You picked these products

Cart

زندگینامه جف بزوس مالک آمازون
Post id: 9539
Views: 458

زندگینامه جف بزوس کارآفرین موفق دنیا و تاجر الکترونیکی و مدرن مطرح امریکایی تبار که سالهای سال ثروتمندترین فرد جهان در لیست ثروتمندان دنیا جایگاه اول تا سوم را به صورت متغیر در هر سال تصاحب نموده موضوع Real Robot blog است. رازهای موفقیت مؤسس سایت فروشگاهی آمازون در کره زمین و زندگی نامه شخصی – شغلی و اسرار موفقیت در روند مدیریتی کسب و کار او به مناسبت جشن تولد 59 سالگی اش در وبلاگ خبری رئال ربات تهیه و تدارک یافته است. تا انتهای مقاله همراه تیم تولید محتوا سایت Real robot باشید.

برای خرید اسکریپت سایت فروشگاهی click.

زندگینامه جف بزوس به مناسبت تولد 59 سالگی

در وبلاگ پلتفرم مدیریت هوشمند کسب و کار شعار ما “شروع کنید، موفق باشید” بوده و از این روی زندگی افراد موفق را برای رسیدن به نقاط اشتراک این افراد بررسی کرده ایم. ما در تیم تحریریه خبرنامه رئال ربات تبریز سعی داریم این افراد را الگوی مسیر اهداف زندگی شغلی و کاری خود قرار دهیم.

جف بزوس به انگلیسی Jeffrey preston Bezos مالک سایت فروشگاهی آمازون و شرکت هوا فضای بلو اوریجین با دارایی بیش از 180 میلیارد دلار آمریکا در 12 ژانویه سال 1964 میلادی در آلبوکرکی نیومکزیکو به دنیا آمده است.

جف بزوس اکنون ساکن سیاتل واشنگتن ایالت متحده امریکا می باشد. مادرش در زمان تولد جف بزوس فقط 17 سال سن داشت! ازدواج پدر و مادر جف بزوس یک سال بیشتر طول نکشید و در آوریل 1968 زمانی که جف بزوس تنها چهار سال سن داشت مادر وی (ژاکلین) مجدداً با یک مهاجر کوبایی ازدواج نمود.

زندگینامه جف بزوس تولد تا تاسیس شرکت آمازون و ثروتمندترین فرد جهان

زندگینامه جف بزوس و داستان تأسیس آمازون!

زندگینامه جف بزوس به دو دسته قبل و بعد از راه اندازی سایت آمازون تقسیم می شود.

پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه، او در چند شرکت مختلف در وال استریت همچون Fitel، Bankers Trust و شرکت سرمایه‌گذاری D.E. Shaw مشغول به کار شد. ایده ساخت فروشگاه آمازون نیز در روزهای فعالیت بزوس در کمپانی Shaw شکل گرفت.

او در طول چهار سال حضور در بازار وال استریت، موفقیت‌های زیادی به‌دست آورد. در حالی که همیشه چیز عالی به نظر می‌رسید، جف بزوس بزرگ‌ترین تصمیم زندگی‌اش را گرفت. او در سال ۱۹۹۴ از شغلش استعفا داد، به سیاتل رفت و کسب‌وکار اینترنتی خود را راه انداخت و این آغاز داستان آمازون است.

بزوس در سال ۱۹۹۴ برای یک سفر از نیویورک به سیاتل می‌رفت که در حین این سفر، طرح کسب و کار آمازون را پیاده‌سازی کرد. مانند بسیاری از استارتاپ‌های آن روز آمریکا، آمازون نیز کارش را از یک گاراژ شروع کرد. جف بزوس در حال کار برای یک شرکت بزرگ سرمایه‌گذاری در نیویورک بود و درآمد بالایی داشت. اما پس از این‌که اخبار گسترده‌ای در مورد افزایش استفاده‌ افراد از اینترنت مطالعه کرد، به کار در این زمینه علاقه‌مند شد.

از طرفی، در آن سال‌ها قانون آمریکا، شرکت‌های فروش پستی محصول را از پرداخت مالیات در ایالت‌هایی که دفتر فیزیکی نداشتند معاف کرده بود. این اتفاقات دلایلی بودند که بزوس به ترک کار دائمی خود و راه اندازی کمپانی جدید تشویق شد. والدین او نیز پس‌انداز بازنشستگی خود به مبلغ 300000 دلار را به‌ عنوان سرمایه‌ گذاری وارد آمازون کردند.

روش مدیریت آمازون توسط جف بزوس

در ۲۰۱۵ میلادی مقاله‌ ای در مجله نیویورک تایمز چاپ شد که فضای آمازون را سرد و بی‌ روح دانست. در این مقاله محیط کاری آمازون خشک و خالی از تفریح و کار لذتبخش توصیف کرده بود. جف بزوس فوراً به مقاله منتشر شده واکنش داد و با نامه ای که برای کارمندان خود ارسال کرد، ادعاهای نیویورک تایمز را رد نمود. او یک پله نیز فراتر رفته و اعلام کرد هر فردی تصور می‌کند ادعاهای مقاله حقیقی است، فوراً با او تماس بگیرد.

حواشی کمپانی آمازون و جف بیزوس

در روزهای اولیه ، آن‌ها یک زنگ برای هر خرید مشتریان طراحی کرده بودند که پس از به صدا در آمدن آن، برای شناسایی خریدار دور هم جمع می‌شدند. پس از چند هفته تعداد خریدها به قدری افزایش یافت که محبور شدند زنگ را قطع کنند! کارمندان کمپانی آمازون و افرادی که تحقیقاتی در مورد محل فیزیکی این شرکت را انجام داده‌اند، بر این عقیده هستند که بزوس مدیر عاملی جزئی‌ نگر است که علاقه‌ وافری به داشتن اطلاعات در مورد تمام رویداد و اتفاقات ریز و درشت کمپانی خود دارد.

ارزش سهام کمپانی آمازون

سال ۲۰۱۶، جف بزوس بیش از یک میلیون سهم خود در آمازون را به مبلغ ۶۷۱ میلیون دلار فروخت. همان سال، یک میلیون سهم دیگر با میلغ ۷۵۶.۷ میلیون دلار به فروش رفت. تا سال ۲۰۱۶، تعداد سهام‌ بزوس از شرکتی که خودش تأسیس کرده‌ بود به ۸۳.۹ میلیون سهم رسید. این رقم حدود ۱۶.۹ درصد از سهام آمازون است که ارزش تقریبی آن ۸۳.۹ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

خصوصیات بارز جف بزوس

  • ریسک‌پذیری
  • عملگرایی
  • دقت نظر
  • کشف فرصت‌های جدید
  • دنبال کردن آرزوها و ایده‌ها
  • بزرگ فکر کردن
  • هدفمند بودن
  • بروز بودن

داشتن هدف چه در زندگی شخصی و چه زندگی مالی به تجربه زندگی شغلی بسیار بهتر و دستیابی به دستاورد و موفقیت‌های بیشتر و ارزشمندتر اولین و ضروری ترین مورد میان مشخصات افراد موفق و ثروتمندترین کارآفرینان جهان مؤلفه می باشد.

جهت دریافت مشاوره برندینگ و طراحی سایت فروشگاه اینترنتی or اپلیکیشن فروشگاهی در روزهای کاری و ساعات اداری با ما تماس بگیرید. و یا از طریق Submit ticket با پشتیبانی رئال ربات در ارتباط باشید.

Author

ساناز ذوقی
Sanaz ordinary editor of the blog the real robot and the tutor training course, the production of textual content-to-face SEO-Friendly to a creative approach, with the help of artificial intelligence | expert SEO and held a seminar on the production of content with artificial intelligence, Fibonacci | 6+ year فریلنسری projects, SEO content, web