You picked these products
Shopping Cart
Confirm & Payment
Access to Product
Your cart is currently empty.

Return to shop

آموزش ساخت اینفوگرافیک در 7 مرحله!
Post id: 7312
Views: 1063

آموزش ساخت اینفوگرافیک فارسی و اینفوموشن (اینفوگرافیک متحرک) از الزامات مهارت های نرم soft skills برای هر کارشناس تولید محتوا و طراحان گرافیک به حساب می آید. در این مطلب ابتدا به سوال رایج افراد که اینفوگرافیک چیست و چه کاربردها و مزایایی در دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی محتوایی و بازاریابی اینترنتی دارد، پاسخ داده ایم. ویدیو های آموزش ساخت اینفوگرافیک در همه جا و اینترنت وجود دارد. دانلود دوره های آموزش طراحی اینفوگرافیک یک راه عالی و ساده برای انتقال ایده های پیچیده، آمار، روندها و اساساً هر چیزی هستند که مورد علاقه شماست. به عبارت دیگر، آنها ابزارهای بصری قدرتمندی هستند. این پست مقدمه ای برای آموزش طراحی اینفوگرافیک و نقطه شروعی برای یادگیری عناصر مختلف اینفوگرافیک Is.

اهمیت آموزش ساخت اینفوگرافیک

در عصر حاضر، ارتباطات و تبادل اطلاعات در دنیای مجازی تقریباً نصف بیشتر تایم شبانه روزی انسان را به خود اختصاص می دهد. به سبب مشغله و درگیری های زیاد حوصله مطالعه محتوای متنی طولانی را در پست وبلاگ یا شبکه های اجتماعی را ندارند. علاوه بر این، یادگیری طراحی اینفوگرافیک یک مهارت ارزشمند است زیرا بسیاری از فرصت‌های شغلی و تحصیلی برای گرافیست‌هایی که تجربه و نمونه کار طراحی اینفوگرافیک را داشته باشند در آینده وجود دارد.

7 مرحله آموزش ساخت اینفوگرافیک فارسی

توصیه می شود: خدمات گرافیکی در تبریز

مزایای آموزش ساخت اینفوگرافیک

اینفوگرافیک با جلوه خوش رنگ و دیزاین جذاب و گیرایی بالا و در عین حال ساختار جمع و جور و 100% جامع می تواند 10 برابر بیشتر از یک محتوای متنی طولانی بازدهی داشته باشد. سریعتر در ذهن مخاطب ماندگار شده و بهتر با اصل مطلب ارتباط برقرار می کنند. از این جهت توصیه می کنیم تا جایی که در توانتان باشد، گزارش، آمار، ارقام، نمودار و محتواهای خاص را در قالب انواع اینفوگرافیک انتشار دهید. با یادگیری مهارت طراحی انواع اینفوگرافی ها در جلسات ارائه سمینار، وبینار، ورکشاپ، دفاع دانشجویی و… حسابی سر و صدا خواهید کرد.

آموزش ساخت اینفوگرافیک یک فرصت عالی برای استفاده از اینفوگرافیک در ارائه پروپوزال بعدی شماست. اینفوگرافیک یک راه عالی برای افزایش علاقه به ارائه پاورپوینت شما است که مخاطبان شما را تا انتها درگیر می سازد!

مطلب پیشنهادی: مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی 

تعریف ساخت اینفوگرافیک چیست

با عضویت و فروشندگی در سایت رئال ربات Earn money داشته باشید. 

اینفوگرافیک چیست ؟

یک تصویر 1000 کلمه ارزش دارد و یک اینفوگرافیک 10000 کلمه. اگر یک تصویر هزاران کلمه صحبت کند، یک اینفوگرافیک می تواند میلیون ها کلمه را بیان کند! آموزش ساخت اینفوگرافیک یا محتواهای متنی ؟! تصمیم با شماست…

اینفوگرافیک به زبان انگلیسی Infographic از ترکیب 2 اصطلاح انگلیسی information+ graphic ساخته شده که به معنی گرافیک اطلاعاتی یا (گرافیک+داده ها) می باشد.
با این پیش درآمد می توان به تعریف تخصصی Infographic به شرح زیر رسید:

تعریف Infographic و اینفوموشن

انواع اینفوگرافیک‌ها با تلفیق 2 نوع محتوا یعنی داده‌ و تصاویر، داده‌های پیچیده را برای مخاطب ملموس تر  می سازد. در اینفوگرافیک معمولاً اطلاعات خام و تصاویر، شیپ و اشکال هندسی و رنگ بندی جذاب جهت نمایش زنده تر دیتای خشک و بی روح جمع آوری شده در قالبی قابل درک با هم ترکیب می شوند. با استفاده از اینفوگرافی مخاطب هدف سریعتر و آسان تر قانع می شود و مطالب را عمیقاً درک می کند.
اینفوموشن نیز که به معنی اینفوگرافیک متحرک می باشد از دیگر ابزارهای تولید محتوا محسوب می شود و محبوبیت و طرفداران زیادی هم دارد.

معرفی انواع اینفوگرافیک به روایت تصویر!

آموزش ساخت انواع اینفوگرافی

اینفوگرافی در طراحی پروپوزال پرزنت

طراحی پروپوزال ارائه (presentation) برای پرزنت هر چه بهتر مشتری نقش مهمی در ارتباطات تجاری نظیر جلسات مذاکره و معاملات برای مدیران کسب و کارها ایفا می کند. اما با این حال، متاسفانه در کشور ما اکثر طراحان گرافیک آموزش رسمی در این زمینه ندیده اند! علاوه بر این، استفاده از اینترنت به بسیاری از طراحان خارجی این امکان را داده است که برای جذب مشتریان داخلی رقابت کنند. بنابراین، اگر این نوع آموزش ها را از یک آژانس معتبر و حرفه ای دریافت کنید، ناتوانی در ساخت پروپوزال های تجاری به شغل شما لطمه ای نخواهد زد.

مقاله پیشنهادی: آرم استیشن یا لوگوموشن چیست؟

اینفوگرافی در طراحی پروپوزال پرزنت

نحوه ساخت اینفوگرافیک در 7 قدم ساده!

در این مورد باید همیشه به تمرین و تکرار ادامه دهید، و ده ها هزار اینفوگرافیک به صورت آنلاین در دسترس طراحان هستند که می توانید از آنها استفاده کنید. برای پیشرفت در تهیه نمودارها به شدت توصیه می‌کنیم مجموعه‌ای از داده‌ها را در هر موضوعی تهیه و گرافیک‌هایی را برای همراهی با آن ایجاد کنید.

  1. قالب اینفوگرافیک مورد نظر خود را انتخاب کنید
  2. مخاطبان را برای اینفوگرافیک خود شناسایی کنید. (ترسیم پرسونای مخاطب)
  3. محتوا و داده های مرتبط خود را جمع آوری کنید.
  4. قالب خود را در پاورپوینت بارگیری کنید.
  5. اینفوگرافیک خود را شخصی سازی کنید.
  6. یک پاورقی همراه با منابع و لوگوی خود قرار دهید.
  7. کد جاسازی و دکمه کال تو اکشن مربوط به پیج اینستاگرام، آدرس سایت یا شبکه های اجتماعی برند خود را اضافه کنید و آن را در بستر مناسب منتشر کنید.

با آموزش ساخت اینفوگرافیک از نتایج شگفت انگیز رشد نرخ تعامل مخاطبین بیزینس یا برند خود لذت ببرید!

روش ساخت اینفوگرافیک در Adobe Illustrator

اولین مورد استفاده از اشکال مختلفی است که از قبل از ابزار Shape Builder در دسترس هستند. تنها کاری که انجام می دهید این است که یک جعبه راهنما را روی صفحه کار خود قرار دهید، ابزار را انتخاب کرده و شروع به کلیک کردن روی نقاط راهنمای خود کنید و به طور خودکار برای ایجاد اینفوگرافیک شما متصل می شود. همچنین می‌توانید از هر یک از افکت‌های لایه فتوشاپ، مانند سایه‌ها و درخشش‌ها برای پاپ کردن اینفوگرافیک استفاده کنید.

توصیه می شود: طراحی بنر تبلیغاتی، نمایشگاهی و متاسبتی

آموزش ساخت اینفوگرافیک در ایلوستریتور

دانلود قالب آماده اینفوگرافیک

در فروشگاههای اینترنتی عرضه محصولات دیجیتال و دانلودی مثل سایت فروشگاهی رئال ربات بهترین طرح های اینفوگرافیک و قالب های پاورپوینت اینفوگرافیک را با وضوح بالا و لایه باز در فرمت PowerPoint جهت تکمیل پروژه های شما وجود دارد. با این منابع می توانید به راحتی اینفوگرافیک های آموزنده و چشم نواز خود را با استفاده از بهترین قالب های آماده پاورپوینت طراحی کنید. تنها با دانلود قالب آماده اینفوگرافیک به روشی ساده تر اینفوگرافی های مطلوب با داده های دقیق و  واضح بسازید.

چه طراح گرافیک باشید که نیاز به یادگیری نحوه ساخت اینفوگرافیک دارد و چه دانش آموزی که به دنبال تقویت مهارت های گرافیکی خود است، این آموزش ها به کارتان می آید. از اشکال اولیه تا تکنیک‌های میانی مانند ماسک‌های برش، این تکنیک‌ها را می‌توان در زمینه‌های دیگر طراحی مانند گرافیک وب و گیم ها نیز به کار برد.

همچنین بخوانید: رمزگشایی از برندسازی و طراحی لوگو

جمع بندی:

در این مقاله آموزشی، تیم تولید محتوای رئال ربات سعی کرد تا شما را با مفهوم کلی اینفوگرافی و انواع اینفوگرافیک ها در بازاریابی دیجیتال آشنا سازد. به آموزش ساخت اینفوگرافیک فارسی با گوشی، با ابزارهای گرافیکی مثل ایلاستریتور، فتوشاپ و معرفی سایت های ساخت اینفوگرافیک فارسی آنلاین پرداخته شد. با خبرنامه و بلاگ تخصصی و آموزشی REALROBOT همراه باشید. جهت ثبت سفارش طراحی اینفوگرافیک یا ساخت موشن گرافی و کسب اطلاعات بیشتر همین حالا با کارشناسان پشتیبانی سایت تماس بگیرید.

 

Author

ساناز ذوقی
Sanaz ordinary editor of the blog the real robot and the tutor training course, the production of textual content-to-face SEO-Friendly to a creative approach, with the help of artificial intelligence | expert SEO and held a seminar on the production of content with artificial intelligence, Fibonacci | 6+ year فریلنسری projects, SEO content, web