You picked these products
Shopping Cart
Confirm & Payment
Access to Product
Your cart is currently empty.

Return to shop

API چیست
Post id: 6264
Views: 469

API چیست رابط برنامه‌نویسی نرم‌افزار کاربردی (به انگلیسی: API، مخفف Application Programming Interface) در حقیقت واسطه ای برای برنامه نویسی یا سیستم عامل و فریمورک های مختلفی می باشد که از آن درخواست سرویس دهی دارند.
هر سری که یک برنامه مثل فیسبوک یا توئیتر توسط کاربران این اپلیکیشن ها مورد استفاده قرار می گیرد. پیغام سریع برای دوستتان می فرستید و یا حتی وضعیت اب و هوای منطقه سکونت خود را چک می کنید در اصل بدون اطلاع و به صورت کاملا غیر مستقیم از ای پی آی استفاده کرده اید. 

API چیست ؟ واسط برنامه‌نویسی نرم‌افزار کاربردی

شما یک گام جلوتر از دیگران باشید! 

اگر به آی‌تی و تکنولوژی علاقه‌مندید و دوست دارید سریع‌تر در این زمینه پیشرفت کنید، همین حالا به جمع اعضاء realrobot.ir بپیوندید، دسترسی به تمام آموزش‌های پریمیوم، دریافت جدیدترین آموزش‌های کاربردی مرتبط با طراحی سایت و برنامه نویسی وب و استفاده از مشاوره‌، برخی از مزایای عضویت در سایت هستند، شما نیز به کاربران ما پیوسته و همین حالا وارد دنیای حرفه‌ای‌ها شوید…

API چیست؟ /

مقاله مرتبط: cta چیست ؟ (call to action)

همه انسانها به طور معمول بدون داشتن اطلاعات تخصصی در این مورد به شکل کاملا مجازی و اینترنتی جدای مقدار سطح اطلاعات و سواد برنامه نویسی از api بهره می گیریم. بیزینس های اینترنتی همگی باید از ای پی ای برای ساده سازی و اجرای ux موفق تر برای جلب رضایت خریداران بهره ببرند. بنابراین پیاده سازی API را در فروشگاه آنلاین خود جدی بگیرید تا مشتریان و بازدیدکنندگان یا کاربران وبسایت و اپلیکیشن شما تجربه ای درخور تحسین از خرید خود را داشته باشند.

مشاوره مدیریت شبکه های اجتماعی مثل یوتیوب و اینستاگرام را به شرکت فناوران هوشمند مهر ایرانیان بسپارید. اینجا کلیک کنید.

API چیست ؟

«رابط برنامه‌نویسی اپلیکیشن» به زبان ساده با یک مثال :

شبکه اجتماعی facebook نیز مانند سایر اپلیکیشن های محبوب ارائه شده در مارکت های ارائه کننده برنامه های گوشی موبایل به منظور ارسال پیام و بررسی نوتیفیکیشن و پیام های فرستاده شده به کاربران از ابزاری قدرتمند به نام api استفاده می کنند. در اصل پشت صحنه تمامی فرایندهای موجود در فیس بوک api است.
فیس بوک دارای یک API عمومی است. هر بار که از یک برنامه مانند Facebook در تلفن همراهتان استفاده می کنید و یا یک پیام فوری در برنامه یکی از سرویس ها ارسال می کنید یا وضعیت پیام های خود را بررسی می کنید در پشت صحنه در حال استفاده از API هستید.

بازارچه API چیست ؟!

بازارچه دیجیتالی ای پی آی تمام موارد مورد نیاز برای بیزینس های موجود در بستر فضای مجازی و وبسایت و اپلیکیشن ها را در یک لوکیشن گردآوری کرده و تأمین می کند. نام دیگر این مارکت دیجیتالی پلتفرم ارائه خدمات و محصولات می باشد که api محصول عرضه شده در آن است.

API چیست
API چیست

ارائه دهنده api چیست ؟

فروشنده و خریداران api دو بخش اصلی این مارکت جهانی را تشکیل داده اند که مهمترین مزیت آنها اتوماسیون کسب و کارهای مختلف و تسریع و آسان سازی مراحل اجرای پروسه های مختلف کمپانی و کسب و کار می باشد.

مزیت اصلی بازارچه  API برای ارائه‌دهندگان کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی در زمان است. ارائه APIها در بازارچه نیاز به ایجاد یک فروشگاه و بازاریابی محصولات را از بین می‌برد. این موضوع به خصوص برای تیم‌های کوچک‌تر که امکان تامین این هزینه‌ها را ندارند، بسیار مفید است.

آموزش گوگل آنالیتیکس Google analytics

دریافت‌کنندگان API

خریداران ای پی آی توسعه دهندگان محصول غیرفیزیکی و دیجیتال برای کسب و کار محسوب می شوند. طراحی اپلیکیشن در تبریز و توسعه برنامه های دیجیتالی فرایندی متشکل از api های برگرفته شده از منابع گوناگون هستند. ولی بازارچه ها پل ارتباط دهنده ap[ از محلی به محل دیگر هستند.

بازارچه‌های API اتوماسیون کسب و کار

  1. IFTTT
  2. Zapier
  3. Mulesoft

فرصت ویژه برای حرفه‌ای‌ها: آموزش سئو ۲۰۲۲

API ها چگونه کار می کنند؟

API ها به محصول یا خدمات شما اجازه می دهند با محصولات و خدمات دیگر بدون نیاز به دانستن نحوه پیاده سازی آنها ارتباط برقرار کند. این می تواند توسعه برنامه را ساده کند، در زمان و هزینه صرفه جویی کند. هنگامی که در حال طراحی ابزارها و محصولات جدید هستید، یا ابزارهای موجود را مدیریت می کنید APIها به شما انعطاف پذیری می دهند.
ساده سازی طراحی، مدیریت و استفاده؛ و فرصت هایی برای نوآوری فراهم می کند.

APIها گاهی اوقات به عنوان قرارداد در نظر گرفته می شوند، با اسنادی که نشان دهنده توافق بین طرفین است:
اگر طرف یک درخواست راه دور ارسال کند که ساختار خاصی دارد، نرم افزار طرف 2 اینگونه پاسخ خواهد داد.

از آنجایی که API ها نحوه ادغام اجزای برنامه جدید را در معماری موجود توسعه دهندگان ساده می کنند، به تیم های تجاری و فناوری اطلاعات کمک می کنند تا با هم همکاری کنند. نیازهای تجاری اغلب در پاسخ به بازارهای دیجیتال به سرعت تغییر می کنند، جایی که رقبای جدید می توانند کل صنعت را با یک برنامه جدید تغییر دهند.

application programming interface (API)

نرم‌افزار ارائه دهنده ای‌پی‌آی می‌تواند یک سایت اینترنتی، یک سیستم‌عامل یا هر سرویس دیگری باشد. در اینجا خدمات پایه نرم‌افزارهای تحت وب هستند که ای‌ پی‌ آی‌ های متنوعی ارائه می‌دهند و برنامه نویسان و تولیدکنندگان دیگری می‌توانند از آن‌ها استفاده نموده و بنابراین هزینه‌های زیرساختی و برنامه‌نویسی آن‌ها کاهش پیدا کرده و سرعت برنامه‌نویسی آن‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.

زیرا دیگر لازم نیست که برای ایجاد یک ویژگی خاصی مجدداً برنامه‌نویسی کنند. همچنین امنیت برنامه‌های آن‌ها نیز افزایش خواهد یافت، چرا که ارائه دهندگان خدمات پایه امنیت خود را در بالاترین سطح ممکن قرار خواهند داد.

انواع API

  1. API خصوصی
  2. ای پی آی عمومی (باز)
  3. API مشارکتی
آشنایی با انواع مختلف API های تاثیر‌گذار در کسب‌وکارهای آنلاین

به منظور رقابتی ماندن، حمایت از توسعه سریع و استقرار خدمات نوآورانه مهم است. توسعه اپلیکیشن بومی ابری روشی قابل شناسایی برای افزایش سرعت توسعه است و بر اتصال معماری اپلیکیشن میکروسرویس از طریق APIها متکی است.

API ها روشی ساده برای اتصال زیرساخت های خود از طریق توسعه برنامه های ابری بومی هستند، اما همچنین به شما امکان می دهند داده های خود را با مشتریان و سایر کاربران خارجی به اشتراک بگذارید.

API های عمومی ارزش کسب و کار منحصر به فردی را نشان می دهند زیرا می توانند نحوه ارتباط شما با شرکای خود را ساده و گسترش دهند و همچنین به طور بالقوه از داده های شما درآمدزایی کنند (Google Maps API یک نمونه محبوب است).

رابط برنامه‌نویسی کاربردی (API) چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

 

API واسط برنامه نویسی اپلیکیشن

نمونه‌هایی از API

بسیاری از API‌های عمومی وجود دارد که می‌توانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. توانایی دسترسی به کد برخی از شرکت‌های بزرگ مانند توئیتر از طریق API چیزی است که اساساً آن‌ها را به یک سیستم عامل تبدیل می‌کند. برخی از نمونه‌های برجسته API عبارتند از:

Google API که به شما امکان می‌دهد کدهای خود را به کل خدمات Google ارسال کنید و از رابط برنامه نویسی کاربردی سرویس‌هایی مانند Maps و Translate استفاده کنید. این موضوع آنقدر برای گوگل مهم است که Apigee، یک پلتفرم مدیریتی برتر API را تولید و ارائه کرده‌اند.
API‌های Facebook که به شما امکان می‌دهد از طریق برنامه نویسی به نمودارهای اجتماعی و ابزارهای بازاریابی Facebook دسترسی پیدا کنید.
برای درک دقیق نحوه عملکرد API بهتر است موارد دیگری را نیز مانند رابط‌های دیگر مانند توئیتر را نیز مورد بررسی قرار دهیم.

API توییتر

توییتر API یک API JSON مبتنی بر وب است که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا از طریق برنامه نویسی با داده‌های توییتر ارتباط برقرار کنند. API توئیتر مبتنی بر وب است و باید از طریق ارسال درخواست اینترنتی به خدماتی که توییتر میزبان آن است، دسترسی پیدا کرد.

با یک API مبتنی بر وب مانند توئیتر درخواست شما را درست مانند مرورگر وب به وسیله HTTP ارسال می‌کند. اما به جای پاسخی که به عنوان یک صفحه وب ارائه می‌شود به فرمی برگردانده می‌شود که برنامه‌ها می‌توانند به راحتی آن را تجزیه و تحلیل کنند.
قالب‌های مختلفی برای این منظور وجود دارد و توییتر از یک فرمت محبوب و کاربردی آسان به نام JSON استفاده می‌کند.

به عنوان مثال یکی از عناصر اصلی توئیتر، توئیت است. API توییتر به شما می‌گوید چه کاری می‌توانید با توئیت‌ها انجام دهید:
جستجوی توئیت، ایجاد توئیت یا ایجاد توئیت مورد علاقه. همچنین به شما می‌گوید که چگونه این اقدامات را انجام دهید.
مثلا برای جستجوی توئیت، باید معیارهای جستجوی خود را مشخص کنید به عنوان مثال اصطلاحات یا هشتگ‌هایی و یا منطقه جغرافیایی، زبان و غیره.

مایکروسافت api

مایکروسافت برای APIهای ویندوز مرجع‌هایی استاندارد دارد که با استفاده از آن‌ها برنامه‌نویسان می‌توانند از قابلیت‌ها و سرویس‌های سیستم‌عامل در توسعه و نوشتن برنامه‌های کاربردی خود استفاده کنند.

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید، سوالات شما توسط کارشناسان Real robot پاسخ داده می‌شود. دیدگاه ارزشمندتان را بنویسید.

Author

ساناز ذوقی
Sanaz ordinary editor of the blog the real robot and the tutor training course, the production of textual content-to-face SEO-Friendly to a creative approach, with the help of artificial intelligence | expert SEO and held a seminar on the production of content with artificial intelligence, Fibonacci | 6+ year فریلنسری projects, SEO content, web