You picked these products
Shopping Cart
Confirm & Payment
Access to Product
Your cart is currently empty.

Return to shop

استیو جابز کارآفرین و بنیانگذار اپل
Post id: 10130
Views: 344

زادروز استیو جابز بنیانگذار برند اپل و سهام دار و مالک اصلی شرکت موفق Apple Computers امسال روز جمعه 5 اسفند 1401 و برابر با ۲۴ فوریهٔ ۱۹۵۵ که روز مهندسی در ایران برابر با زادروز خواجه نصیرالدین طوسی می باشد. در ادامه با بیوگرافی استیو جابز یکی از تاثیرگذارترین چهره‌های دنیای تکنولوژی در خبرنامه رئال ربات همراه ما باشید.

زادروز استیو جابز

در واقع زادروز استیو جابز 24 فوریه‌ ۱۹۵۵ میلادی به تقویم ایرانی ۶ اسفند ۱۳۳۳ است. استیو جابز در شهر سانفرانسیسکو ایالت کالیفرنیا امریکا به دنیا آمد. مادر واقعی استیو جابز، جوآن شیبل و پدر واقعی او عبدالفتاح (جآن) جندلی نام دارند، اما پس از تولد خانواده دیگری به نام کلارا و پل جابز، استیو را به فرزند خواندگی گرفتند.

در اینفوگرافی زیر خلاصه زندگینامه استیو جابز را مشاهده می کنید.

realrobot.ir scaled زادروز استیو جابز کارآفرین و بنیانگذار اپل

درآمد اپل و موفقیت استیو جابز

استیو که در کمپانی خود به نام اپل ، عنوان رسمی و جایگاه نداشت مجبور شد در سال ۱۹۸۵ این شرکت را ترک کند و یک کمپانی سخت‌افزار و نرم‌افزاری NeXT را راه اندازی کند. سال بعد، جابز یک کمپانی انیمیشن را از جرج لوکاس خرید که بعدها به استودیو انیمیشن پیکسار نامش تغییر یافت.

جابز که به توانایی‌های شرکت پیکسار ایمان داشت، 50.000.000 دلار در این کمپانی جدید سرمایه‌گذاری کرد. این شرکت، فیلم‌های محبوبی چون داستان اسباب‌ بازی، در جست‌ و جوی نمو و شگفت‌ انگیزان را ساخت. فیلم‌های پیکسار در مجموع 4000.000.000 دلار برای این شرکت درآمد داشت. این شرکت در سال ۲۰۰۶ با کمپانی انیمیشن والت‌ دیزنی ادغام و استیو جابز بزرگترین سهام‌ دار دیزنی شد.

در این مطلب بخوانید:  زندگینامه جف بزوسمالک آمازون در تولد 59 سالگی!

علت مرگ استیو جابز

استیو در سال 2011 تاریخ 5 اکتبر در حالی که 56 سال داشت بر اثر عوارض ناشی از بیماری سرطان لوزالمعده از دنیا رفت اما هنوز محصولات اپل و برند پرآوازه او در جهان میلیاردها دلار درآمد دارد. استیو جابز اینگونه تا ابد در اذهان عموم مردم دنیا ماندگار شد.

خانه استیو جابز ؛ اثر تاریخی و جاذبه توریستی

خانه استیو جابز در کالیفرنیا که طراحی کامپیوترهای اپل از پارکینگ آن آغاز شد، به‌عنوان یک اثر تاریخی ثبت شد. این خانه ویلایی در لس‌ آلتوس در جنوب خلیج سانفرانسیسکو، به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده‌است. با تصمیم کمیسیون تاریخی منطقه سیلیکون ولی، هرگونه تغییر در این خانه باید ابتدا توسط این کمیسیون بررسی شود. خواهر آقای جابز که اکنون صاحب این خانه است، اعتراضی به این تصمیم ندارد. در حال حاضر مادرخوانده او که در روز تولد استیو جابز او را به فرزندخواندگی پذیرفته بود در این خانه زندگی می‌کند.

اعطای “نشان افتخار آزادی” به استیو

نشان افتخار آزادی بالاترین نشان افتخار در ایالات متحده‌ی آمریکا است که می‌توان به یک غیرنظامی داد. طبق بیانیه‌ای که توسط کاخ سفید در این رابطه منتشر شد، این نشان به شخصی اهدا می شود که به رشد اقتصادی، ارزش‌ها و یا امنیت آمریکا و همچنین صلح جهانی کمک کرده و همچنین فعالیت‌های اجتماعی، عمونی و خصوصی بسیار مهمی را انجام داده باشد. کاخ سفید در تمجید از استیو جابز به خاطر خدمات ارزشمندی که به پیشرفت فناوری در ایالات متحده داشته بالاترین نشان افتخار این کشور، موسوم به «نشان افتخار آزادی» را به این چهره فقید اهدا کند.

در بیانیه کاخ سفید آمده است:

«بینش، تخیل و خلاقیت او منجر به اختراعاتی شد که شیوه ارتباطات جهان را تغییر داده و همچنان به عملکرد خود ادامه می‌دهد و همچنین صنایع کامپیوتر، موسیقی، فیلم و بی‌سیم را متحول کرده است.»

نشان افتخار آزادی در تاریخ ۷ جولای 2022 به استیو جابز اهدا شد؛ نشانی که پیش از این به افراد مشهوری نظیر گابریل گیفوردز، جان مک‌کین، دنزل واشنگتن، رابرت دنیرو و… اهدا شده بود.

سخن پایانی

اپل تولیدکننده محصولات انقلابی همچون iPod ،iPhone و آی‌پد iPad امروزه نمونه‌های بی‌نظیری از رشد فناوری های نوین و مدرن به شکل گسترده در جهان در حال رشد و پیشرفت است. در این مطلب راجع به زادروز استیو جابز، دستاوردهای وی در طول 56 سال زندگی و محصولات موفق و برند اپل بحث شد. از اینکه Real Robot blog را به سایرین معرفی می کنید بسیار متشکریم.

Author

ساناز ذوقی
Sanaz ordinary editor of the blog the real robot and the tutor training course, the production of textual content-to-face SEO-Friendly to a creative approach, with the help of artificial intelligence | expert SEO and held a seminar on the production of content with artificial intelligence, Fibonacci | 6+ year فریلنسری projects, SEO content, web
  1. موضوعات وبلاگ سایت شما خیلی مفیده معلومه پشت پرده یک تیم پر قدرت فعالیت داره👏👏👏 این مطلب هم خیلی جالب بود به دوستان هم ارسال کردم👍💯💯💯💯