You picked these products
Shopping Cart
Confirm & Payment
Access to Product
Your cart is currently empty.

Return to shop

کلمات کلیدی طولانی
Post id: 6799
Views: 391

کلمات کلیدی طولانی یا Long tail از مباحث مهم دیجیتال مارکتینگ در بخش آنالیز گوگل وموتورهای جستجوی رایج جهان برای سئوکار ها از اهمیت بالایی برخوردار است. عبارت Long Tail در زبان انگیسی به معنی دُمِ دراز است. وقتی این عبارت را با کلمه Keyword ترکیب کنیم به معادل بامزه کلمه کلیدی دُم بلند یا دم دراز در زبان فارسی می رسیم!

استفاده از کلمات کلیدی طولانی یا دُم دراز یا دنباله دار به منظور افزایش ترافیک یک سایت از وظایف هر وبمستر یا کارشناس سئو در دنیا محسوب می شود. اما فرهنگ استفاده از کلمه کلیدی long tail را می دانید؟
Long tail keywords به زبان فارسی دم دراز به معنی عبارت طولانی و چند سیلابی در سئو سایت ها مطرح می شود. در این مقاله از رئال ربات  پلتفرم دیجیتال مارکتینگ تبریز به اهمیت کلمات کلیدی دم دراز یا Long tail keywords می پردازیم.

استفاده از کلمات کلیدی طولانی (Long Tail Keywords)

Long tail keywords چیست ؟

Long tail keywords عبارات جستجویی با تعداد کلمات طولانی تر هستند. طول آنها را نسبت به جستجوهای با کلمات کمتر خاص تر می کند.

“خرید جوراب واریس سایز بزرگ” (عبارت 5 کلمه ای) نمونه ای از کلمه کلیدی دم بلند است، در حالی که “خرید جوراب” یک کلمه کلیدی دم کوتاه است.
قطعیتی در تعداد دقیق کلمات در لانگ تیل کیوردز وجود ندارد. اما بازاریابان عموماً شروع به شمارش عبارات با 3 یا 4 کلمه به عنوان کلیدواژه های دم بلند می کنند.

در واقع کلمات کلیدی دم بلند عبارت هایی هستند که از 3 کلمه یا بیشتر تشکیل شده باشند. که به جای تمرکز بر روی یک کلمه کلی، گروهی خاص از عبارات یک کسب و کار را مورد هدف دارند.

عبارات بسیار خاص اکثریت قریب به اتفاق حجم جستجو را تشکیل می دهند. این بدان معناست که تنها تمرکز بر عبارات جستجوی بسیار محبوب فرصت از دست رفته است. بیل ترنسر در پستی در سال 2008 که داده‌های Hitwise را تجزیه و تحلیل می‌کرد، این موضوع را آشکار کرد.

مخترع Long tail keywords

کلمات کلیدی Long tail

متخصصان SEO و PPC کلمات کلیدی را بر اساس محبوبیت و ویژگی آنها به سه دسته اصلی طبقه بندی می کنند. «سر»، «بدن» و «دم بلند» را با نمودار مخصوص حجم جستجو و نرخ تبدیل کلمات کلیدی را اندازه‌گیری می‌کند.

اصطلاحات head keywords، که به آن “دم کوتاه” نیز گفته می شود، اغلب عبارت های جستجوی یک یا دو کلمه ای هستند که یک هدف واضح ندارند.
عبارات بدن اژدها کمی خاص تر هستند و معمولاً حاوی کلمات بیشتری هستند. با کلمات کلیدی محبوب نتایج جستجو، می توانید ایده واضح تری از مقصود اصلی کاربر جستجوگر در گوگل دریافت کنید.

کلمات کلیدی Long tail معمولا شامل سه کلمه یا بیشتر هستند. حجم جستجوی کمتری دارند و موقعیت یا قصد خاصی را از جستجوگر نشان می دهند. ساده ترین راه برای فکر کردن به این کلمات کلیدی، نمودار زیر است:

آنقدر ترافیک در دم وجود دارد که حتی درک آن سخت است.
برای مثال، اگر جستجو توسط یک مارمولک کوچک با سر یک اینچی نشان داده می شد، دم آن مارمولک تا 221 مایل کشیده می شد.

دم دراز محبوب

توصیفگر “Long tail” اشاره ای به مفهومی در آمار است که توزیع داده هایی را که نتایج قابل توجهی به دور از “سر” دارد، توصیف می کند.

Long Tail Keywords چیست

استفاده از کلمات کلیدی طولانی مرتبط با موضوع

با این حال، نمی‌توانید همه پست‌های وبلاگ را برای یک اصطلاح (غذای خانگی تبریز) بهینه کنید. حتی اگر تمام پست های وبلاگی که می نویسید در مورد غذاهای خانگی و سنتی شهر تبریز باشد. درعوض، باید تعداد زیادی پست وبلاگ در مورد انواع دم بلند کلمه کلیدی اصلی خود بنویسید.
مثلا در وبلاگ غذا می توانید در مورد انواع غذاهای خوشمزه این شهر بنویسید: بهترین کوفته تبریزی را کجا بخوریم؟ روش پخت خاگینه تبریزی خانگی، سفارش خورشت هویج مجلسی در تبریز و…

کلمات کلیدی Long tail بیش از ۷۰ درصد منحنی تقاضای جست‌وجو را تشکیل می‌دهند و به همین دلیل هدف گرفتن آن‌ها کاملا منطقی است. Long tail حوزه‌ای است که در آن رقابت کمتر و سود بیشتری وجود دارد و بسیاری از کمپانی‌ها در جهان روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند.

استراتژی های بازاریابی

انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای یافتن کلمات کلیدی دم بلند در اطراف یک جایگاه خاص می تواند یک تاکتیک بازاریابی ثمربخش، به ویژه در تبلیغات و سئو باشد. کلمات کلیدی long tail خاص تر هستند، بنابراین جستجوگران به احتمال زیاد می دانند به دنبال چه هستند و بنابراین احتمال خرید چیزی بیشتر است.

تکنیک های انتخاب کلمه کلیدی سایت

کسب جایگاه در کلمات کلیدی یک سیلابی یا دو کلمه ای مهم مشکل است.

در تبلیغات آنلاین، عبارات جستجوی طولانی تر نیز رقابت کمتری دارند. به عبارت دیگر، تبلیغ‌کنندگان بیشتری برای قرار دادن تبلیغات در محبوب‌ترین  صفحات نتایج موتور جستجو پیشنهاد می‌دهند . این موضوع در مورد تلاش‌های سئوی ارگانیک نیز صادق است، با رقابت کمتر برای این پرسش‌ها، کسب رتبه‌بندی آسان‌تر  از جستجوهای کوتاه‌تر و محبوب‌تر است.

سنجاق تبلیغات به کلمات کلیدی دم دراز یا طولانی می تواند بازگشت سرمایه بهتری باشد. شما می توانید نتایج بهتری را از پیشنهاد دادن برای بسیاری از کلمات کلیدی دنباله دار به جای هدر دادن بودجه خود برای یک یا دو عبارت بسیار رقابتی مشاهده کنید.

مفهوم کلمات کلیدی لانگ تیل

چرا از کلمات کلیدی Long tail استفاده کنیم؟

شما مدیر یک وبسایت هستید و قصد دریافت جایگاه بالا در صفحه اول گوگل برای وبسایت خود را دارید. به جای اینکه به دنبال یک معدن طلا بگردید و با تمرکز بر یک کلمه کلیدی، بک لینک بخرید؛ ساده ترین راه نهایت استفاده از گنجینه بزرگ موجود اما پنهان در سایت شما می باشد.

این گنج، همان کلمات کلیدی طولانی یا Long Tail Keyword مربوط به کسب و کار شماست.

چگونه از Long Tail Keyword استفاده کنیم؟

داشتن یک استراتژی کلمات کلیدی جامع و صحیح، می‌تواند موفقیت بی‌نظیری برای کسب‌وکارتان به وجود آورد. به جای این که وقت، انرژی و سرمایه خود را برای کلمات کلیدی پررقابت هدر بدهید، روی بخش‌های کوچک‌تر بازار تمرکز کنید. یعنی کلمات کلیدی که حجم جست‌وجوی کمتر و نرخ تبدیل بیشتری دارند. فهرستی از کلمات کلیدی موجود در زمینه کاری خود تنظیم کنید. منظور کلمات کلیدی طبیعی است.
کلماتی که کاربران نیازهای خود را با استفاده از آن‌ها سرچ می‌کنند.

  • حجم جست‌وجوهای هر یک را پیدا کنید.
  • کلماتی را که در قسمت دم منحنی تقاضا قرار می‌گیرند پیدا کنید و روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید.
  • به این ترتیب ترافیک کمتر اما هدفمندتری به دست می‌آورید.

منابع تحقیقات کلمات کلیدی Long Tail Keyword

چگونه رتبه و رقابت کلمات کلیدی را کشف کنیم؟
راهنمای تحقیق کلمات کلیدی
گوگل سرچ کنسول

3 علت اهمیت استفاده از کلمات کلیدی Long tail

باید کلمات کلیدی طولانی را به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی seo سایت ها در نظر بگیرید.

  1. کاربران برای جستجو دیگر از کلمات کلیدی تک سیلابی استفاده نمی‌کنندتعداد جستجوی کلمات کلیدی طولانی زیاد است.
    پس اگر فکر میکنید که کلمات کلیدی پرطرفدار، تعداد سرچ بالایی دارند، باید همین حالا با این باور اشتباه خداحافظی کنید.
  2. . Long Tail Keyword کم رقابت تر از کلمات short Tail Keyword هستند.
    فرض کنید به تازگی وبلاگی در مورد ارزهای دیجیتال راه اندازی کرده اید.
  3. کلمات کلیدی پرجستجوی زیادی در گوگل وجود دارد که به شکل بالقوه می تواند ترافیک زیادی را به وبلاگ و سایت شما هدایت کند.

به دنبال می گردید؟

سئو بهتر یعنی اینکه در کلمات کلیدی پرجستجو رتبه بالایی داشته باشیم. به عبارت دقیق تر وقتی کاربری یک کلمه کلیدی را سرچ کند، شما در نتایج اولی باشید که گوگل به کاربر نشان می‌دهد. همین الان با کارشناس رئال ربات تماس بگیرید و لینک 1 گوگل شوید!

سخن پایانی

شما مدیر یک سایت هستید و قصد دارید جایگاه خوبی برای سایت خود بدست آورید. به جای اینکه به دنبال یک معدن طلا بگردید و با تمرکز بر یک کلمه کلیدی، بک لینک بخرید، باید از گنجینه بزرگی که در سایت شما پنهان شده است نهایت استفاده را ببرید.

این گنجینه ارزشمند طلا، همان کلمات کلیدی طولانی یا Long Tail Keyword مربوط به کسب و کار شماست.

Amir Hossein Mehrdoost
Sanaz Zoghi
پلتفرم رئال ربات تبریز:)

Author

ساناز ذوقی
Sanaz ordinary editor of the blog the real robot and the tutor training course, the production of textual content-to-face SEO-Friendly to a creative approach, with the help of artificial intelligence | expert SEO and held a seminar on the production of content with artificial intelligence, Fibonacci | 6+ year فریلنسری projects, SEO content, web