You picked these products
Shopping Cart
Confirm & Payment
Access to Product
Your cart is currently empty.

Return to shop

سئو تصاویر سایت
Post id: 8090
Views: 350

سئو تصاویر سایت از مباحث خیلی مهم در سایت های وردپرسی و اختصاصی محسوب شده و کاری بسیار ساده است. تنها کافیست اقدامات این مقاله آموزشی را جدی بگیرید.

کلا تصاویر، اینفوگرافی ها، عکس نوشته ها، المان ها، عناصر گرافیکی موشن یا فلت و ویدیوها همگی از مهمترین پارامترهای سئو محتوای سایت اعم از محتوای محصولات، مقالات و سایر موارد سایت محسوب می شود. با اجرای دقیق سئو و تصاویر بهینه سازی شده هم از نظر کاربر و هم از دید الگوریتم های گوگل جذاب و قابل اعتماد تر تر به نظر می رسید. در این مقاله Real robot نحوه بهینه سازی و سئو تصاویر سایت را آموزش داده است.

اقدامات سئو تصاویر سایت

سئوی تصویر به تمرین بهینه سازی تصاویر شما برای موتورهای جستجو از طریق متن جایگزین دقیق و استاندارد، زیرنویس های مناسب، ابعاد فایل خوب و موارد دیگر اشاره دارد.
اولا تصاویر سایت اطلاعات زمینه ای مهمی را به موتورهای جستجو می دهند. دوما، تصاویر بهینه شده سرعت بارگذاری صفحه را افزایش می دهند که باعث افزایش تعامل کاربر و رتبه بندی موتورهای جستجو می شود.

تصویر یا عکس های موجود در صفحات مختلف یک سایت به شما کمک می کند تا در Google images یا بخش نتایج جستجوی تصاویر گوگل نیز جایگاه بهتری داشته باشید.
از این جهت توصیه می شود همان میزان که بر کیفیت محتوای متنی مقالات و محصولات وبسایت خود وقت می گذارید روی المان های گرافیکی و تصویری نیز زمان گذاشته و خلاقیت به خرج دهید.

مثلا فرض کنید تیتر و موضوع مقاله وبلاگ شما در خصوص یک بیماری خاص است. با استفاده از جداول، آمار و ارقام، نمودار و داده های دیگر می توانید اینفوگرافیک منحصر به فرد برند خود را طراحی کنید و در محتوای مقالات سایت منتشر نمائید. همین حالا شروع کنید.

ابزار های آنلاین سئو تصاویر سایت

پیشنهاد مقاله: آموزش ساخت اینفوگرافیک در 7 مرحله!

سئو تصاویر در وردپرس

چرا باید بهینه سازی تصاویر سایت را جدی بگیریم؟

برای اینکه به برند خود بهترین فرصت برای موفقیت در سئو را بدهید، باید اصول بهینه سازی تصویر را بدانید. سئو تصاویر سایت فرآیند ایجاد و ارائه تصاویر با کیفیت بالا در فرمت، اندازه و وضوح ایده آل برای افزایش تعامل کاربر است. همچنین شامل برچسب گذاری دقیق تصاویر می شود تا خزنده های موتورهای جستجو بتوانند آنها را بخوانند و زمینه صفحه را درک کنند.

طبق بایگانی HTTP، تصاویر تا نوامبر 2020به طور متوسط 21٪ از چگالی کل یک صفحه وب را تشکیل می دادند.

از آنجایی که تصاویر بیش از هر بخش دیگری از یک وب سایت بایت مصرف می کنند، اندازه و پیچیدگی آنها به شدت بر عملکرد سایت تأثیر می گذارد.
اگر اندازه تصاویر را بدون کاهش کیفیت کاهش دهید، زمان بارگذاری صفحه بهبود می یابد و متعاقبا، تجربه بازدیدکنندگان وب سایت نیز بهبود می یابد.

یک مطالعه گروه معروف نشان می‌دهد که تاخیر یک ثانیه‌ای در زمان بارگذاری معادل 7 درصد کاهش نرخ تبدیل است و حدود 40 درصد از مردم وب‌سایتی را که بیش از سه ثانیه طول می‌کشد رها می‌کنند.

بهبود تجربه کاربر و تعامل با سایت شما تأثیر مثبتی بر رتبه بندی موتورهای جستجو دارد که باعث بهبود بیشتر تعامل مشتری، تبدیل و حفظ مشتری می شود. علاوه بر این، هنگامی که تصاویر بهینه شده فضای ذخیره سازی کمتری را در سرور شما اشغال می کنند، گرفتن نسخه بک آپ از سایت سریع تر تکمیل می شود.

9 گام برای سئو تصاویر سایت

1. اندازه تصاویر خود را تغییر دهید

اندازه تصویر و اندازه فایل یکسان نیستند. اندازه تصویر به ابعاد یک تصویر (به عنوان مثال 1024 در 680 پیکسل) اشاره دارد. اندازه فایل مقدار فضای مورد نیاز برای ذخیره آن در سرور است (به عنوان مثال، 350 کیلوبایت).

تصاویر با وضوح بالاتر و ابعاد بزرگتر (اغلب با دوربین حرفه ای ایجاد می شوند) زمان بارگذاری صفحه شما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند. در حالی که آنها برای بازتولید چاپ به خوبی کار می کنند، باید اندازه فایل را بدون از دست دادن کیفیت زیاد کاهش دهید تا بتوانند به خوبی در وب کار کنند.

فرمت فایل مناسب را انتخاب کنید

PNG، JPEG و GIF همه محبوب هستند. هر کدام مزایای خود را دارند. ما به عنوان یک دوست JPEG را برای تصاویر با رنگ های زیاد و PNG را برای تصاویر ساده به شما توصیه می کنیم.

نرخ فشرده سازی مناسب را انتخاب کنید

اگر یک تصویر را بیش از حد فشرده کنید، اندازه فایل کوچک است اما کیفیت تصویر پایین است. از طرف دیگر، وقتی از نرخ فشرده سازی کم استفاده می کنید، کیفیت تصویر بالا است اما حجم فایل بسیار زیاد است.

در حالت ایده‌آل، باید انواع فایل‌ها و نرخ فشرده‌سازی خود را آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی برای هر تصویر بهتر عمل می‌کند. بسیاری از ابزارهای ویرایش تصویر، از جمله Adobe Photoshop، دارای گزینه “ذخیره برای وب” یا “Save for web” هستند که به طور خودکار اندازه فایل را به حداقل می رساند و در عین حال کیفیت تصویر را بهینه می کند.

اگر به فتوشاپ دسترسی ندارید، در اینجا چند ابزار آنلاین محبوب وجود دارد:

افزونه های وردپرس برای بهینه سازی تصاویر

Author

ساناز ذوقی
Sanaz ordinary editor of the blog the real robot and the tutor training course, the production of textual content-to-face SEO-Friendly to a creative approach, with the help of artificial intelligence | expert SEO and held a seminar on the production of content with artificial intelligence, Fibonacci | 6+ year فریلنسری projects, SEO content, web