You picked these products
Shopping Cart
Confirm & Payment
Access to Product
Your cart is currently empty.

Return to shop

خارجی
Post id: 3501
Views: 411

در سری مطالب قبلی که در خصوص سئو داخلی صحبت داشتیم، که امروز نوبت به سئو خارجی می رسد. به منظور پاسخ به پرسش هایی نظیر سئو خارجی یا off page seo چیست یا چگونه و با چه ترفندهایی می توان در بهینه سازی سئو آف پیج اقداماتی انجام داد، پیش نیاز هایی لازم است. با این موضوع آشنا هستیم که در استراتژی سئوی وبسایت ها، دو بخش اصلی داریم که تحت نام On-Page SEO و Off-Page SEO یاد می شوند. با تفاوت های سئوی داخلی و خارجی هم تا حدودی آشناییت پیدا کردیم؛ امروز تمرکز اصلی ما بر روی سئوی آف پیج خواهد بود.

آموزش سئو خارجی سایت

می توان گفت که سئوی خارجی مکمل سئوی آن پیج سایت می باشد. در پاسخ به سوال سئوی خارجی یا Off page SEO چیست؟ باید اعلام داشت که هر اقدامی که در خارج از سایت شما در جهت بهبود رتبه شما در صفحه نتایج سرچ گوگل انجام میگردد، در حوزه کاری سئوی آف پیج می باشد. برعکس SEO داخلی سایت، بهینه سازی بیرونی سایت کاملا خارج از سایت صورت می گیرد، سئو off page در حقیقت دربردارنده سیگنال های مثبتی است که از سایت های دیگر به سایت شما ارجاع داده می شوند.

آموزش سئو خارجی سایت

توجه داشته باشید که سئو خارجی یک بحث دو سطحی است.
یعنی همان میزان که می تواند برای یک سایت مفید باشد می تواند مضر نیز باشد.
مواجه شدن با جنبه منفی، باعث میشود تا سایت جایگاه خود را از دست داده و با افت مواجه شود.

تکنیک های مطرح سئو خارجی یا off page seo چیست

برای بسیاری از افراد این سوال مطرح می شود که آیا سئو خارج از سایت به رتبه‌بندی سایت در نتایج موتورهای جستجو کمکی می کند یا نه؟ اگر پاسخ مثبت است، این فرایند به چه نحوی می باشد؟ در اصل سئو خارجی به موتورهای جستجو اعلام می کند که دیگران چه احساسی نسبت به وب‌ سایت مذکور دارند. هر چه لینک‌ های با کیفیت و نظراتی مثبت بیشتری در سایت شما ثبت شود احتمال اینکه گوگل سایت شما را در رتبه‌ بندی های بالاتری در نتایج جستجو قرار گیرد، افزایش می یابد.

تکنیک های مطرح سئو خارجی یا off page seo چیست

اما ترفندهای مفید برای off page seo چیست؟
در ادامه به بررسی برخی از تکنیک های تاثیرگذار خواهیم پرداخت.

اموزش لینک بیلدینگ در سئو خارجی

این مبحث در حوزه سئو داخلی و خارجی همواره دارای جایگاه ویژه ای است که رعایت آن می تواند تاثیر فوق العاده ای را پدید آورد. لینک ها از نظر موتورهای جستجو همانند خیابان هایی می باشند که بین صفحات جریان دارند و متصل کننده آنها به یکدیگر می باشند. آنالیز های حرفه ای لینک ها و روندهای بهینه سازی در اصل به موتورهای جستجو کمک مینماید تا متوجه شوند صفحات وب چگونه و به چه صورتی با یک اراتباط دارند.

ایجاد شبکه بک لینک سازی قوی

از کارآمد ترین تکنیک سئوی خارجی یا off page seo چیست
مهم‌ ترین ترفند سئوی آف پیج سایت، ایجاد شبکه بک لینک سازی قوی است.
وبلاگ نویسی و نگارش مقاله به عنوان مهمان در سایت‌های دیگر یکی از روش‌های بک لینک سازی است
این روش مزیت های زیادی برای سایت شما به همراه خواهد داشت:

بک لینک سازی
  • موجب تقویت برند شما و سایت تان می شود.
  • سبب دریافت بک لینک با کیفیت برای سایتتان می شود.
  • ورود ترافیک به سایت شما از طریق سایت مورد نظر افزایش می یابد.

از روش های مطرح در زمینه دریافت بک لینک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وبلاگ نویسی
  • خرید بک لینک
  • رپورتاژ خبری
  • ثبت سایت در دایرکتوری‌
  • ارسال پست در انجمن‌ ها
  • گذاشتن کامنت در سایت‌ ها
  • شرکت در سایت‌های پرسش و پاسخ و موارد دیگر.

ارتباط شبکه های اجتماعی و سئو خارجی

طبق بیانات گوگل، هیچ رسانه اجتماعی در افزایش رتبه سایت و سئو داخلی سایت تاثیرگذاری مستقیمی ندارد. اما یقیناً به شکل غیر مستقیم می‌ تواند به سئو خارج از سایت کمک نماید. برای شرح بهتر می توانید جذب کاربران فعال از طریق رسانه های اجتماعی در نظر بگیرید. برای این فرایند می‌ توانید یک بنر جذاب و بزرگ طراحی نمایید و آن را در شبکه های اجتماعی همانند فیس‌ بوک، اینستاگرام، توییتر و دیگر رسانه ها به اشتراک بگذارید.

ترفندهای سئو خارجی

این قبیل عملیات می‌ توانند برای شما لینک‌ های زیادی را داشته باشد.
همانطور که مستحضر هستند لینک‌ ها یک عامل مستقیم رتبه‌ بندی هستند.
در استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی، تعداد لینک‌ ها و اشتراک‌ گذاری آنها اهمیت زیادی دارد.

anchor text در سئو چه فایده ای دارد؟

anchor text یا متن لنگر از موضوعات مطرح در بخش سئو می باشد. همواره در تمامی آموزش های مرتبط به سئو یادآوری می شود که متن لنگر یا Anchor Text را به کار ببرید چرا که یکی از قوی ترین سیگنال های مورد استفاده موتورهای جستجو گوگل به منظور رتبه بندی می باشد. اگر حجم زیادی از صفحات، به یک صفحه لینک دهند و در عین حال از کلمه کلیدی مربوط به آن صفحه در متن لینک قرار گرفته باشد، تاثیرگذاری بیشتری در افزایش محبوبیت و دریافت رتبه بهتر برای آن صفحه هنگام جستجوی کلمه کلیدی مورد نظر به وجود خواهد آمد.

متن لنگر

سئوی on page یا سئو off page

اگر تا به اینجای کار هنوز هم حس میکنید در این حوزه اطلاعات کافی ندارید حتما به سری مقالات لینک شده و قبلی مراجعه نمایید، در هر Article موضوعات جدیدی ذکر شده است که بدون شک پاسخ برخی از سوالات شما خواهد بود. اما اگر در نظر دارید تا به این جواب برسید که تمرکز بر روی سئو آن پیج مفید است یا سئوی آف پیج؛ باید اعلام داشت که شما باید هر دو الگوریتم را با هم جلو ببرید. چرا که یک وبسایت اگر هم On Page SEO خوبی داشته باشد ولی از جهت Off Page SEO به خوبی کار نشده باشد، نمی تواند در گوگل به راحتی جایگاه بگیرد و دیده شود.

کارشناسان و سئو کاران حرفه ای رئال ربات در خدمت رسانی شما عزیزان آماده هستند.
به منظور دریافت پشتیبانی و کسب نتایج بهتر در جایگاه های گوگل، همین حالا با ما در تماس باشید.
توجه داشته باشید که رقابت در حوزه کسب و کار آنلاین لازمه تلاش های بیشتر و استفاده از تجربیات می باشد.

Author

امیرحسین مهردوست
MBA | DBA | SEO | Entrepreneurship | NLP | Ai