You picked these products
Shopping Cart
Confirm & Payment
Access to Product
Your cart is currently empty.

Return to shop

کاربرد گوگل سرچ کنسول
Post id: 6351
Views: 426

کاربرد گوگل سرچ کنسول برای متخصصین دیجیتال مارکتینگ شمال غرب و تمامی فعالان حوزه SEO و بهینه سازی سایت همچنین توسعه دهندگان وب واضح و شناخته شده است. کاربرد گوگل سرچ کنسول به وجود ابزارهای سئو موجود در این سیستم مربوط می شود. به طوری که ابزارها و گزارشات دقیق و واقعی Google search console به شما کمک می‌کنند ترافیک و عملکرد جستجوی وب سایت خود را سنجش یا اندازه‌گیری کرده، مشکلات رایج سایت از جمله خطاهای متداول را برطرف و علاوه بر تحلیل رفتار کاربران گوگل، سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل به بهترین شکل ممکن به نمایش درآورید.

کاربرد سرچ کنسول

جالب است بدانید روزانه بیش از پنج میلیارد جستجو در گوگل انجام می شود! به همین جهت ثبت و آنالیز سایت در نتایج گوگل موضوعی حیاتی برای وبمستر و سئوکار ها می باشد.

کاربرد گوگل سرچ کنسول در دیجیتال مارکتینگ

شما به عنوان تحلیلگر گوگل، سئوکار یا کارشناس بازاریابی اینترنتی یک شرکت یا وبسایت به راحتی می توانید افزونه رنک مث را نیز درست مثل یواست سئو به گوگل سرچ کنسول متصل کنید. گوگل سرچ کنسول ابزارها و گزارشات مهمی را جهت اقدامات زیر ارائه می دهد:

  • هنگامی که Google با ایندکس، هرزنامه یا سایر مشکلات سایت شما مواجه می شود، هشدار دریافت کنید.
  • به شما نشان می دهد که کدام سایت ها به وب سایت شما لینک دارند.
  • عیب‌یابی مشکلات AMP، قابلیت استفاده از تلفن همراه، و سایر ویژگی‌های جستجو.
  • by using ثبت سایت در سرچ کنسول Google می تواند سایت شما را پیدا کرده و بخزد.
  • رفع مشکلات نمایه سازی و درخواست نمایه سازی مجدد محتوای جدید یا به روز شده.

در این مقاله می خوانید: فروشگاه اینترنتی B2C خرده‌فروشی سودآور!

کاربرد گوگل سرچ کنسول در خصوص داده‌های ترافیک سایت شامل موارد زیر است:

از طریق ابزار گوگل سرچ کنسول می توانید در کنترل، حفظ رتبه سایت و حل مشکلات جدی سایت خود در هنگام حضور در نتایج جستجو بهره ببرید. در اصل تمام وبمستران به ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول (Google search console) یا همان وبمستر تولزِ سابق احتیاج دارند.

  • هر چند وقت یک‌بار سایت شما در نتایج جستجوی Google ظاهر می‌شود؟
  • موتور جستجوی گوگل برای کدام کلمات کلیدی سایت شما را به کاربر نشان می‌دهد؟
  • جستجوگر های گوگل چند بار روی کلیدواژه های مختلف سایت شما کلیک می‌کنند و…

در این مقاله می خوانید: سیر تا پیاز تبلیغات گوگل ادز !

ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل

اگر سایت شما در نتایج اول گوگل به نمایش گذاشته نشود، امکان دیده شدن آن کم بوده و شما در رقابت با کسب و کارهای مشابه خود عقب می مانید. به همین دلیل نیز بررسی وضعیت سایت در نتایج جستجوی گوگل و عملکرد آن امری ضروری است. با ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل (google search console) شما به بهترین ابزارها و آمارهای ممکن دسترسی پیدا می کنید. در نتیجه می توانید با توجه به آنها در راستای بهبود عملکرد سایت خود تلاش کنید.

کاربرد سرچ کنسول

تاریخچه گوگل سرچ کنسول

گوگل سرچ کنسول یک سرویس آنالیز سایت 100% رایگان و آنلاین است که به وسیله خود شرکت گوگل ساخته و منتشر شده است. تا 7 سال پیش سرچ کنسول با عنوان وبمستر تولز شناخته می شد. اما در بیستم ماه می سال 2015 به گوگل سرچ کنسول (Google search console) تغییر نام داد.

گوگل سرچ کنسول مناسب چه کسانی است؟

هر فردی که صاحب وب سایت است!

از یک فروشگاه اینترنتی، سایت وردپرسی تا سایت اختصاصی و پیچیده، از تازه کارها تا اشخاص حرفه ای و پیشرفته همه و همه از کاربران پرطرفدار این سرویس رایگان کمپانی Google می باشند.

صاحبان مشاغل آنلاین:

حتی اگر خودتان از کنسول جستجو استفاده نمی کنید، باید از آن آگاه باشید، با اصول سئو سایت برای موتورهای جستجو آشنا شوید و بدانید که کاربرد گوگل سرچ گوگل چیست.

مدیران سایت:

شما به عنوان مدیر سایت، به عملکرد سالم سایت خود اهمیت می دهید. گوگل سرچ کنسول به شما امکان می دهد به راحتی خطاهای سرور، مشکلات بارگذاری سایت و مسائل امنیتی مانند هک و بدافزار را کنترل کرده و در برخی موارد آنها را برطرف کنید. همچنین می‌توانید از آن برای اطمینان از هرگونه تعمیر و نگهداری سایت یا تنظیماتی که انجام می‌دهید با توجه به عملکرد جستجو استفاده کنید.

توسعه دهندگان وب:

اگر نشانه گذاری و یا کد واقعی را برای سایت خود ایجاد می کنید، سرچ کنسول گوگل به شما کمک می کند تا مشکلات رایج در نشانه گذاری، مانند خطاها در داده های ساختار یافته را کنترل و حل کنید.

بازاریاب محتوا و متخصص سئو:

به عنوان شخصی که بر بازاریابی آنلاین تمرکز دارد، گوگل سرچ کنسول به شما کمک می کند تا ترافیک وب سایت خود را کنترل کنید، رتبه خود را بهینه کنید و در مورد ظاهر نتایج جستجوی سایت خود تصمیم گیری آگاهانه بگیرید.

کاربرد ابزارهای گوگل

می‌توانید از اطلاعات موجود در Google سرچ کنسول برای تأثیرگذاری بر تصمیم‌های فنی وب‌سایت و انجام تحلیل‌های بازاریابی پیچیده در ارتباط با سایر ابزارهای Google همچون گزینه های زیر استفاده کنید.

جهت ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول اینجا click.

هشدارهای مربوط به مشکلات را دریافت کنید و سایت خود را تعمیر کنید

هنگامی که گوگل مشکلاتی را در سایت شما شناسایی می کند، هشدارهای ایمیلی دریافت کنید. ببینید کدام آدرس‌های اینترنتی تحت تأثیر این خطاها قرار گرفته‌اند و آنها را برطرف کنید.

محتوای خود را در گوگل دریافت کنید.

نقشه های سایت و URL های فردی را برای خزیدن ارسال کنید. پوشش ایندکس خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که گوگل جدیدترین نمای سایت شما را دارد.

از اینکه موتور گوگل چگونه صفحات شما را می‌بیند آگاه شوید.

ابزار بازرسی URL اطلاعات دقیق خزیدن، فهرست‌بندی و ارائه اطلاعات مربوط به صفحات شما را به طور مستقیم از فهرست گوگل ارائه می‌دهد.

محتوای خود را با Search Analytics بهینه کنید.

ببینید کدام پرس و جو کاربران را به سایت شما می آورد. نرخ کلیک (impressions click-through rate) به اختصار CTR، کلیک ها و موقعیت (position) کلمات کلیدی، لینک مقالات و محتواهای سایت خود را در جستجوی گوگل تجزیه و تحلیل کنید.

شما می توانید دوره جامع آموزش استفاده از سرچ کنسول گوگل را به صورت حرفه ای از طریق ارسال پیام به شماره تلفن 09148745374 یا ارسال تیکت پشتیبانی در سایت REALROBOT.IR دریافت کنید. مشاورین تیم ما در اسرع وقت به سؤالات شما پاسخ خواهند داد.

Author

ساناز ذوقی
Sanaz ordinary editor of the blog the real robot and the tutor training course, the production of textual content-to-face SEO-Friendly to a creative approach, with the help of artificial intelligence | expert SEO and held a seminar on the production of content with artificial intelligence, Fibonacci | 6+ year فریلنسری projects, SEO content, web