You picked these products
Shopping Cart
Confirm & Payment
Access to Product
Your cart is currently empty.

Return to shop

روز جهانی خلاقیت و نوآوری
Post id: 10559
Views: 420

به مناسبت گرامیداشت روز جهانی خلاقیت و نوآوری مصادف با 21 آوریل 2023 در تاریخ 1 اردیبهشت ماه 1402 تصمیم داریم در Real Robot blog به روش‌های افزایش خلاقیت افراد خصوصا در استارتاپ های خلاق و نوآورانه بپردازیم. پس تا انتها با ما همراه باشید. در روز جهانی خلاقیت و نوآوری ، با فکر کردن به راه حل های خلاقانه برای حل یک مشکل یا تعامل با سایر خلاقان برتر، جهان را به گونه ای متفاوت ببینید.

دیوانگی یعنی بارها و بارها انجام یک کار به روشی مشابه، در حالی که انتظار نتایج متفاوت را داشته باشید!

همه ما این ضرب المثل را شنیده ایم و اغلب حکمت آن را در دلایل تغییر عادات منفی زندگی به کار می بریم. با این حال، این بیانیه را می توان برای فرآیند خلاق و نوآوری علمی نیز به کار برد.

تاریخچه روز جهانی خلاقیت و نوآوری

در سال 1452، مردی متولد شد که معیارهایی را برای معنای مرد رنسانسی تعیین کرد و در هنر و علوم سرآمد بود. او با اختراع، ریاضیات، موسیقی، زمین شناسی، نجوم، نقشه کشی، فقط چند مورد را نام برد. لئوناردو داوینچی تقریباً در هر چیزی که ذهن یا دست خود را به آن معطوف کرد، پیشرفت های چشمگیری داشت.

در واقع، این مرد به عنوان نمونه کاملاً کامل یک نابغه جهانی تلقی می شد و رویکرد منطقی او به جهان واقعاً برای زمان خود پیشرفته و غیرعادی بود. اگرچه او مسلماً منحصر به فرد بود، اما این بدان معنا نیست که دیگران نمی توانند از او سرنخ بگیرند و سعی کنند به روش های نوآورانه نیز فکر کنند.

روز جهانی خلاقیت و نوآوری برای تشویق همه به کاوش عمیق و یافتن داوینچی درونی خود تعیین شد.

خلاقیت و نوآوری در هر زمینه ای از زندگی، شغل و حرفه مفید است. از کسانی که در خدمات مشتری هستند و راه‌هایی برای بهبود تجربیات مشتریان خود پیدا می‌کنند تا دانشمندانی که هر روز کاری آنها مملو از یادگیری چیزهای جدید درباره جهان و یافتن راه‌های جدید برای به کارگیری آن است. از سیاستمدارانی که می‌توانند از خلاقیت خود برای یافتن راه‌های جدید برای حل مشکلات و کمک به مردم استفاده کنند تا کارکنان پزشکی که می‌توانند به دنبال راه‌های جدیدی برای انجام کارهایی باشند که از بیمارانشان و همچنین جامعه محافظت کند.

با حمایت سازمان ملل، روز جهانی خلاقیت و نوآوری هر فردی را تشویق می‌کند تا تصور کند زندگی در دنیایی بهتر با راه‌حل‌های متفاوت و همکاری بیشتر چگونه خواهد بود.

روز جهانی خلاقیت و نوآوری

چگونه روز خلاقیت و نوآوری را جشن بگیریم؟

این ایده ها را برای جشن گرفتن روز جهانی خلاقیت و نوآوری امتحان کنید. یا بهتر از آن، ایده های خلاقانه خود را ارائه دهید!

ایده هایی بیافرینید که مشکلات را حل کند.

روز را با طوفان فکری شروع کنید، بنشینید و به تمام کارهایی که در طول روز انجام می دهید فکر کنید و چگونه می توانید آنها را برای بهتر شدن تغییر دهید.
به جای اینکه از آنها آزرده خاطر شوید، از طریق چیزهای شکسته و ناقص که در اطراف پیدا می شوند، انگیزه پیدا کنید.
در طول روز، یک دفترچه یادداشت در دست داشته باشید و به ایده‌هایی که به ذهنتان خطور می‌کنند توجه کنید، خواه برای استفاده شخصی باشد یا راه‌هایی که دیگران می‌توانند کارهای خود را آسانتر و بهینه تر انجام دهند.

کمی متفاوت به دنیا نگاه کن!

گاهی اوقات، خلاقیت و الهام گرفتن از انجام کارها کمی متفاوت از معمول است. در یک مکان متفاوت در رستوران معمولی بنشینید یا بهتر از آن، یک ناهار بیرون بر تهیه کنید و بیرون بنشینید. سعی کنید از ارتفاع یا حتی یک درخت بالا بروید و چند دقیقه از بالا به دنیا نگاه کنید!

  • صرفاً انجام یک کار کوچک، مانند پیمودن مسیری متفاوت برای رسیدن به محل کار، می‌تواند طرز تفکر یا واکنش فرد به مشکلات را تغییر دهد. 
  • به جای رانندگی به محل کار، دوچرخه سواری کنید. 
  • استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی. 
  • یا پیاده روی زمانی که هوا اجازه می دهد. 
  • فقط همین تغییرات کوچک می تواند باعث شود مردم دیدگاه ها را تغییر دهند.

صبر کن!!! شاید به ذهنتان خطور کند که حمل و نقل عمومی یک گزینه خوب نیست. چرا نه؟ چون در شهرتان قابل دسترسی نیست؟
– خب، شاید این اولین مشکلی است که باید به آن توجه کرد، خلاقانه به آن نگاه کرد، از آن دفاع کرد و مسئله را حل کرد!

با افراد مختلف ملاقات کنید

همان‌طور که انجام کاری متفاوت می‌تواند ایده‌هایی را ایجاد کند، همکاری با دیگرانی که متفاوت از ما فکر می‌کنند می‌تواند به پرورش ایده‌ها کمک کند. گروهی را برای دور هم جمع شدن پیدا کنید که خارج از نوع معمولی افراد در زندگی باشد.

  • به یک دورهمی یا ایونت کتابخوانی گروهی یا کتابخانه بپیوندید و درباره کتابی که معمولاً ممکن است در بالای لیست مطالعه شما نباشد، بحث کنید. حتما شنونده مشتاق باشید.
  • بخشی از یک تلاش اجتماعی باشید که خارج از مشارکت های خیریه روتین و عادی برای شماست و یاد بگیرید که چرا این تلاش برای اشخاص بسیار مهم است.
  • رویدادهای فرهنگی تبلیغ شده در روزنامه محلی یا آنلاین را پیدا کنید. به آنها بپیوندید و با تعریف کردن، ابراز علاقه و پرسیدن سوالات بیشتر و بیشتر بیاموزید.

در کلاس آموزش جامعه محلی شرکت کنید.

اینها ممکن است در کتابخانه یا در یک وب سایت انجمن تبلیغ شوند. این نه تنها به یادگیری یک مهارت، هنر یا سرگرمی جدید کمک می کند، بلکه به شما امکان می دهد با افرادی که خارج از گروه هایی هستند که معمولاً با آنها ملاقات می کنید، آشنا شوید.

ایده های نوآورانه را به اشتراک بگذارید

ایده ای برای شهر یا شهرداری محل سکونت خود دارید؟ پیشنهاد را برای آنها ارسال کنید و به آنها بگویید که چگونه می تواند برای دیگران در جامعه مفید باشد. ایده جدیدی برای کارفرما یا محل کار دارید؟ به یک سرپرست یا مافوق خود اطلاع دهید و ببینید در مورد اجرای این راه حل های خلاقانه چه می گویند.

برنامه جدیدی برای زندگی شخصی خود دارید؟ آن را به حرکت درآورید و ببینید این خلاقیت به کجا می‌تواند برسد.

از فرهنگ های جدید دیدن کنید.

گاهی اوقات، نوآوری و خلاقیت از دیدن چیزی از سراسر جهان ناشی می شود که می تواند در گوشه کوچک ما بهتر انجام شود. یادگیری در مورد روشی که گروه ها و فرهنگ های مختلف مردم در سراسر جهان انجام می دهند می تواند نه تنها به تقویت احترام به دیگران کمک کند، بلکه ایده های باورنکردنی را نیز ایجاد می کند. چه صرف «بازدید» با تماشای یک مستند یا رفتن به یک مکان جدید، این به ارتقای خلاقیت و نوآوری کمک می‌کند.

روز جهانی خلاقیت و نوآوری می تواند روزی باشد که جهان را در مسیری کاملاً جدید قرار دهد!

نظر دهید و جایزه بگیرید!
دیدگاه خود را در مورد محصول جدید رئال ربات ” ابزار تولیدمحتوای مبتنی بر Fibonacci artificial intelligence ” ارسال کنید.
به قید قرعه هدایایی برای دیدگاه‌های ثبت شده، تقدیم می‌گردد.

Author

ساناز ذوقی
Sanaz ordinary editor of the blog the real robot and the tutor training course, the production of textual content-to-face SEO-Friendly to a creative approach, with the help of artificial intelligence | expert SEO and held a seminar on the production of content with artificial intelligence, Fibonacci | 6+ year فریلنسری projects, SEO content, web