Digital marketing in Tabrizهمراه با استراتژیهای بازاریابی دیجیتال در شمالغرب کشور حرف اول را می زند. Digital marketing در تبریز به عنوان پدید آورنده موقعیت های بسیار خاص شناخته می شود. Digital Marketing و یا بازاریابی دیجیتال از 20 سال قبل تا به حال در زیر مجموعه مدیریت بازاریابی و تبلیغات کسب و کارهای مختلف جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است.
مقاله پیشنهادی: بهترین شرکت طراحی سایت تبریز در یک نگاه!
بالطبع با افزایش طول مدت آنلاین بودن کاربران اینترنت و فضای مجازی و در پی استفاده روز افزون از گوشی های هوشمند، تبلت و سایر گجت ها درصد نفوذ شبکه جهانی اینترنت در سرتاسر دنیا و در کنار آن پیشرفت فناوری اطلاعات؛ دیجیتال مارکتینگ در تبریز با عنوان مهارت، تخصص و دانشی کاملاً مستقل مورد مطالعه و یادگیری علاقه مندان به حوزه مدیریت بازاریابی، تبلیغ و فروش قرار گرفته است.
دیجیتال مارکتینگ شمالغرب بهترین فرصت اشتغال زایی و دانش بنیان شدن تجارت های آنلاین و هوشمندسازی کسب و کارهای اینترنتی و سنتی است.
اهمیت آموزش دیجیتال مارکتینگ در تبریز
تحصیلات آکادمیک در رشته دیجیتال مارکتینگ در تبریز جایگاه خاصی در دانشگاه ها و موسسات آموزشی مختلف داشته و علاقه مندان زیادی را به سمت خود جلب کرده است. کارشناسی ارشد دیجیتال مارکتینگ MBA چه در دانشکده های کل دنیا و چه موسسات داخل کشور روند رو به رشدی در مسیر تربیت و تقویت نیروی حرفه ای دیجیتال مارکتر داشته است. دوره های MBA در مقطع کارشناسی ارشد، علیرغم فیدبک نسبتاً سرد دانشگاه های ایرانی در آینده نه چندان دور جزو دوره های رسمی مدیریتی پرطرفدار و موفقی در سطح بین الملل خواهد بود.
تعریف دیجیتال مارکتینگ
اصطلاح «چتر مفهومی» که در سایت معروف HUBSPOT به عنوان تعریف بازاریابی دیجیتال مطرح شده به معنی ابزار و تکنیک های متعدد تشکیل دهنده دیجیتال مارکتینگ می باشد.
فصل مشترک تعاریف متعددی که از واژه دیجیتال مارکتینگ ارائه شده شامل:
مجموعه فعالیت و ابزارهای رایجی که به منظور بازاریابی و فروش کالا و محصولات یا حتی ارائه خدمات در فضای دیجیتال مثل اینترنت، وب، گوشی موبایل و… مورد استفاده کاربران قرار گرفته است.
دیجیتال مارکتر کیست؟
پیش نیازهای یک دیجیتال مارکتر موفق و حرفه ای شامل 12 ابزار و مهارت به شرح زیر است:
- SEM (بازاریابی توسط موتورهای جستجو که شامل انواع خریداری شده یا پولی و ترافیک ارگانیک است.)
- SEO (بهینه سازی برای موتورهای جستجو یا سئو در تبریز که در مقاله ای مجزا به آن پرداخته ایم.)
- موبایل مارکتینگ (تبلیغات موبایلی)
- بازاریابی دیجیتال ویروسی (Digital Viral Marketing)
- Production content
- استراتژی محتوا (Content Strategy)
- تبلیغات همسان (Native Advertising)
- بازاریابی محتوا (Content Marketing)
- همکاری در فروش (Affiliate Marketing)
- بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing)
- تبلیغات بنری (Banner Advertising)
- بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing)
- تبلیغات بر اساس کلیک (PPC)
- اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing)
- ایمیل مارکتینگ
تبلیغات مستقیم و تبلیغات هدفمند (سفارشی شده) هردو در بعضی فهرست ها، در بین ابزارهای Digital marketing in Tabriz به چشم می خورند. از آنجایی که این دو ابزار هم ردهبا دیگر ابزارها نیستند، فراگیر و پوشش دهنده سایر گزینه ها در لیست بالا می باشند. به هر حال توجه به رفرنس و کتب رسمی بین المللی فهرست رایج به شکل لیست فوق ترتیب بندی شده است.
در بهترین شرکت طراحی اپلیکیشن تبریز چه خبر است؟
دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ تبریز
دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ با دو روش توسط اساتید مجرب تدریس می شود. روش دانشگاهی در قالب رشته تحصیلی دیجیتال مارکتینگ و روش دوم آموزش توسط مدرسان در قالب دوره های کسب مهارت مؤسسات آزاد. قطعاً گذراندن دوره های آموزش دیجیتال مارکتینگ، مذاکره، فروش و تبلیغات هم برای مشاوران فعال در حوزه مدیریت بازاریابی و کسب و کار و هم برای اساتید و مدرسان دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی مهارتی 100% کاربردی و کلاس هایی آموزنده خواهد بود.
نکته قابل توجه این است که دوره های آموزش بازاریابی دیجیتال به ابزارهای دیجیتال مارکتینگ نظیر سوشیال مدیا، سئو و تبلیغات آنلاین محدود نیست. مهارت های دیجیتال مارکتر حرفه ای شامل:
- تسلط بر آنالیز شاخص و درک آن
- اسلایدسازی، نوشتن و تدوین پروپوزال
- هوش کلامی
- مهارتهای ارتباطی مؤثر
- استراتژی و تفکر استراتژیک و…
از توانمندی های بالقوه یک دیجیتال مارکتر موفق به حساب می آیند.
رنک 1 گوگل را با تیم REAL ROBOT تجربه کنید!
دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده
دیجیتال مارکتینگ به تمامی فعالیتهایی اتلاق می شود که به منظور تبلیغ و فروش محصولات و خدمات در فضای مجازی صورت میگیرد.
بسیاری از افراد با این طرز فکر به فعالیت های خود ادامه می دهند که اگر وبسایتی وجود نداشته باشد، نمی توان از دیجیتال مارکتینگ استفاده نمود و لازمه دیجیتال مارکتینگ داشتن یک وبسایت است. البته بهتر است در نظر داشت که وجود یک سایت تاثیر بسیاری در سرعت رشد در دیجیتال مارکتینگ دارد. اما طبیعتاً مزیت این حیطه در به کارگیری کسب و کارهای سنتی هم یاد می شود.
⇐خدمات دیجیتال مارکتینگ در تبریز (بستر وب)⇒
مجموعه دیجیتال مارکتینگ و برندینگ رئال ربات تبریز آماده ارائه برترین مشاوره های تخصصی برای کلیه استارتاپ ها، بیزینس های اینترنتی و کسب و کارهای سنتی در هر زمینه فعالیتی از جمله شرکتی، خدماتی، فروشگاهی، آموزشی، صنعتی ، تولیدی و… می باشد.
- طراحی سایت در تبریز
- گوگل ادوردز
- لندینگ پیج
- ایمیل مارکتینگ
- ویدئو مارکتینگ
- سئو مارکتینگ (بهینه سازی موتور جست و جو)
- بازاریابی تولید محتوا (همچون تالیف و ترجمه مقالات وبلاگ، تهیه رپرتاژ آگهی، روابط عمومی الکترونیک)
- تبلیغات دیجیتال (مانند تبلیغات همسان، بنری و کلیکی)
⇐خدمات دیجیتال مارکتینگ (بستر سوشیال مدیا)⇒
- بازاریابی محتوایی
- اینفلوئنسر مارکتینگ
- کمپین دیجیتال (مانند کمپین تولید محتوا توسط کاربرUGC )
- تبلیغات در سوشیال مدیا (تبلیغات انواع شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام، لینکدین، آپارات، Youtube، تلگرام و…)
گوگل ادوردز (Google Adwords)
یکی از فاکتورهای مهم و الزامی موفقیت در دنیای امروز تجارت، تبلیغات هدفمند است. با توجه به رشد فزاینده ی استفاده ی کاربران از اینترنت، یکی از بهترین و موثرترین روشهای تبلیغات درج آگهی در گوگل ادوردز و بازاریابی کلمات کلیدی در موتورهای جستجو است.
احتمالا می دانید که محبوبترین موتور جستجو در جهان، گوگل است. هر ایرانی دارای دسترسی به نت در طول شبانه روز به طور میانگین 5 بار در گوگل جستجو میکند و 40 درصد کلیک کاربران بر روی لینک تبلیغ در گوگل ظاهر شده در نتایج مرتبط جستجو است.
بنابراین، علاوه بر قرار گرفتن در صفحه اول گوگل به سرعت٬ یکی از بهترین و هدفمند ترین روش های تبلیغات استفاده از تبلیغات در گوگل ادوردز (Google Adwords) است. در اینجا قصد داریم همراه با معرفی خدمات وبرمز جهت تبلیغ در گوگل به طور ضمنی به آموزش گوگل ادز بپردازیم.
مقاله پیشنهادی رئال ربات: راهنمای کامل تبلیغات گوگل
لندینگ پیج
لندینگ پیج (Landing Page) یا صفحه فرود، صفحهای است که در راستای تحقق استراتژی بازاریابی دیجیتال با همکاری کارشناسان طراحی وب سایت و دیجیتال مارکترها طراحی میشود و اهدافی چون جمع آوری اطلاعات، افزایش ترافیک سایت و فروش را دنبال میکند.
79 درصد از بازاریابی B2B میگویند که ایمیل موثرترین کانال برای تولید تقاضا است. بنابراین جای تعجب ندارد که صفحات فشار یکی از مهمترین و موثرترین صفحات فرود باشد.
ایمیل مارکتینگ
ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین روش های ارتباطی و تبلیغاتی برای مخاطبان هدف است. اما ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی چیست و چه مزایا یا معایبی دارد. ایمیل یکی از بهترین ابزارهای ارتباطی است که بهویژه برای ارتباطات کاری و تبلیغاتی اثربخشی زیادی دارد.
به همین دلیل است که صندوق دریافتی ایمیل یا حتی قسمت هرزنامه های (spam) ما پر از ایمیل های مختلف تبلیغاتی و غیره است. اما این روزها بسیاری از شرکت های مختلف تلاش می کنند تا به صورت هدفمند با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند تا نرخ تبدیل بیشتری داشته باشند.
از سوی دیگر لزوما تمام روشهای تبلیغاتی نیازمند هزینه هنگفت نیست و با استفاده از ابزارهای کارامدی چون ایمیل، محتوای جذاب، پیشنهادات ویژه و یک فراخوانی یا کال تو اکشن (Call To Action) مناسب می توان مشتریان زیادی جذب کرد.
با اینکه ابزارهای تبلیغاتی مختلف در فضای آنلاین فراگیر شده اند، اما هنوز هم خیلی ها به ایمیل مارکتینگ باور دارند و معتقدند اگر بتوان به درستی از این بستر استفاده کرد، می توان نتایج خوبی گرفت.
ویدئو مارکتینگ (مهمترین رکن دیجیتال مارکتینگ در تبریز )
هدف اصلی تمامی روش های مارکتینگ، برندسازی است نه فروش. تا برندسازی صورت نگیرد، هیچ فروشی از محصولات شما اتفاق نخواهد افتاد. هر کاربری که ویدئویی را جذاب ببینید، حتما آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارد تا دیگر دوستان خود آن را مشاهده کنند. روزانه و در هر دقیقه، بیش از 700 ویدئو در توییتر توسط کاربران به اشتراک گذاشته می شود.
- ویدئو مارکتینگ باعث افزایش نرخ تبدیل و افزایش میزان فروش میشود. (Video Boosts Conversions and Sales)
- باعث افزایش ROI یا نرخ بازگشت سرمایه میشود. (Video Shows Great ROI)
- برای کاربران موبایل بسیار جذاب است. (Video Appeals to Mobile Users)
- میتواند هر چیزی را توضیح دهد. (Video Marketing Can Explain Everything)
- منجر به ارتقا سئو سایت شما میشود. (Improved SEO)
- شما را در چشم مخاطب منحصر به فرد و خاص جلوه میدهد. (video make you unique)
- برای برند شما اعتمادسازی و اعتبار ایجاد میکند. (Video Builds Trust)
- باعث افزایش چشمگیر تعامل کاربران در دنیای اینترنت میشود. (Higher Engagement)
- در تمام شبکههای اجتماعی به اشتراک گذاشته میشوند. (Video Encourages Social Shares)
سئو مارکتینگ (بهینه سازی موتور جست و جو)
هر جایی سخنی از سئو باشد، قطعاً نامی از تولید محتوا خواهد بود زیرا این دو مورد، همپوشانیهای بسیاری با هم دارند. نکته بعدی اینکه رکن مهم هر کسب و کاری بازار یابی است و سئو هم از این قاعده مستثنی نیست.
یک متخصص سئو باید بداند که تخصص خود را در چه زمان و به چه شکلی عرضه کند. بهترین ابزارهایی که میتوانند در این راه به شما کمک کنند، توسط گوگل، به بازار عرضه شدهاند، ابزاری مانند گوگل ترند، گوگل آنالیتیکس و … میتوانند به شما کمک کنند تا بستر مناسب برای پیادهسازی سئو خود کشف یا ایجاد کنید.
البته سایت های دیگری مانند الکسا وجود دارند که با کمک آنها میتوانید وب سایتهای رقیب در هر زمینه کسب و کاری را مورد بررسی قرار دهید و فعالیت های خود را بر اساس آن بهبود بخشید.
بازاریابی محتوا
جو پولیتزی طی چند سال اخیر در کتابها و سخنرانیهای خود، همواره تعریف یکسانی را از بازاریابی محتوا ارائه کرده است: بازاریابی محتوا فرایندی در کسب و کار است که به تولید محتوای گیرا و مجابکننده و توزیع آن برای جلب توجه، جذب و درگیرکردن یک گروه مشخص هدف از مخاطبان، با هدف برانگیختن اقدامهای سودآور در مشتریان میپردازد.
بازاریابی محتوایی جزئی از بازاریابی درونگرا محسوب میشود که با ارائه محتوای ارزشمند به کاربران کمک میکنند تا بهترین تصمیم را در خرید بگیرند. در واقعا در این نوع بازاریابی تمام سعی ما جلب اعتماد کاربر به ما و افزایش آگاهی از برند است.
تعریف بازاریابی محتوا از زبان دَمیَن رایان (Damian Ryan): دَمیَن رایان هم در کتاب خود که با همکاری گروهی از مولفان صاحبنظر در این حوزه تنظیم شده، توضیحات زیر را در زمینهی بازاریابی محتوایی ارائه میدهد.بازاریابی محتوا با ارضاء سریع و لحظهای نیاز به اطلاعات در مشتریان بالقوه، برای آنها ارزش میآفریند. مشتریان بالقوه را بدون فشار برای خرید، جذب و درگیر میکند.
تبلیغات دیجیتال
هر نوع تبلیغات در پلتفرمهای دیجیتال از جمله وب، شبکههای اجتماعی و دیگر زیرساخت ها را تبلیغات دیجیتال مینامند که به شکلهای مختلف انجام میشود. شرکت تبلیغاتی رئال ربوت با تدوین پلنهای بلند مدت برای تبلیغات و ارائه خدمات در زمینه تبلیغات دیجیتال و دیجیتال مارکتینگ با شرکتهای بزرگ و معتبر همکاری می کند. شما میتوانید علاوه بر خدمات دیجیتال مارکتینگ در تبریز و بیزینس کوچینگ در تبریز به صورت مشاوره رایگان تخصصی، مدیریت اینستاگرام صفحه شرکتی خود را به ما بسپارید. ما برای تولید محتوای متنی، طرحهای گرافیکی و موشن گرافیک وغیره برنامه ها داریم.
تبلیغات بنری
تبلیغ های بنری یک پیام تبلیغاتی جذاب می باشند که در قالب یک طراحی گرافیکی جذاب ثابت یا متحرک به کاربران ارائه می شوند، این موارد توجه ها را جلب و آنها را به سمت وب سایت شما هدایت می کند. تبلیغات بنری از گزینه های تاثیرگذار در عصر حاضر می باشد.
تبلیغات همسان، کمپین نیتیو ادز (Native Ads)
کمپین نیتیو ادز ابزاری جدید در دنیای دیجیتال مارکتینگ است که میتواند موجب جذب هرچه بیشتر مخاطبان شود. لازم است تا به یاد داشته باشیم که هرچقدر افراد در شبکه های اجتماعی فعالیت بیشتری داشته باشند، نسبت به همان میران راحت تر می توانند تبلیغات را تشخیص داده و از محتوای تبلیغاتی دوری کنند. اینجاست که تبلیغات همسان یا کمپین نیتیو ادز به کمک کسب و کارها میآید تا به روش دیگری پیام خود را به مخاطبانشان برسانند.
تبلیغ های همسان ۵۳٪ بیشتر از تبلیغات بنری نتیجه داده و می تواند CTR بیشتری از ۰٫۳ تا ۰٫۸٪ دریافت کرده و ۱۸% قصد خرید را افزایش میدهد.
تبلیغات کلیکی (pay per click یا PPC)
در راستای واضح سازی این مسئله بایستی اعلام داشت که تبلیغ های کلیکی به روشی در تبلیغات آنلاین گفته می شود که شما تبلیغ خود را توسط سرویس دهنده این نوع تبلیغات در سایت و یا اپلیکیشن قرار داده و به ازای کلیک و توجه کاربران به تبلیغ و محصول خود مبلغی را پرداخت می کنید. تبلیغات کلیکی انواع مختلفی دارد که Real robot به زودی تبلیغات بنری کلیکی، تبلیغات همسان کلیکی و تبلیغات ریتارگتینگ کلیکی و سایر موارد تبلیغات گوگل در تبریز را ارائه خواهد داد.
اینفلوئنسر مارکتینگ
روشی نوین و بسیار موثر در تبلیغات دیجیتال ( دیجیتال مارکتینگ در تبریز ) است. در این روش برندها با افراد تاثیرگذار یا صفحاتی که طرفداران زیادی در شبکههای اجتماعی دارند همکاری میکنند تا با استفاده از اعتبار نظرات آنها در نزد مخاطبانشان، محصول یا برند خود را تبلیغ کنند. بر اساس تحقیقات، کاربران شبکههای اجتماعی در صورت مواجه شدن با محتوای تبلیغاتی تأثیرگذار، پنج برابر بیشتر نسبت به خرید محصول یا خدمات تبلیغشده تمایل خواهند داشت.
آمارها نشان میدهند که در آمریکا ۴۰ درصد افراد پس از مشاهدهی استفاده یک محصول توسط اینفلوئنسرها، آن را به صورت آنلاین تهیه کردهاند. در ایران هم با توجه به محبوبیت زیاد شبکهی اجتماعی اینستاگرام (رتبهی 7 در جهان)، بسیاری از برندها از اینفلوئنسر مارکتینگ برای ساختن آگاهی از برند یا فروش محصولات خود استفاده می کنند.
دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار
تاثیر Digital marketing in Tabriz یک اصل مهم در تمامی کسب و کارها می باشد. تمامی کسب و کارهای بایستی تجارت خود را با این موضوع ادغام نمایند تا بازدهی بهتری داشته باشند. با ارزیابی شرایط فعلی میتوان دریافت که تقریباً در هر کسب و کاری، مارکتینگ یا بازاریابی انجام می گیرد. با این حال، مسئله بازاریابی صرفا محدود به خرید و فروش محصولات، سرویس و یا خدمات نمی باشد بلکه شامل تبلیغات نیز می شود.
مشاوره دیجیتال مارکتینگ در تبریز
اگر شما به عنوان تولید کننده در حال اشتغال هستید، بایستی در جریان موضوعاتی باشید که در تجارت امروزی کدام روش های کاربردی تر است و نتیجه معقول تری دارد. ولی اگر هم به عنوان مصرف کننده هستید باز هم توصیه میشود تا به الگوریتم های کاری کمپانی ها هم توجه کنید که چگونه با تبلیغات خود می خواهد موفقیت را فراهم آورند. بنابراین همان گونه که هدف بر اساس آشنایی با اصطلاح دیجیتال مارکتینگ بود؛ نتیجه گیری اصلی در حوزه ادغام تجارت با این حیطه است.
Amir Hossein Mehrdoost And Sanaz Zoghi مجری پروژههای Digital marketing in Tabriz
خطوط تماس جهت مشاوره : 09148745374 And 09148672173
ما به شما در رشد و توسعه کسب و کار کمک می کنیم .
متشکرم