصیه می شود: افزایش نرخ کلیک CTR در 5 دقیقه!

همچنین ممکن است با پنجره های مشابهی روبرو شوید که در واقع پنجره بازشو نیستند. در این حالت، کل صفحه نمایش داده شده در پنجره مرورگر فاقد هرگونه محتوا است و به هیچ وجه یک صفحه واقعی نیست. در عوض، یک تصویر در آن وجود دارد که به نظر می رسد یک پنجره بازشو دیگر است. این یک طرح بسیار گیج کننده است که سعی دارد کاربران را مجبور به کلیک کردن بر روی محتوای مخرب کند. پاپ آپ شبیه سازی شده و صفحه پشت آن در واقع بخشی از تبلیغات تمام صفحه است. با این پاپ آپ های جعلی باید بسیار احتیاط کرد زیرا در نهایت می توانند بسیار آزار دهنده باشند.

popup چیست؟

اگرچه بسیار نادر است، اما برخی از شرکت های قانونی آنچه را به عنوان پاپ آپ های مطلوب یا مفید می خوانند در سایت خود مستقر می کنند. برخی از مشاغل آنلاین از آن ها به عنوان ابزار بازاریابی برای نمایش فرم های پاسخ بازدید کننده و شرایط و قوانین خود استفاده می کنند.  انواع دیگر پاپ آپ ها عبارتند از:

پاپ آپ های خوشآمدگویی

این پنجره های بازشو تمام صفحه هستند که معمولاً در بالای محتوای صفحه وجود دارند. نکته این است که آن ها پیشنهاد را در جلوی بازدیدکنندگان وب سایت قرار می دهند. اگر پیشنهاد بسیار مرتبط با محتوای و استراتژی شما باشد، می تواند بسیار کاربردی عمل کند در غیر این صورت، یک pop-up خوشامدگویی ممکن است برای کاربران شما کمی آزار دهنده باشد.

پاپ آپ مودال

این نوع پاپ آپ ها پنجره های بازشو هستند که در بالای محتوای صفحه ظاهر می شوند. برخلاف پاپ آپ خوش آمدگویی، این نوع از پاپ آپ ها مانع نمایش بقیه محتوا نمی شوند، اما کاربر برای ادامه کارهایی که انجام می دهد مجبور است بر روی پنجره بازشو کلیک کند. در حالی که برخی از کاربران احساس می کنند این مودال ها مزاحم هستند، در صورت جذاب بودن پیشنهاد، آنها اغلب نرخ تبدیل بالایی دارند.

پاپ آپ های کلیک دار

پنجره بازشو کلیک دار نوع خاصی از حالت پاپ ها است که با کلیک کاربر بر روی یک تماس برای اقدام یا عنصر صفحه دیگر، با یک فرم ظاهر می شود. آن ها برای مواقعی مناسب هستند که فرم درون خطی صفحه را به هم ریخته باشد.

کوپن ها و تخفیف ها

نوع دیگری از پاپ آپ ها به شما امکان می دهد در ازای دریافت اطلاعات تخفیف یا نوعی جایزه داشته باشید. آن ها اغلب به صورت چرخه شانس و یا بلیط ارائه می شوند و برای مارک های فروشگاه های تجارت الکترونیک سرگرم کننده بهترین هستند (از آنجا که کوپن را می توان در هنگام پرداخت استفاده کرد).

آگهی

این نوع از پاپ آپ ها بنرهای کوچکی هستند که به صورت یک نوار در بالای صفحه ظاهر می شوند و از کاربر می خواهند در مورد چیزی اقدام کند. آن ها به طور معمول عنصر تبدیل دائمی تری نسبت به سایر انواع پنجره های بازشو هستند و بهترین استفاده را برای پیشنهادات گسترده مانند اشتراک خبرنامه، کوپن یا حتی اطلاعیه های عمومی دارند.

پاپ آپ های کشویی

این نوع از پاپ آپ ها جعبه های کوچکی هستند که از پایین صفحه به داخل آن می روند. این نوع از پاپ آپ ها برای ارائه پیشنهادات بسیار مناسب هستند زیرا کاربر در حال پیمایش در محتوای صفحه است.

پنجره های بازشو می توانند بسیار آزاردهنده باشند اما روش هایی برای مقابله با این موضوع وجود دارد. قانون اصلی پنجره بازشو این است که کاربر بتواند بدون کلیک بر روی هر قسمت از پنجره و بدون توجه به آنچه پیام نشان می دهد، آن را ببندد. دکمه “X” باید اولین گزینه باشد، که معمولاً در گوشه سمت راست بالای پنجره یافت می شود.

images 1 پاپ آپ چیست ؟

توصیه می شود: افزایش نرخ تبدیل (CR) با 7 تکنیک طلایی

احساس کاربران نسبت به پاپ آپ ها چگونه است؟

به نظر می رسد که هیچ فردی واقعاً پاپ آپ را دوست ندارد و اگر شما در ابتدا وب سایت خود را برای کاربران طراحی می کنید نه موتورهای جستجو، تجربه کاربر باید اولین تمرکز شما در هنگام تبلیغات از هر نوع باشد. واقعیت این است که :

  • 73٪ از کاربران اینترنت به طور خودکار تبلیغات پاپ آپ را رد می کنند .
  • تا پایان سال 2018 ، نرم افزار adblocking تقریباً 200 میلیون کاربر فعال روزانه داشت .(نرم افزار مسدود کردن پاپ آپ ها)
  • 45٪ از کاربران adblock هرگز مایل به مشاهده تبلیغات نیستند و می خواهند تبلیغات از وب سایت ها حذف شود.

و اکنون ما باید در این مورد فاکتور بگیریم: اکثر کاربران حتی پنجره های بازشو را نمی بینند. همه مرورگرهای وب اصلی دارای مسدودکننده های pop-up هستند. کاربران می گویند که آن ها تبلیغات را دوست ندارند و برای آن ها رهایی از تبلیغات بسیار دشوار است.

نکته جالب در تحقیقات بدست آمده این است که علیرغم گزارش ها مبنی بر اینکه تبلیغات تجربه کاربری ضعیفی را در اختیار کاربر قرار می دهند، وقتی پنجره های بازشو در یک وب سایت به درستی استفاده می شوند می توانند برای اهداف بازاریابی بسیار مفید واقع شوند. در واقع نتایج بدست آمده از تحقیقات اینگونه است که:

  • داشتن یک استراتژی مناسب برای pop-up باعث افزایش لیست ایمیل ها می شود.
  • به طور کلی پنجره های بازشو دارای نرخ کلیک مناسب اغلب حدود 2٪ بالاتر از سایر روش های تبلیغاتی هستند.
  • پنجره های بازشو به بسیاری از افراد کمک کردند تا اشتراک ها را 114٪ افزایش دهند و منجر به افزایش 162٪ نرخ تبدیل شوند.

با این وجود کاربران اغلب با تبلیغات پاپ آپ درگیر می شوند بنابراین تبلیغات پاپ آپ هنوز هم نمی توانند بهترین ایده باشند. اگر به فکر ایجاد یک حالت پاپ آپ در وب سایت خود هستید، مطمئن شوید که می توانید آن پاپ آپ را در دستگاه های تلفن همراه پنهان کنید در غیر اینصورت ممکن است با مجازات گوگل روبرو شوید.

آیا بازاریابان باید از تبلیغات پاپ آپ استفاده کنند؟

Blog PopUpAds 042221 WP min پاپ آپ چیست ؟

موثر بودن یا نبودن پنجره های بازشو به محتوای شما و نحوه ی استفاده شما از آن ها بستگی دارد. آنچه برای یک وبلاگ یا سایت شرکتی مناسب است ممکن است برای شما موفقیت آمیز نباشد. طبق تحقیقات بدست آمده استفاده از یک پاپ آپ عضویت در خبرنامه را افزایش می دهد و به طور میانگین باعث جذب 92 تا 274 عضو فعال می شود. چند دلیل اصلی وجود دارد:

  • پنجره های بازشو به همه نشان داده می شوند: پنجره های بازشو (به دلیل اینکه باید بسته شوند) 100٪ میزان مشاهده بیشتری نسبت به سایر مطالب دارند. ممکن است نرخ تبدیل 3٪ آنچنان چشمگیر به نظر نرسد، اما 3٪ از هر بازدید کننده وب سایت با گذشت زمان به تعداد قابل توجهی تبدیل می شود.
  • پنجره های بازشو هنگامی که بازدیدکنندگان سایت درگیر هستند پیام خود را ارسال می کنند: پنجره های بازشوئی که به گونه ای طراحی شده اند که در مواقعی که بازدیدکنندگان سایت شما به احتمال زیاد روی آن کلیک می کنند به آن ها نمایش داده می شوند.
  • پاپ آپ ها ارزش ارائه می دهند: پاپ آپ ها مرتبط و پر استفاده هستند و برای خوانندگان و بازدیدکنندگان سایت ارزشی را ارائه می دهند. نمی توان از پنجره های بازشو چشم پوشی کرد. برخلاف پیام اشتراکی وبلاگ ها یک پاپ آپ (طبق تعریف) بسیار بیشتر دیده می شود. بازدیدکنندگان نمی توانند از آن چشم پوشی کنند و مجبور هستند پیام و یا پیشنهاد شما را بخوانند. اما، به یاد داشته باشید، تبلیغات پاپ آپ زمانی بهترین عملکرد را دارد که بازدید کنندگان وب سایت شما را اذیت نکنند و از تکنیک های موثر استفاده شده باشد. در ادامه برخی از این تکنیک ها را با یکدیگر مرور خواهیم کرد.

آپا پاپ آپ ها در بهبود نرخ تبدیل تاثیر دارند؟

حقیقت این است که پاپ آپ ها می توانند حداکثر 40٪ از بازدید کنندگان وب سایت شما را به عضو فعال و لید تبدیل کنند. پاپ آپ ها درست مثل ایمیل ها، تبلیغات فیس بوک و سایر اقدامات بازاریابی، مکان و زمان خود را دارند.

  • آن ها می توانند لیست های ایمیل را رشد دهند.
  • آن ها می توانند اشتراک های وبلاگ را افزایش دهند.
  • آن ها می توانند محتوا را تبلیغ کنند.
  • آن ها می توانند تولید لید یک وب سایت را تأمین کنند.

اگر به درستی انجام شود، می تواند بسیار مفید و موثر باشند. اما، آن ها نکات منفی زیر را نیز دارند:

آن ها می توانند احساس مزاحمت یا هرزنامه کنند.

آن ها می توانند تجربه کاربری را تضعیف می کنند.

اما چگونه اطمینان حاصل کنیم که پنجره های بازشو مفید هستند و هرزنامه نیستند؟ در ادامه نکاتی را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید با استفاده از آن ها نرخ تبدیل خود را افزایش دهید.

چیزی مرتبط و ارزشمند ارائه دهید.

مشکلی که در بیشتر پاپ آپ ها وجود دارد این است که آن ها مانع از تجربه عالی بازدید کننده در وب سایت می شوند. اغلب اوقات به این دلیل است که آنچه در پاپ آپ ارائه می شود یا برای بازدید کننده ارزش ندارد یا ارتباطی با صفحه ای که در آن هستند ندارد.

برای تقویت تعامل با پاپ آپ ها و همچنین بهبود تجربه کاربری در سایت شما، با توجه به صفحه ای که در آن قرار دارد، حتماً چیزی ارائه دهید که هم با ارزش باشد و هم برای او مرتبط باشد. به عنوان مثال، اگر کاربری در وبلاگ شما در حال خواندن یک پست باشد، یک کتاب الکترونیکی رایگان با همان موضوع به او ارائه دهید.

به نحوه ارتباط افراد با صفحات فکر کنید.

اشتباه رایج دیگری که بازاریاب ها در استفاده از پاپ آپ ها مرتکب می شوند ظاهر شدن آن ها در زمان نامناسب است. درمورد زمان استفاده از پاپ آپ ها استراتژیک باشید. به نحوه تعامل بازدیدکنندگان با انواع خاصی از صفحات در سایت خود فکر کنید. به عنوان مثال، وقتی کسی با یک پست وبلاگ درگیر می شود، این کار را با پیمایش در پایین صفحه هنگام مطالعه محتوا انجام می دهد. پس باید پاپ آپ خود را طوری تنظیم کنید که وقتی کسی در نیمه صفحه است ظاهر شود.

به همین ترتیب، ممکن است دریابید افرادی که بیش از 30 ثانیه در صفحات محصول شما باقی می مانند بسیار سرگرم هستند زیرا وقت خود را صرف مطالعه و بررسی گزینه های خود می کنند. در این شرایط می توانید از یک پاپ آپ بر اساس زمان استفاده کنید که وقتی بازدید کننده برای مدت چند ثانیه در صفحه بوده است، ظاهر می شود.

برای درک بهتر چگونگی تعامل بازدیدکنندگان با صفحات مختلف در سایت شما، سعی کنید داده های Google Analytics مانند نرخ پرش و میانگین زمان حضور در صفحه را جستجو کنید. همچنین می توانید از ابزاری مانند HotJar یا Crazy Egg برای ضبط کاربران در سایت خود استفاده کنید تا نقشه های حرارتی را از مکانی که کلیک می کنند و پیمایش می کنند، در دسترس داشته باشید. این به شما درک بهتری از نحوه ارتباط افراد با محتوای شما می دهد.

creative popup پاپ آپ چیست ؟

از زبانی خاص استفاده کنید.

اکثر فرم های پاپ آپ دارای یک طرح نسبتاً اساسی هستند. شما یک عنوان، کپی از متن و شاید یک تصویر اراده خواهید داد. این بدان معنی است که بسیار مهم است که پاپ آپ  خود را به گونه ای طراحی کنید که همه چیز در آن واضح باشد. برای انجام این کار مطمئن شوید که پاپ آپ شما خاص، قابل اجرا و واضح است:

خاص: دقیقاً مشخص کنید که بازدیدکننده در صورت کلیک بر روی پاپ آپ، قرار است چه چیزی دریافت کند. به عنوان مثال به آن ها نگویید که این یک راهنما است. به آن ها بگویید این یک راهنمای 10 صفحه ای با نکاتی قابل اجرا است. آن ها را برای پیوستن به لیست ایمیل خود تشویق نکنید. از آن ها بپرسید آیا با گرفتن دو تا سه ایمیل درباره ی یک موضوع خاص در هفته مشکلی ندارند؟

عملی: به بازدیدکنندگان اطلاع دهید که دقیقاً دوست دارید چه کاری انجام دهند. یک فراخوان جذاب برای اقدام ایجاد کنید که بازدیدکنندگان شما را به اقدام ترغیب می کند. همچنین برای دوستانه کردن فرم های خود از زبان محاوره ای استفاده کنید.

پاپ آپ ها را برای موبایل بهینه کنید.

در تلاش برای بهبود تجربه کاربر تلفن همراه، گوگل اعلام کرد که آن ها در حال مجازات کردن وب سایت هایی هستند که توجهی به تجربه ی کاربری در تلفن همراه ندارند.
برای اطمینان از تجربه موبایل کاربر پسند و جلوگیری از جریمه شدن توسط گوگل، مطمئن شوید که فرم های pop-up خود را برای تلفن همراه حذف کنید، یا از پنجره های بازشو استفاده کنید که کل صفحه را در دستگاه های تلفن همراه اشغال نمی کنند.

بیشتر ابزارهای پاپ آپ این نوع قابلیت را ارائه می دهند، اما اگر در حال حاضر از آن ها استفاده نمی کنید، ممکن است لازم باشد راه حل جدیدی پیدا کنید.

مطمئن شوید که تبلیغات پاپ آپ شما در همه دستگاه ها مانند پاسخگو باشد و به خوبی نمایش داده شود. همچنین دکمه های “x” را به وضوح مشخص کنید یا به افراد اجازه دهید برای بستن کنار پنجره بازشو کلیک کنند. گزینه خروج را پنهان نکنید. از خلاقیت استفاده کنید تا افراد فوراً ترک نکنند.

طراحی ساده و بهینه سازی (CTA)

دکمه ی اقدام به عمل را برای افزایش تبدیل ها بهینه کنید. داشتن CTA قدرتمند نکته اصلی برای افزاش نرخ تبدیل است. می توانید پیام CTA خود را از طریق پنجره های بازشو منتقل کنید. هنگام نوشتن فراخوان برای یک پنجره خبرنامه، مراقب کلمات خود باشید زیرا آن ها نقش مهمی در تبدیل بازدیدکنندگان دارد.

فراموش نکنید که برای حداکثر دیده شدن آن را بالا قرار دهید. همچنین طراحی ساده اما چشم نوازی داشته باشید. برای این کار ممکن است از رنگ متضاد استفاده کنید و کلمات جذاب را به کار ببرید. خدمات یا پیشنهاد شما هرچه باشد، لطفاً صریح و واضح بگویید. ممکن است بخواهید یک کتاب الکترونیکی، PDF یا چیز دیگری ارائه دهید که ارزشمند باشد. به آنها بگویید پیشنهادتان چیست.

داشتن متن بیش از حد یا ارائه فرم بسیار شلوغ فقط بی تأثیر است. شما باید یک پنجره بازشو داشته باشید که با عملکرد وب سایت شما مغایرت نداشته باشد. شما باید در طراحی خود تجربه ی کاربری را در نظر داشته باشید و پنجره ای ایجاد کنید که برای مشتریان جذاب باشد.

محتوای خود را پنهان نکنید.

گوگل وب سایت های دارای پنجره بازشو در تلفن همراه را که محتوا را پنهان می کنند مجازات می کند. همچنین، از نمایش پنجره های بازشو در صفحه فرود که با ورود به وب سایت ظاهر می شوند، خودداری کنید!

پاپ آپ نرخ تبدیل را افزایش میدهد یا نابود می کند؟

همانطور که در ابتدا نیز گفته شد میزان مفید و موثر بودن پاپ ها به نحوه ی استفاده شما، طراحی، زمان نمایش دادن، مرتبط بودن آن و …. بستگی دارد.
بنابراین در صورت استفاده ی نادرست از آن ها و در نظر نگرفتن نکاتی که در بالا به آن ها اشاره کردیم می تواند تا حد زیادی نرخ تبدیل شما را نابود کرده و تجربه ی کاربری را تضعیف کند.
در مقابل با به کارگیری تکنیک های استاندارد و با استفاده از ابزار های مختلف می توان به صورت موثر تر از آن ها استفاده کرد.جهت راه اندازی پاپ اپ در سایتتان به قسمت افزونه پاپ آپ مراجعه کنید.

Author

امیرحسین مهردوست
MBA | DBA | SEO | Entrepreneurship | NLP | Ai
  1. سلام درود عزیزانم قبل از استفاده از سیستم پاپ آپ حتما مقاله بالا رو کامل مطالعه کنید تا بهترین نتیجه رو بگیرید و شاید هم اصلا پاپ آپ برای شما مفید نخواهد بود ؟

    مقاله بالا رو کامل مطالعه کنید .